Tegen volgend jaar ga ik zorgen dat ik toch minimum 140 mm veerweg bij heb. Volgende maand twee fietskes testen
monte baldo gardameer
Info over de Transalp, marathons, leuke routes in onze buurlanden, mogelijkheden om te biken in je vakantiebestemming,... je vindt het hier!
- bettes
- Mountainbiker
Beter bekend als "the coast trail"... Vorig jaar gereden, maar dit jaar door een kort verlof er niet toe geraakt. Héél spijtig natuurlijk!gilbo wrote:Vorige week Dosso Dei Roveri afgereden/gewandeld100mm veerweg was duidelijk wa weinig.....
Tegen volgend jaar ga ik zorgen dat ik toch minimum 140 mm veerweg bij heb. Volgende maand twee fietskes testen
Met 140mm is het ook dokkeren soms, maar ik neem aan dat het beter gaat dan met 100mm. Ik zit eigenlijk steeds meer te denken aan een 120mm 29" fully voor daar... Ik droom van een tallboy! Moet perfect zijn voor daar!
We hebben dit verlof die twee track gereden die je doorgegeven had. Die aan de altisimo is schitterend! Die naar limone is steil, maar niet echt mijn smaak, liever de gewone route via pregasina met meer flow, rotsen en wortels!
Greetz
bettes
Dat "coast trail" was wel de moeite, het eerste stuk was te moeilijk voor mij, tweede gedeelte was super. Kwam daar bij toeval langs en zag op m'n gpskaart plots Dosso dei Roveri staan.... smaakte wel naar meer
Hebben jullie de passo bordala al eens ooit gereden? het afdalingsgedeelte zal jullie zeker bekoren..
Ik twijfel tussen een speci stumpjumper met 140mm of een enduro met 160mm ipv van m'n 100mm XC fully die ik nu heb.
Als cross country rijder heb weinig ervaring in het All mountain/free ride/enduro gebeuren maar merk wel dat ik, dit jaar was de negende keer gardameer, steeds meer aangetrokken word door de meer technische paadjes die daar liggen, en als ik dan zo'n filmpje zie http://www.pinkbike.com/video/151398/ dan denk ik bij mezelf "hoeveel verlof heb ik nog staan" :o)
Mvg,
Gilbo
p.s. Bettes, zaten jullie toevallig bij Rudy en Tanja op de camping?
Hebben jullie de passo bordala al eens ooit gereden? het afdalingsgedeelte zal jullie zeker bekoren..
Ik twijfel tussen een speci stumpjumper met 140mm of een enduro met 160mm ipv van m'n 100mm XC fully die ik nu heb.
Als cross country rijder heb weinig ervaring in het All mountain/free ride/enduro gebeuren maar merk wel dat ik, dit jaar was de negende keer gardameer, steeds meer aangetrokken word door de meer technische paadjes die daar liggen, en als ik dan zo'n filmpje zie http://www.pinkbike.com/video/151398/ dan denk ik bij mezelf "hoeveel verlof heb ik nog staan" :o)
Mvg,
Gilbo
- MC Jo
- Mountainbiker
- Location: GT Zaskar 100 9R; Scott Spark 720; Merida Scultura 400 disc;
Cannondale jekyll!!! Kun je daar huren en testen bij garda on bike in Riva. Als ik ooit een nieuwe fiets koop is het de jekyll of de genius. Heb deze getest en in 90 mm stand voldeed hij voor mij als XC. Minder snel dan mijn scalpel maar zeker veel beter dan mijn rush indertijd. In de 150 mm stand wil ik deze nog meer testen, maar dan moet ik wat meer tijd krijgen.gilbo wrote:Dat "coast trail" was wel de moeite, het eerste stuk was te moeilijk voor mij, tweede gedeelte was super. Kwam daar bij toeval langs en zag op m'n gpskaart plots Dosso dei Roveri staan.... smaakte wel naar meer
Ik twijfel tussen een speci stumpjumper met 140mm of een enduro met 160mm ipv van m'n 100mm XC fully die ik nu heb.![]()
Mvg,
Gilbo
- bettes
- Mountainbiker
Bordala... Naar waar rij je dan? Want we zijn dit jaar wel de monte velo opgereden en dan van santa barbara naar nago (anaconda trail) gereden. Supertrail trouwens! Hebben een hoop filmpjes geschoten die nu nog even door de edit moeten geraken! Als je de leukste paadjes wel weten die we kennen dan moeten we maar eens afspreken voor een uitwisseldag!gilbo wrote:Dat "coast trail" was wel de moeite, het eerste stuk was te moeilijk voor mij, tweede gedeelte was super. Kwam daar bij toeval langs en zag op m'n gpskaart plots Dosso dei Roveri staan.... smaakte wel naar meer
Ik twijfel tussen een speci stumpjumper met 140mm of een enduro met 160mm ipv van m'n 100mm XC fully die ik nu heb.![]()
Mvg,
Gilbo
/edit: Net even gekeken op gardamtb en die bordala en de anaconda zijn dezelfde trail!
Bij speci zou ik vooral kijken naar een stumpy EVO... Super geometrie, relatief eenvoudig veersysteem, niet te zwaar. Perfect voor all-mountain waar het ook nog omhoog moet kunnen. Meer veerweg kan ook, maar ik weet niet of je je daar als xc-rijder op thuis zou voelen. Het is echt een héél andere manier van rijden!
Ja, wij zaten bij Rudy en Tanja op de camping zoals elk jaar! Mijn schoonpa is zelfs nog met hen op pad geweest toen ik al naar huis was.
Greetz
bettes