probleem met tubeless band
Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
- splash
- Mountainbiker
probleem met tubeless band
gisteren eindelijk een mtb gekocht (tis toch de ridley thunder geworden) maar met een aantal aanpassingen. Nu heb ik er mavic crossland (tubeless) velgen laten opsteken met hutchkinson banden. Maar mijn achterband verlies steeds lucht. Kheb al eens geprobeerd om hem op te pompen tot 4 bar zodat hij zich kan zetten, maar hij blijft lucht verliezen. Wat kan ik nog doen om ervoor te zorgen dat hij niet meer afgaat?
- splash
- Mountainbiker
Re: probleem met tubeless band
been there, done that.jls wrote:zoeken op dit forumsplash wrote:Wat kan ik nog doen om ervoor te zorgen dat hij niet meer afgaat?
kheb hem er al eens opnieuw opgelegd, ma nog steeds luchtverlies
- MadMan
- Mountainbiker
- Location: thompson x-line / marzo mx comp 04 / hayes hfx9xc / sram9.0 / x3.1Disc ust / dt swiss onyx disc /
Re: probleem met tubeless band
Heb ge de dreft gebruikt voor het opleggen??splash wrote:been there, done that.jls wrote:zoeken op dit forumsplash wrote:Wat kan ik nog doen om ervoor te zorgen dat hij niet meer afgaat?
kheb hem er al eens opnieuw opgelegd, ma nog steeds luchtverlies
- MaC'Red
- Mountainbiker
de hielen van de band en de velg goed inwrijven met een sopje van water en dreft en goed oppompen tot je de hielen in de gleuven hoort kloppen en dan kan je voor de zekerheid de band geheel aflaten en normaal moeten de hielen hierbij op zijn plaats blijven zitten en anders deze methode blijven herhalen tot het gewenste effect.
Gizmo
Gizmo
- scott racer
- Mountainbiker
Post by scott racer »
Mss "te goed vast gezet" ,ventiel altijd met de hand vastzetten NOOIT met een tool .splash wrote:ik heb een zeepsopje gebruikt bij de montage, en het ventiel goed vastgezet. Maar tevergeefs.
Btw mijne voorste crossland verliest een beetje langs één spaak