Geax banden

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
saiko
Test team

Post by saiko »

gisteren voor het eerst met een Geax saguaro gereden, 2.0 gebruikt als achterband. TNT versie woog 780 gram...

Had er toch iets meer van verwacht, heb lang met vredestein gereden en de originele BlackPanter geeft volgens mij iets meer grip in de bochten.
MaC'Red
Mountainbiker

Post by MaC'Red »

Ik heb er de barro mountain op de velgen liggen en dicht gemaakt met Joe's No Flats. De Black panthers heb ik ook liggen.

MaC'Red 8)
La-Pierre
Mountainbiker

Post by La-Pierre »

Vandaag ook eens geax banden gelegd (barro mountain tnt en normaal (achter))

Tnt: Miserie om hem op de velg te krijgen maar zeer simpel om tubeless te leggen met de gewone voetpomp.

Gewone band: Gaat een stuk makkelijker op de velg maar je moet wel serieus hard en rap pompen om hem tubeless te krijgen.

Beiden behouden zeer goed de druk.
Tot zover tevreden, benieuwd naar de prestaties. :wink:
-JP-
Mountainbiker

Post by -JP- »

Ik ben op zoek naar een vervanger voor mijn Conti MK als voorband. Dat ding was fantastisch maar helaas niet meer te krijgen. Dan maar X-king 2.2 protection geprobeerd. wtf die flanken zijn een zeef en de zijdelingse grip viel ook tegen.

Kan de Barro mountain een waardige vervanger zijn voor mijn MK 2.2 protection versie? Die dat het dichtsbijkomt is de 2.1 TNT XC casing?

Heeft er iemand meer info?
The Doctor 46
Mountainbiker

Post by The Doctor 46 »

Ik rij al meer dan een jaar rond met Geax baro TNT 2.1 ( LCMT , Trophy Ardenne) , nog nooit lek gereden.
Goede grip bij droog weer of lichte regen, enkel bij modder lopen de banden snel vol omdat de noppen redelijk dicht bij elkaar staan.
The Doctor 46
Mountainbiker

Post by The Doctor 46 »

Ik rij al meer dan een jaar rond met Geax baro TNT 2.1 ( LCMT , Trophy Ardenne) , nog nooit lek gereden.
Goede grip bij droog weer of lichte regen, enkel bij modder lopen de banden snel vol omdat de noppen redelijk dicht bij elkaar staan.
Bulkie
Mountainbiker

Post by Bulkie »

Ik heb ook al een aantal maal met de 'gewone' Performance gereden, heel goede band en stevig. TNT is niet nodig, tenzij je extra gewicht wil. TNT zal wel ietsje sterker zijn, maar als je pech hebt, rij je toch alles kapot, en de Performance is sterk genoeg voor veel zware parcoursen (oa Bike Challenge te Polen, Belgische Ardennen MX ea).

Met één potje NoTubes zijn zit je ook zeker qua lekrijden op doornen ea.

Ken
Jeanke6
Mountainbiker
Location: Niner Air9 Kermit Green, GT Force Carbon Sport, Genesis Fortitude, Trek Madone 4.5

Post by Jeanke6 »

Bulkie wrote:Ik heb ook al een aantal maal met de 'gewone' Performance gereden, heel goede band en stevig. TNT is niet nodig, tenzij je extra gewicht wil. TNT zal wel ietsje sterker zijn, maar als je pech hebt, rij je toch alles kapot, en de Performance is sterk genoeg voor veel zware parcoursen (oa Bike Challenge te Polen, Belgische Ardennen MX ea).

Ken
Met 'gewone' Performance wil je wss de High Performance zeggen? De Performance is een draad band. De High Performance is een 'gewone' vouwband. Vind de naamgeving ook een beetje ongelukkig en weet wel dat je de juiste bedoelt, maar wil vermijden dat één of de andere hier naar z'n LBS gaat en met de draadbanden thuiskomt :-)

Maar zoals Ken dus aanhaalt heb je bij Geax niet echt nood aan een TNT, de 'gewone' vouwbanden doen hun werk super. Beter dan een DD van Schwalbe als je't mij vraagt. En dat aan een fractie van de prijs...
-JP-
Mountainbiker

Post by -JP- »

super, bedankt voor de info dan ga ik de 2.1 eens proberen. Weet er iemand een winkel in de regio (max 30km) Aarschot waar ze te krijgen zijn? (en wat ik er ongeveer voor ga betalen?)
Bulkie
Mountainbiker

Post by Bulkie »

Jeanke6 wrote:
Bulkie wrote:Ik heb ook al een aantal maal met de 'gewone' Performance gereden, heel goede band en stevig. TNT is niet nodig, tenzij je extra gewicht wil. TNT zal wel ietsje sterker zijn, maar als je pech hebt, rij je toch alles kapot, en de Performance is sterk genoeg voor veel zware parcoursen (oa Bike Challenge te Polen, Belgische Ardennen MX ea).

Ken
Met 'gewone' Performance wil je wss de High Performance zeggen? De Performance is een draad band. De High Performance is een 'gewone' vouwband. Vind de naamgeving ook een beetje ongelukkig en weet wel dat je de juiste bedoelt, maar wil vermijden dat één of de andere hier naar z'n LBS gaat en met de draadbanden thuiskomt :-)

Maar zoals Ken dus aanhaalt heb je bij Geax niet echt nood aan een TNT, de 'gewone' vouwbanden doen hun werk super. Beter dan een DD van Schwalbe als je't mij vraagt. En dat aan een fractie van de prijs...
High Performance bedoel ik ja. Merci voor de correctie! ('k wist niet dat gewone "Performance" ook bestaat)

Ken
Post Reply