Zo 17/07/2011 Stavelot :: 16ème Randonnée VTT de Stavelot

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Gunnarken
Mountainbiker

Post by Gunnarken »

ben505 wrote:mijn bike was enorm vuil na de rit ik ook :-D hier een pic van mijn bike
Image

Uploaded with ImageShack.us
Precies de mijne ;-)
Gunnarken
Mountainbiker

Post by Gunnarken »

Speedy G. wrote:
Gunnarken wrote:We wouden de 45 km doen. Aan de bevoorrading zijden ze ons dat het links omhoog was voor de 45 ... blijkbaar dus niet. Jammer ik had heel goede benen en was dus na de 30km eigenlijk nog niet moe genoeg. Ik had overal nog wa reserve ingebouwd voor de laatste 10, 15 km.
dju dju dju leuke tocht maar door bepijling aan de splitsing/bevoorrading die absoluut niet duidelijk/aanwzeig was, toch een beetje een domper. De "Pain-sausice" heeft wel een beetje goed gemaakt!
Nochtans stond er 25m voor de bevoorrading een pijl dat de 30km daar links naar boven moest.
mja ... kging zo snel da ik het gemist heb ;-)
was da juist ervoor geen afdaling?
Speedy G.
Mountainbiker

Post by Speedy G. »

Gunnarken wrote:
Speedy G. wrote:
Gunnarken wrote:We wouden de 45 km doen. Aan de bevoorrading zijden ze ons dat het links omhoog was voor de 45 ... blijkbaar dus niet. Jammer ik had heel goede benen en was dus na de 30km eigenlijk nog niet moe genoeg. Ik had overal nog wa reserve ingebouwd voor de laatste 10, 15 km.
dju dju dju leuke tocht maar door bepijling aan de splitsing/bevoorrading die absoluut niet duidelijk/aanwzeig was, toch een beetje een domper. De "Pain-sausice" heeft wel een beetje goed gemaakt!
Nochtans stond er 25m voor de bevoorrading een pijl dat de 30km daar links naar boven moest.
mja ... kging zo snel da ik het gemist heb ;-)
was da juist ervoor geen afdaling?
Het was in een afdaling NET voor de bevoorrading.
lowie
Mountainbiker

Post by lowie »

Goed gegokt dus met het weer : een buitje van een 10-tal minuten na een uurtje en een korte hevige rond 15.30 uur .

De TT startte in het zonnetje met een gemakkelijke aanloop tot de eerste van 4 bevoorradingen (tegelijk parcours voor de korte afstanden, en iedereen moet aan zijn trekken komen), met zoals we in de Ardennen gewoon zijn een rijkelijk buffet. Vanaf km 20 werd het serieus en ik begon dan maar meteen met een fameuze snakebite en gedeukte velg (2.4 band - zacht ingestelde fully - 64 kg !). Rond mij stond dan ook een 10-tal (!) man aan de kant tot iemand naar het schijnt de uiterst scherpe steen verwijderde.

Na de 2de bevoorrading begon het echte werk in de Eau Rouge-vallei, één van mijn geliefde bikeregio's met zoveel mooie paadjes en wat een schitterende panorama's - ik kon het dus niet laten om hier met mijn bikemakkers een lusje van 10 km richting côte du Rosier aan te breien. Terug het parcours op en alsmaar verder stijgen tot Cour om vandaar via een sublieme afdaling La Gleize te bereiken, nog een korte knik en dan via een tricky leisteenafdaling tot aan de Amblève, zo'n 300 meter lager, en bevoorrading 3.

Een eindeloos lange klim bracht ons naar Brume en dan maar weer naar beneden naar de Amblève ... en weer omhoog. Halfweg de klim het parcours weer verlaten om nog een lus van 12 km richting Trois-Ponts en Aisomont erbij te lappen. Adieu Luc, want die geraakte in tijdsnood, en almaar goed want nog 2 crevaisons van Gino !
Terug op het parcours, maar even verder een alternatief pad genomen : parallel aan de saaiere TT-schotterweg loopt er een st die ons langs 2 van de mooiste uitzichten van de Ardennen brengt (de startplaatsen van de parapente in Coo - hier sta je 250 meter boven de vallei en waan je je in de Vogezen > zie foto).

Weer zoef naar beneden naar de laatste bevoorrading in een korte maar hevige plensbui en dan weer weer naar Stavelot.
2050 hoogtemeters was genoeg voor vandaag (de TT had er net iets minder dan 1500).
De afpijling was ondermaats, en wschl. niet meer gecontroleerd na de nachtelijke regen. Gelukkig had ik de track van 2009 die op 3 kleine wijziging na identiek was.

Image
peerke1967
Mountainbiker
Location: Canyon Exceed CF SLX , Pinarello Dogma 65.1 Custom Build

Post by peerke1967 »

Schitterende foto lowie.
Die snakebites had ik vroeger ook maar blijkbaar rij jij met nog lagere druk als ik omdat je met 2.4 en fully onderweg bent.Heb me vorig jaar jaar dan eindelijk ook maar een fully aangeschaft omdat ik zo een kieken zonder kop ben in de afdalingen.
Graag zou ik je is een keer tegen komen maar wij moeten helemaal uit het hoge noorden van belgie(Arendonk) komen en vroeger als 7.15u. thuis vertrekken met mijn broer zie ik toch niet meteen zitten. :off:

I.v.m de pijlen aan de bevoorrading 24 km:
Dit was inderdaad in een afdaling.Toch was dit goed aangegeven vond ik, eigenlijk het enigste dat goed aangegeven was :-D :-D

@ de gewonden, veel beterschap.
Volgende keer misschien toch wat voorzichtiger zijn, door die schijfremmen denk je dat je altijd stil staat wanneer je dat wilt.
In het bos werkt dit vrij aardig maar op asfalt is dit veel lastiger omdat hier je wielen veel sneller blokkeren.Ikzelf heb de ardennengrond vroeger van zeeer dichtbij geinspecteerd( lees op mijn kloten geslagen) en heb ondertussen dus de nodige ervaring opgedaan.
Met iedereen heeft de terreinkennis van lowie en anticiperen is dus de boodschap, je weet meestal niet wat er komen gaat en een beetje reserve inbouwen kan zeker geen kwaad.
I rest my case :-D :-D
Speedy G.
Mountainbiker

Post by Speedy G. »

peerke1967 wrote:Schitterende foto lowie.
Die snakebites had ik vroeger ook maar blijkbaar rij jij met nog lagere druk als ik omdat je met 2.4 en fully onderweg bent.Heb me vorig jaar jaar dan eindelijk ook maar een fully aangeschaft omdat ik zo een kieken zonder kop ben in de afdalingen.
Graag zou ik je is een keer tegen komen maar wij moeten helemaal uit het hoge noorden van belgie(Arendonk) komen en vroeger als 7.15u. thuis vertrekken met mijn broer zie ik toch niet meteen zitten. :off:

I.v.m de pijlen aan de bevoorrading 24 km:
Dit was inderdaad in een afdaling.Toch was dit goed aangegeven vond ik, eigenlijk het enigste dat goed aangegeven was :-D :-D

@ de gewonden, veel beterschap.
Volgende keer misschien toch wat voorzichtiger zijn, door die schijfremmen denk je dat je altijd stil staat wanneer je dat wilt.
In het bos werkt dit vrij aardig maar op asfalt is dit veel lastiger omdat hier je wielen veel sneller blokkeren.Ikzelf heb de ardennengrond vroeger van zeeer dichtbij geinspecteerd( lees op mijn kloten geslagen) en heb ondertussen dus de nodige ervaring opgedaan.
Met iedereen heeft de terreinkennis van lowie en anticiperen is dus de boodschap, je weet meestal niet wat er komen gaat en een beetje reserve inbouwen kan zeker geen kwaad.
I rest my case :-D :-D
Arendonk? Dat is vlakbij.
Ook een broer die niet uit zijn bed kan? Ook hier met hetzelfde probleem.

Kunnen we onze broers niet samen op pad sturen en wij 2 samen, dan kunnen we wat vroeger vertrekken. :wink:
DudeWithBike
Mountainbiker
Location: Ene van Cube met toppen en ene van Cube met krom stuur

Post by DudeWithBike »

lowie wrote:@Dudewithoutbike : da's wel echt klote om zo'n mooie tocht in mineur te moeten beëindigen - spoedig herstel gewenst en weer snel Dude wíth bike !

't is daar idd een gevaarlijke afdaling - dan is voorkennis soms handig : ik heb daar vantevoren mijn bikemakkers verwittigd en ze zijn netjes achter me gebleven
Ondertussen heb ik meer nieuws: botbreuk aan tuberculum majus. Of m.a.w. toch enkele weken dude without bike, car, ... :(

Op dat soort plaatsen zou de organisatie een waarschuwing moeten plaatsen, wetende dat er mensen komen die dat daar niet kennen...
Headshot
Mountainbiker
Location: TREK 8900 (2007) / Scott Spark 10 (2009) / Trek Madone 5.1 (2008) / uw moeder

Post by Headshot »

is deze te vergelijken met die van aanstaande zondag?

grtz
Post Reply