edge 800 .... ?

Plaats hier je GPS gerelateerde vragen en routes .
KRZA
Mountainbiker

Post by KRZA »

Best GDB dus, ik heb toch enkel een Garmin.
Headshot
Mountainbiker
Location: TREK 8900 (2007) / Scott Spark 10 (2009) / Trek Madone 5.1 (2008) / uw moeder

Post by Headshot »

KRZA wrote:Best GDB dus, ik heb toch enkel een Garmin.
nee, best .GPX dacht ik, dit is van Garmin, .GDB is van Mapsource

uw 800 kan volgens mij geen .GDB lezen, enkel .CRS en .GPX
on6hp
Mountainbiker

Post by on6hp »

Headshot wrote:
KRZA wrote:Best GDB dus, ik heb toch enkel een Garmin.
nee, best .GPX dacht ik, dit is van Garmin, .GDB is van Mapsource

uw 800 kan volgens mij geen .GDB lezen, enkel .CRS en .GPX
Ik zou ook voor .gpx gaan maar eigenlijk maakt het niet zoveel uit, zolang je het maar vanuit MapSource doet. MapSource gaat de gdb inlezen als een track en die dan automatisch als een route weergeven als je die oplaadt in je Edge 800.
:wink:
Maar de tracks die je kan downloaden van de meeste websites zullen in een .gpx wellicht staan.
P.
Dacuba
Mountainbiker

Post by Dacuba »

Vraagje, ik ben er aant over nadenken om over te schakelen van de edge 500 naar de 800 maar heb wat vraagjes:
-Zijn er al kaarten op geinstalleerd of moet je deze nog aankopen?
-Welke software is dan onmisbaar om op de baan en in het veld te rijden?

Sorry als dit al ergens anders gevraagd is :oops:
KRZA
Mountainbiker

Post by KRZA »

Dacuba wrote:Vraagje, ik ben er aant over nadenken om over te schakelen van de edge 500 naar de 800 maar heb wat vraagjes:

Er staat een basemap op het toestel waar je eigenlijk niets mee bent. Ik heb een paket gekocht waar de 800 bundel (hartslagmeter en snelheidssensor en cadansmeter) gecombineerd werd met Citynavigator (het volledige europese wegennet) en topomaps Benelux (topografische kaarten van Benelux). Er zat ook een micro SD kaartje bij van 4 gigabyte waar die twee kaarten volledig op kunnen gezet worden. Met dit paket kan je met de mtb en de wegfiets al aardig uit de voeten. Als je dan in 't buitenland wil gaan biken kan je de topomaps van dat land kopen (of een deel van een land) en erbij zetten op uw sd kaartje. Ik heb het volledige paket gekocht bij gpsshop.be. Dat was toen de goedkoopste voor alles samen. Dat is ongeveer een kleine maand geleden denk ik. Haja en voor ik het vergeet, je bent best dat je de mappen op dvd koopt, en niet voorgeprogrammeerd op een sdkaartje. Als je ze op dvd hebt kan je met behulp Mapsource (gratis download van Garminwebsite) ritjes uitstippelen op de pc. Als je de mappen enkel op sdkaart staan hebt moet je alles uitstippelen op uw gpstoestel zelf en dat is niet zo handig.

Dit is het paket die ik besteld heb. ('t was toen wel dik 100€ goedkoper)
http://www.gpsshop.be/product/138275/ca ... gator.html
on6hp
Mountainbiker

Post by on6hp »

Dacuba wrote:Vraagje, ik ben er aant over nadenken om over te schakelen van de edge 500 naar de 800 maar heb wat vraagjes:

Ik zou gewoon starten met de Openfietsmap, Openstreetmap, OpenMTB maps die gratis zijn en je komt daar al een heel eind mee.
Just my 2 cents,
P.
Dacuba
Mountainbiker

Post by Dacuba »

KRZA wrote:

Er staat een basemap op het toestel waar je eigenlijk niets mee bent. Ik heb een paket gekocht waar de 800 bundel (hartslagmeter en snelheidssensor en cadansmeter) gecombineerd werd met Citynavigator (het volledige europese wegennet) en topomaps Benelux (topografische kaarten van Benelux). Er zat ook een micro SD kaartje bij van 4 gigabyte waar die twee kaarten volledig op kunnen gezet worden. Met dit paket kan je met de mtb en de wegfiets al aardig uit de voeten. Als je dan in 't buitenland wil gaan biken kan je de topomaps van dat land kopen (of een deel van een land) en erbij zetten op uw sd kaartje. Ik heb het volledige paket gekocht bij gpsshop.be. Dat was toen de goedkoopste voor alles samen. Dat is ongeveer een kleine maand geleden denk ik. Haja en voor ik het vergeet, je bent best dat je de mappen op dvd koopt, en niet voorgeprogrammeerd op een sdkaartje. Als je ze op dvd hebt kan je met behulp Mapsource (gratis download van Garminwebsite) ritjes uitstippelen op de pc. Als je de mappen enkel op sdkaart staan hebt moet je alles uitstippelen op uw gpstoestel zelf en dat is niet zo handig.

Dit is het paket die ik besteld heb. ('t was toen wel dik 100€ goedkoper)
http://www.gpsshop.be/product/138275/ca ... gator.html
Thanks!
KRZA
Mountainbiker

Post by KRZA »

on6hp wrote:

Ik zou gewoon starten met de Openfietsmap, Openstreetmap, OpenMTB maps die gratis zijn en je komt daar al een heel eind mee.
Just my 2 cents,
P.
Zijn die dan even gedetailleerd? En kan je die ook gebruiken in Mapsource om ritjes te maken?
on6hp
Mountainbiker

Post by on6hp »

KRZA wrote:
on6hp wrote:

Just my 2 cents,
P.
Zijn die dan even gedetailleerd? En kan je die ook gebruiken in Mapsource om ritjes te maken?
Hangt af van streek tot streek. Maar ook op de topo map heb je soms niet alles 100%. Ik heb beide en de openfietsmap is zeker niet slecht. Je kan beide kaarten gebruiken in MapSource.
ad24
Mountainbiker

Post by ad24 »

even meedelen dat mijn navigatie functie nu wel zijn werk doet. (zie ene paar posts terug)
Ik heb de laatste update nogmaals laten uitvoeren en vanaf dan is het terug werkende :-D

voor de rest eerlijk gezegd nog niet de tijd gehad om zelf mappen te maken op pc, ben al content als ik op de fiets kan zitten.

1 vraagje; als je een route gereden hebt kan je deze op pc aanpassen om vervolgens terug up te loaden naar de edge?

toch een leuk hebbeding!! 8)
Post Reply