Do 21/07/2011 Mol

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Wiem
Mountainbiker

Post by Wiem »

Ook de 62km gereden met een kameraad die ook beginnend mtb'er is (en zijn helm vergat :-)), vond het een heel fijne tocht. Het knallen langs het kanaal met 3 anderen in mijn wiel was wel effe afzien, daarna wat rustiger aan op de singletracks. Die singletracks mogen ze hier ook eens komen leggen, zeker dat stukje na de splitsing van 62km en de 40km.
bepijling en bevoorrading was dik in orde !
Volgend jaar zeker terug!
StrammerMax
Mountainbiker
Location: Minerva Starlite & Trek Fuel EX9 werd gestolen & Turner Flux & Lapièrre Zesty 514

Mijn geheim?

Post by StrammerMax »

jupke / big wrote:Maar ik vraag me wel af hoe jij op je fiets zit, maak je aantekeningen onderweg of zo? :lol:
Het tellen van bikers die me voorbijrijden en onthouden van getallen kan je plaatsen onder de noemer beroepsmisvorming. Ik schrijf onderweg niets op. Bij aankomst soms wel een paar trefwoorden van zaken die ik niet wil vergeten. Daarvoor gebruik ik ezelsbruggetjes in combinatie met de moderne technologie! Ik woon in de polder. Dus "molder" is maar één letter verschil. Tik dat in op je GPS of een routeplanner op internet en de "loopstraat" komt er vanzelf achter te staan! Manheuvels? Het zijn vrouwen die heuvels hebben, dus dat is een contradictie! Boeretang? Denk aan de schoonmoeder van een landbouwer! Kapucienenberg? Ik heb zelf geen digitaal fototoestel, dus ik zoek via Google naar afbeeldingen voor op m'n blog. Ik tik "Belse Bossen" in en vind op Picasa een foto van de plek waar ik die moeders met hun kinderen in het zand zag spelen met het onderschrift "Kapucienenberg"!

Andere zaken ken ik omdat ik hier al meer ben komen rijden. Dat vervallen huis is een herkenningspunt op de Landduinenroute. Ik raadpleeg veel de krantensite's op internet en meende mij vaag iets te herinneren over brandstichting in onbewoonde huizen. "Bremdoornstraat brand Mol" intikken op Google en je vindt zo dat artikel! Als ik volwassen mannen aan tafeltjes zie zitten waarop zij miniatuurhelikopters hebben uitgestald, dan wekt dat mijn belangstelling. We passeerden er deze keer van de andere kant en ik zag op dat gebouwtje "Kempense Modelclub" staan. Intikken op Google en je weet er meteen alles over. Kanaal Kwaadmechelen-Dessel? Den Chuck zal me straks wel weten te zeggen of ik het bij het rechte eind heb!

Ik bewaar mijn schrijfseltjes en sommige reacties daarop met interessante informatie in een bestand op de computer met link naar de site. Met "kopiëren en plakken" vraagt dat maar een kleine moeite. Met de zoekfunctie vind je zo direct alles terug over "Mol". Ik stop soms onderweg om informatie te lezen op borden aan bijvoorbeeld een natuurgebied! Ik heb tijdens die enkele jaren dat ik rijd meer aardrijkskunde geleerd dan in mijn hele schooltijd! Ik ga geen uur (enkele rit) in de auto zitten met als enige doel een toer van 63 km af te vlammen (als ik dat al zou kunnen :lol: ) zonder eens rond me te kijken in de streek waar ik ben. Dan kan ik even goed wat gaan rondcrossen in het Moretusbos in Stabroek, dat is hier maar tien kilometer vandaan en 't is daar ook mooi! Het vraagt allemaal wel wat moeite en tijd, maar ik geniet zo twee keren van de rit! :wink:

Image Image

Image
IPPE
Mountainbiker

Post by IPPE »

Schoon toertje,afwisselend parkoer en prima uitgepijld.De bevoorradingen waren karig maar voldoende.Enkel de boomstronken kunnen nijdig uit de hoek komen als je enkel oog hebt voor de bikester voor u, is't ni rubber-12 :lol: .
rubber-12
Mountainbiker

Post by rubber-12 »

IPPE wrote:Enkel de boomstronken kunnen nijdig uit de hoek komen als je enkel oog hebt voor de bikester voor u, is't ni rubber-12 :lol: .
Prioriteiten stellen :wink: 8)
mtb looise
Mountainbiker

Post by mtb looise »

ben ook afgezakt voor de 42km
het was een snel parkoer met hier en daar tog mooie singletracks. parking, parkoer, bv en bepijling was dik in orde, heb me goed geamuseerd.
proficiat voor de organisatie =D>
en tot volgend jaar :wink:
chuck
Mountainbiker

Re: Mijn geheim?

Post by chuck »

StrammerMax wrote: ... Kanaal Kwaadmechelen-Dessel? Den Chuck zal me straks wel weten te zeggen of ik het bij het rechte eind heb! ...
Het antwoord is ja!
Grtz,
jupke
Mountainbiker

Post by jupke »

chuck wrote:
StrammerMax wrote: ... Kanaal Kwaadmechelen-Dessel? Den Chuck zal me straks wel weten te zeggen of ik het bij het rechte eind heb! ...
Het antwoord is ja!
Grtz,
Eigenlijk kanaal van Herentals - bocholt ofte kempisch kanaal.

dessel-kwaadmechelen is het stuk dat hier wat op volgt zeker?
lowie
Mountainbiker

Post by lowie »

jupke wrote:
chuck wrote:
Het antwoord is ja!
Grtz,
Eigenlijk kanaal van Herentals - bocholt ofte kempisch kanaal.

dessel-kwaadmechelen is het stuk dat hier wat op volgt zeker?
nee nee Jupke, ge zit er naast !

overigens per toeval op de TT van Mol-Millegem gestuit.
's Morgens alles klaar voor een dagje biken in de buurt van Spa, maar de buienradar raadde me dat af - dus maar de vaste routes van Kasterlee-Lichtaart-Herentals met nog wat extra paden op het programma gezet.
Ligt Millegem toch wel niet op mijn weg daarnaartoe en dus daar de wegwijzers naar de inschrijving gevolgd. Jaaaaren geleden dat ik tussen maart en oktober nog een TT in Vlaanderen heb gereden.
't Is zo eens iets anders om ipv een avs tussen 14 en 17 plots eens met 24.2 km/u terug aan de auto te komen !
Genoten van een tochtje in eigen streek en proficiat aan de organisatoren en medewerkers van de Millegemse club !
jupke
Mountainbiker

Post by jupke »

Oops, my bad. :D
Supernaut
Mountainbiker

Post by Supernaut »

lowie wrote:
't Is zo eens iets anders om ipv een avs tussen 14 en 17 plots eens met 24.2 km/u terug aan de auto te komen !
Genoten van een tochtje in eigen streek en proficiat aan de organisatoren en medewerkers van de Millegemse club !
stoefer :^o
Post Reply