was dat da stukske wat rechts omhoog ging?peerke1967 wrote:lowie wrote:als dat die was naast het gerooid bos : ik heb één keer voet aan de grond gezet en één van mijn reisgezellen (Stoffell) recht naar boven
nee da was hem nie,daar heb ik ik ook slechts 1 keer voet aan grond moeten zetten.
Het was midden in het bos waar we links steil naar boven moesten, hier reed echt niemand op.Stijgingspercentage liep hier op tot boven 30 %
Zo 17/07/2011 Stavelot :: 16ème Randonnée VTT de Stavelot
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
neen, werkt niet hetzelfde als een edge.LuckyIron wrote:bij vertrek op START duwen, bij aankomst op STOP duwenruuducati wrote:
P.S.: Kan iemand mij in gewone mensentaal vertellen hoe ik m'n opgenomen track op de Garmin gps map60csx BEWAAR/OPSLA
Heb de gps bij aankomst uitgezet en als ik die nu thuis terug aanzet begint deze terug verder te lopen dacht ik...
Groeten, Ruud.![]()
daarna uwe gps uitzetten
bij de 60csx gaat ge naar u track pagina, en met ge de tracklog gewoon aan zetten.
-
Captain Slow
- Mountainbiker
Post by Captain Slow »
Had mijn vriendin meegenomen, was voor de eerste keer dat ze buiten Vl-Brabant ging rijden dus gekozen voor 30 km om het niet al te zwaar te maken. Wou haar overtuigen om wat meer naar deze tochten te komen en had op voorhand weerbericht wat in t oog gehouden en het zou droog blijven dus vertrokken richting stavelot. Laat vertrokken zodat we in niemand zijn weg zouden rijden.
Maar had beter 2 x nagedacht natuurlijk, want na de regen van de nacht ervoor lag het er redelijk vettig bij. Dat maakte de sowieso al lastige klims nog wat extra lastig en zo was de fun er rap af voor haar. En de ploeterstukken hebben er ook niet echt deugd aan gedaan...Doeme toch
Ga nog eens een poging wagen als t heel de week zonnig geweest is en de dag zelf ook zonnig is, hopelijk meer geluk dan.
De tocht zelf: heb dus maar 30km gedaan, kan enkel daarover spreken, maar vond die wel leuk, maar zeker niet te zwaar. Langzaam begin maar eens de bossen in werd het toch wel leuk. Dus ik vermoed dat de lange afstanden echt wel de moeite waard waren. Bepijling was idd maar poverkes, zeker in vergelijking met bv vorige week in Geromont, wat een verschil. Bevoorrading was wat mij betreft ok, maar heb er dan ook maar 2 gehad natuurlijk...
Nu wacht ik op een zonnige week en een doenbare ardennetocht om het nog eens te proberen met de vriendin...

Maar had beter 2 x nagedacht natuurlijk, want na de regen van de nacht ervoor lag het er redelijk vettig bij. Dat maakte de sowieso al lastige klims nog wat extra lastig en zo was de fun er rap af voor haar. En de ploeterstukken hebben er ook niet echt deugd aan gedaan...Doeme toch
Ga nog eens een poging wagen als t heel de week zonnig geweest is en de dag zelf ook zonnig is, hopelijk meer geluk dan.
De tocht zelf: heb dus maar 30km gedaan, kan enkel daarover spreken, maar vond die wel leuk, maar zeker niet te zwaar. Langzaam begin maar eens de bossen in werd het toch wel leuk. Dus ik vermoed dat de lange afstanden echt wel de moeite waard waren. Bepijling was idd maar poverkes, zeker in vergelijking met bv vorige week in Geromont, wat een verschil. Bevoorrading was wat mij betreft ok, maar heb er dan ook maar 2 gehad natuurlijk...
Nu wacht ik op een zonnige week en een doenbare ardennetocht om het nog eens te proberen met de vriendin...
-
Tman_tPlatform
- Mountainbiker
Post by Tman_tPlatform »
ik vond em verrassend zwaar! Na die eerste gezapige 10km dacht ik even dat het een recreatief tochtje ging worden... amaikes! Als mijn lief even pittig en even vettig was als enkele van die beklimmingen...
Ook ferme afdalingen op die rotsige paadjes, uitdagend! Bepaald moment stonden ze daar met ne man of vier vijf op een rijke hunnen band te vervangen
Jammer van de slechte afwijzering, uw Winnetoe-padvindersqualiteiten werden soms zwaar op de proef gesteld zenne! Volgens de organisatie hadden enkele pagadders uit de buurt zich geamuseerd met de pijlkes te verleggen foei foei kletsen op uw poep kunde krijgen ja! Mits iets beter organisatie zou dit echt ne hele ferme TT kunnen zijn!
We wouden de 45 km doen. Aan de bevoorrading zijden ze ons dat het links omhoog was voor de 45 ... blijkbaar dus niet. Jammer ik had heel goede benen en was dus na de 30km eigenlijk nog niet moe genoeg. Ik had overal nog wa reserve ingebouwd voor de laatste 10, 15 km.
dju dju dju leuke tocht maar door bepijling aan de splitsing/bevoorrading die absoluut niet duidelijk/aanwzeig was, toch een beetje een domper. De "Pain-sausice" heeft wel een beetje goed gemaakt!
dju dju dju leuke tocht maar door bepijling aan de splitsing/bevoorrading die absoluut niet duidelijk/aanwzeig was, toch een beetje een domper. De "Pain-sausice" heeft wel een beetje goed gemaakt!
- Angelo.
- Mountainbiker
http://connect.garmin.com/activity/99887226 de 50 kmK2-er wrote:Is het mogelijk voor iemand om de GPS track van deze tocht door te mailen (email staat bij profiel info), bedankt!
http://connect.garmin.com/activity/99861625 de 60 km
-
Captain Slow
- Mountainbiker
Post by Captain Slow »
Daar was het inderdaad verwarring troef... vooral omdat de mensen die aan de bevoorrading stonden het ook niet echt wisten. Maar voor de 45 had je idd de pijl naar beneden moeten volgen...Gunnarken wrote:We wouden de 45 km doen. Aan de bevoorrading zijden ze ons dat het links omhoog was voor de 45 ... blijkbaar dus niet. Jammer ik had heel goede benen en was dus na de 30km eigenlijk nog niet moe genoeg. Ik had overal nog wa reserve ingebouwd voor de laatste 10, 15 km.
wij wouden ook de 45 doen en hebben ook de splitsing gemist en we zatten dan op de 60km we hebben flink afgezienGunnarken wrote:We wouden de 45 km doen. Aan de bevoorrading zijden ze ons dat het links omhoog was voor de 45 ... blijkbaar dus niet. Jammer ik had heel goede benen en was dus na de 30km eigenlijk nog niet moe genoeg. Ik had overal nog wa reserve ingebouwd voor de laatste 10, 15 km.
- DudeWithBike
- Mountainbiker
- Location: Ene van Cube met toppen en ene van Cube met krom stuur
Post by DudeWithBike »
@lowie: bedankt voor bandentip, NN achteraan was schitterend en nodig!
Mooie leuke toer, zeker uitdagend genoeg. Die klimmen met losse stenen was ik op den duur wel aan't vervloeken.
Schoon uitzichten, zicht bovenop circuit Francorchamps! Bleek wel dat we een pijl gemist hadden maar het zicht was het waard
Ook leuke lange klimmen, soms kwam er maar geen einde aan!
Bepijling dus ondermaats. Enkel water aan BV was ook spijtig, van mij mogen ze gerust 5 euro vragen en beter/meer keuze voorzien!
Mooie 60 km, alleen spijtig van die asfalt op't einde. Heel spijtig. Ben dit momenteel met mijn linkerhand aan't typen omdat de rechterarm in een draagdoek zit. Waarschijnlijk iets gebroken in de schouder. Wat juist zal woensdag via echo duidelijk moeten worden, op foto was het moeilijk te zien.
Verder ook nog schaafwonden op benen, rug, buik, arm, dijbeen, ... Moet momenteel om de 4 uur 1000mg Dafalgan pakken, pfff... En dat allemaal door een stomme remfout op glad asfalt, geef me dan toch maar bos met modder, zand, wortels, stenen,...
Biken zit er dus de komende weken niet in
Mooie leuke toer, zeker uitdagend genoeg. Die klimmen met losse stenen was ik op den duur wel aan't vervloeken.
Schoon uitzichten, zicht bovenop circuit Francorchamps! Bleek wel dat we een pijl gemist hadden maar het zicht was het waard
Ook leuke lange klimmen, soms kwam er maar geen einde aan!
Bepijling dus ondermaats. Enkel water aan BV was ook spijtig, van mij mogen ze gerust 5 euro vragen en beter/meer keuze voorzien!
Mooie 60 km, alleen spijtig van die asfalt op't einde. Heel spijtig. Ben dit momenteel met mijn linkerhand aan't typen omdat de rechterarm in een draagdoek zit. Waarschijnlijk iets gebroken in de schouder. Wat juist zal woensdag via echo duidelijk moeten worden, op foto was het moeilijk te zien.
Verder ook nog schaafwonden op benen, rug, buik, arm, dijbeen, ... Moet momenteel om de 4 uur 1000mg Dafalgan pakken, pfff... En dat allemaal door een stomme remfout op glad asfalt, geef me dan toch maar bos met modder, zand, wortels, stenen,...
ik lag er daar ook bijna, en ne maat ook. (ik veronderstel dat het een bocht naar rechts was in bosrijke straat?) was inderdaad spekglad! Hopelijk ben je snel weer van de partij!DudeWithBike wrote:...