Zonnepanelen

Omdat het niet altijd over mountainbike hoeft te gaan...... Zet een boompje op over alles wat NIET met mountainbike te maken heeft maar hou het wel deftig.
kawa
Mountainbiker

Post by kawa »

RD wrote: 415 euro ( vorig jaar, zal dit jaar de zonnepaneelmannen ruim 200 euro mogen extra sponsoren vrees ik ) elektriciteisverbruik valt dit mijns inziens best mee.
Met de vinger wijzen naar de mensen die zonnepanelen hebben liggen omdat uw electriciteitsfactuur omhoog zal gaan??

Denk dat het niet echt de particulieren zijn die ervoor zorgen, maar de grote mannen....

Ik had ook geen nood aan zonnepanelen, en een groene gedachte moet je bij mij al helemaal niet gaan zoeken.

Maar als die dingen zichzelf volledig terugbetalen, en als je er nog winst op gaat maken dan profiteer ik liever mee en dan hoef ik mijn buurman met zonnepanelen niet de schuld te geven van de extra euro's die ik ga moeten betalen.

Verder denk ik dat wij al genoeg meebetalen aan zaken zijn waar wij NIKS aan hebben en die ook bakken vol geld kosten. Dan is die meerprijs op uw electriciteitsfactuur maar een kleintje. :wink:
RD
Mountainbiker

Post by RD »

kawa wrote:
RD wrote: 415 euro ( vorig jaar, zal dit jaar de zonnepaneelmannen ruim 200 euro mogen extra sponsoren vrees ik ) elektriciteisverbruik valt dit mijns inziens best mee.
Met de vinger wijzen naar de mensen die zonnepanelen hebben liggen omdat uw electriciteitsfactuur omhoog zal gaan??

Denk dat het niet echt de particulieren zijn die ervoor zorgen, maar de grote mannen....

Ik had ook geen nood aan zonnepanelen, en een groene gedachte moet je bij mij al helemaal niet gaan zoeken.

Maar als die dingen zichzelf volledig terugbetalen, en als je er nog winst op gaat maken dan profiteer ik liever mee en dan hoef ik mijn buurman met zonnepanelen niet de schuld te geven van de extra euro's die ik ga moeten betalen.

Verder denk ik dat wij al genoeg meebetalen aan zaken zijn waar wij NIKS aan hebben en die ook bakken vol geld kosten. Dan is die meerprijs op uw electriciteitsfactuur maar een kleintje. :wink:
Waar wijs ik de met vinger :roll: , ik ben me er gewoon van bewust niet meer niet min. Ik kan daar problemen mee hebben of in berusten en dat is het ook, maar dat is voor mij geen reden om er te leggen... Maar wees gerust ik zal niemand scheef bekijken omdat die zonnepanelen heeft liggen #-o , als ik ook wil meeprofiteren moet ik er ook maar leggen maar dat ga ik tot op heden zeker niet doen :wink: Nu kan je misschien winst op maken jawel, de vraag is hoe lang dat zal duren, de staat zal in de toekomst wel rapen waar er te rapen valt wees gerust dat doen ze al heel erg lang.
Streets
Mountainbiker
Location: rohloff-Streets-bike;Ronin 110 voorvork; Magura firm tech remmen; Rohloff naaf

Post by Streets »

Denk ook aan de boete die België moet betalen als de Kyoto norm niet halen.
Dankzij de zonnepanelen-mannen is deze boete minder hoog en moet de Belgsiche industie minder co2 emissie norm rechten gaan kopen in het buitenland.

Str.
kawa
Mountainbiker

Post by kawa »

RD wrote:
kawa wrote:

Waar wijs ik de met vinger :roll:
:wink:

Gij ziet het misschien niet als "met de vinger wijzen", maar de stijging van uw electriciteitsfactuur schuif je toch in de schoenen van de zonnepaneelmannen.
kawa
Mountainbiker

Post by kawa »

RD wrote: Nu kan je misschien winst op maken jawel, de vraag is hoe lang dat zal duren
Ach, op nog geen 5 jaar zijn de mijn volledig terugbetaald... daarna is het pure winst.

Heb een contract voor 20 jaar dat mijn GSG's 330€ per stuk opbrengen. En dat zijn er drie per jaar.

Ondertussen ga ik volgend jaar op reis met de eerste schijf van die 40%, denk dat ik met 3800€ wel een ferm reis kan boeken, niet? :lol:

Dat er misschien een extra belasting of taks gaat komen zit er misschien wel in ja, maar ik zal er niet van wakker liggen. :wink:
Zombiker
Mountainbiker

Post by Zombiker »

kawa wrote:Verder denk ik dat wij al genoeg meebetalen aan zaken zijn waar wij NIKS aan hebben en die ook bakken vol geld kosten. Dan is die meerprijs op uw electriciteitsfactuur maar een kleintje. :wink:
't Zou nochtans schoon zijn moesten we zelf onze belastinguitgaven kunnen toewijzen aan dingen waar we zelf achterstaan :drunk:

Wat ik me eigenlijk afvraag met zo'n zonnepanelen: wat zegt dat na een stevige storm? (ik ken niks van zonnepanelen, 'k heb ander prioriteiten om te doen vooraleer er zulke panelen komen)
Om de zoveel tijd is er weleens ergens een hagelbui dat elke buitenstaande auto en daken van huizen verwoesten... Gaat de verzekering die miljoenen aan panelen dan probleemloos dekken?
Of gaan ze dat geld weer bij de consument halen onder vorm van een of andere extra tax? (dan hebben de contra's nog meer reden om te zagen :lol: ) Of kunnen die panelen vlotjes zo'n hagelbui/storm trotseren?
RD
Mountainbiker

Post by RD »

kawa wrote:

Gij ziet het misschien niet als "met de vinger wijzen", maar de stijging van uw electriciteitsfactuur schuif je toch in de schoenen van de zonnepaneelmannen.
In wiens schoenen moet het dan geschoven worden misschien ? Bij mijn weten is het nog steeds zo dat de elektriciteitsfactuur zal stijgen juist omwille van die panelen hé #-o . Ik wijs daarbij niemand met de vinger, zoals ik al zei als ik er ook wil van mee profiteren moet ik er maar leggen maar je moet niet gaan ontkennen dat de stijging van de factuur niets zou te maken hebben met de "zonnepaneelmannen" ...
kawa
Mountainbiker

Post by kawa »

RD wrote:
kawa wrote:

In wiens schoenen moet het dan geschoven worden misschien ? Bij mijn weten is het nog steeds zo dat de elektriciteitsfactuur zal stijgen juist omwille van die panelen hé #-o . Ik wijs daarbij niemand met de vinger, zoals ik al zei als ik er ook wil van mee profiteren moet ik er maar leggen maar je moet niet gaan ontkennen dat de stijging van de factuur niets zou te maken hebben met de "zonnepaneelmannen" ...
Dan hebben wij blijkbaar een ander idee over het met de vinger wijzen naar iemand.. :drunk:

Ik wil gerust ook wel toegeven dat de prijsstijgingen iets te maken hebben met de zonnepanelen, maar ik denk dat de grote bedrijven daar meer aandeel in hebben dan jan modaal met z'n 5000Wp op z'n dak. :wink:
Edlisjas
Mountainbiker

Post by Edlisjas »

Mannen, eigenlijk was ik gewoon op zoek naar een goede installateur uit de buurt en was ik nieuwsgierig naar het merk panelen dat jullie hebben liggen, maar soit... doe maar rustig verder... :wink:
kawa
Mountainbiker

Post by kawa »

Edlisjas wrote:Mannen, eigenlijk was ik gewoon op zoek naar een goede installateur uit de buurt en was ik nieuwsgierig naar het merk panelen dat jullie hebben liggen, maar soit... doe maar rustig verder... :wink:
Hebt ge er ene gevonden? :-D

Door al da gezever was ik mijn installateur vergeten te vermelden.

Airco Geuns (Eksel)
Shüco
Last edited by kawa on Fri 29 Jul 2011 17:50, edited 1 time in total.
Post Reply