Bedankt Univega mbt de "warning" van route 8 en 9. ... kheb vandaag de 33 gedaan vanuit Camping Calonge International ... 41 km met route 33 inbegrepen. Alles was vrij goed berijdbaar (geen snoeihout) maar toch wel wat stukken te voet moeten doen vanwege dikke keien of te moeilijk. Ik was ook extra voorzichtig omdat ik voorlopig nog genen bikemaat heb... slecht 1 ne keer omgevallen omdat ik niet uit de klikpedalen geraakte ;o))
Iig is het een zeer tof gebied ...
Morgen staat er een 44 km op het menu en rij ik eens naar het weerstation ;o)
Mvg
Stef
Platja d'Aro - Catalunya - Costa Brava
Info over de Transalp, marathons, leuke routes in onze buurlanden, mogelijkheden om te biken in je vakantiebestemming,... je vindt het hier!
Stefvh wrote:Bedankt Univega mbt de "warning" van route 8 en 9. ... kheb vandaag de 33 gedaan vanuit Camping Calonge International ... 41 km met route 33 inbegrepen. Alles was vrij goed bereidbaar (geen snoeihout) maar toch wel wat stukken te voet moeten doen vanwege dikke keien of te moeilijk. Ik was ook extra voorzichtig omdat ik voorlopig nog genen bikemaat heb... slecht 1 ne keer omgevallen omdat ik niet uit de klikpedalen geraakte ;o))
Iig is het een zeer tof gebied ...
Morgen staat er een 44 km op het menu en rij ik eens naar het weerstation ;o)
Mvg
Van de weerbol kan je naar Bisbal en van Bisbal naar Fitor, ook een mooie tocht.
Van de weerbol kan je ook naar el metges en dan naar Bisbal.
De pedralta is ook knap om te doen.
Morgen gaan wij normaal naar Nuria, een top van 3000m bedwingen.
Stef
- jkeverh
- Mountainbiker
- Location: Specialized Epic TR (2020) + Cube Reaction C:62 Race(2023)
Voor mij zit het er weer op voor deze zomer 
Al half ingepakt, morgen nog een dagje rusten, verder inpakken en terug naar België.
Ondanks dat het weer soms wat minder was (= niet altijd negatief nl. iets frisser tijdens het klimmen) me toch weer goed geamuseerd op de bergjes.
Goed voor 585km en kleine 12500hm.
Volgend jaar nog een stapje verder en hoger
Met onder andere dan de beklimming naar de Far en Rupit (is er niet van gekomen, stond nochtans gepland) en hopelijk goed weer voor de Turo de L’Home tot boven te beklimmen.
Al half ingepakt, morgen nog een dagje rusten, verder inpakken en terug naar België.
Ondanks dat het weer soms wat minder was (= niet altijd negatief nl. iets frisser tijdens het klimmen) me toch weer goed geamuseerd op de bergjes.
Volgend jaar nog een stapje verder en hoger
Met onder andere dan de beklimming naar de Far en Rupit (is er niet van gekomen, stond nochtans gepland) en hopelijk goed weer voor de Turo de L’Home tot boven te beklimmen.
Zorg ervoor dat je volgend jaar de Far en Rupit zeker doet, want dat blijft toch nog altijd de aller mooiste rit die ik al gemaakt heb.jkeverh wrote:Voor mij zit het er weer op voor deze zomer
Volgend jaar nog een stapje verder en hoger![]()
- bollie
- Mountainbiker
Hallo mannen.Voor mij zit het er weer op ...ik ben weer thuis .Wat hebben we weer een mooie ritten gemaakt .Geweldig geklommen en hele mooie technische afdalingen .
Het hoogte punt , en tevens hoogste punt , was toch wel de trip naar de Pyreneeën .Wat was dat prachtig...een klim naar 3000 meter en vandaar over de kam van de bergen , precies zoals in een film , gereden met links Frankrijk en rechts Spanje ...in een woord GEWELDIG .
Ik wil dan ook Univega en Coyote bedanken voor het uitstippelen van al deze mooie routes en tevens bedanken voor hun gezelschap tijdens mij 3 weeks verblijf in Platja D’aro .Ik ga nu maar weer aftellen naar volgend jaar .Mannen geniet er nog maar van daar in Spanje...ik zal aan jullie denken ....ik ga hier wel VLAK rijden ...zucht...moet toch wat .
Het hoogte punt , en tevens hoogste punt , was toch wel de trip naar de Pyreneeën .Wat was dat prachtig...een klim naar 3000 meter en vandaar over de kam van de bergen , precies zoals in een film , gereden met links Frankrijk en rechts Spanje ...in een woord GEWELDIG .
Ik wil dan ook Univega en Coyote bedanken voor het uitstippelen van al deze mooie routes en tevens bedanken voor hun gezelschap tijdens mij 3 weeks verblijf in Platja D’aro .Ik ga nu maar weer aftellen naar volgend jaar .Mannen geniet er nog maar van daar in Spanje...ik zal aan jullie denken ....ik ga hier wel VLAK rijden ...zucht...moet toch wat .
-
Stefvh
- Mountainbiker
Kheb uiteindelijk een 8 dagen gefietst (t weer was toch niet vet qua zonneschijn dus op de fiets was het doenbaar) met een dikke 5000 hoogtemeters die ik heb kunnen meten want op één rit was de Garmin Edge even "dead" ...
In ieder geval heb ik verschillende ritten gereden die gewoon van wikilocs overgenomen zijn en deze vielen zeker goed mee ... t toeval wil wel dat je uiteindelijk ook over de routes rijdt die hierboven genoemd worden bvb de 8 en de 9 en er zijn ook delen verhard bij die bvb leuk zijn (de kustweg tss Tossa de mar en Sant Feliu bvb) of de GI 660 of GI 664.
Op een bepaald moment krijg je een romeins dorpje voorgeschotelt of gestapelde Runestenen ;o))
Een aanrader is Platja D 'aro en omgeving zeker !!
PS Univega => geen enkele maal plat gereden en ik ben uiteindelijk toevallig over die 8 of 9 gereden waar al het snoeihout dik lag ;o))
PS1. Ik heb zelfs op een bepaald moment trialsporen gezien ... t zou wel kunnen daar op die paden dat deze van uwe maat zijn ;o)
Moest er interesse zijn voor ritten die vertrekken vanop Camping Calonge Internacional , laat het hier dan weten ..
mvg
Stef
In ieder geval heb ik verschillende ritten gereden die gewoon van wikilocs overgenomen zijn en deze vielen zeker goed mee ... t toeval wil wel dat je uiteindelijk ook over de routes rijdt die hierboven genoemd worden bvb de 8 en de 9 en er zijn ook delen verhard bij die bvb leuk zijn (de kustweg tss Tossa de mar en Sant Feliu bvb) of de GI 660 of GI 664.
Op een bepaald moment krijg je een romeins dorpje voorgeschotelt of gestapelde Runestenen ;o))
Een aanrader is Platja D 'aro en omgeving zeker !!
PS Univega => geen enkele maal plat gereden en ik ben uiteindelijk toevallig over die 8 of 9 gereden waar al het snoeihout dik lag ;o))
PS1. Ik heb zelfs op een bepaald moment trialsporen gezien ... t zou wel kunnen daar op die paden dat deze van uwe maat zijn ;o)
Moest er interesse zijn voor ritten die vertrekken vanop Camping Calonge Internacional , laat het hier dan weten ..
mvg
Stef
- Reesbiker
- Mountainbiker
Ik merk het al wel, weer veel moois gemist.. Mijn dochter is al op de hoogte..volgend jaar Platja de Aro!!! En misschien in het voorjaar???bollie wrote:Hallo mannen.Voor mij zit het er weer op ...ik ben weer thuis .Wat hebben we weer een mooie ritten gemaakt .Geweldig geklommen en hele mooie technische afdalingen .
Gr,Alex
Met Ben heb ik nog een tripje in de bergen gemaakt, daarna heb ik 2 dagen rust ingelastbollie wrote:Hallo mannen.Voor mij zit het er weer op ...ik ben weer thuis .Wat hebben we weer een mooie ritten gemaakt .Geweldig geklommen en hele mooie technische afdalingen .
Ook bedankt voor het zeer aangename gezeldschap wat alleen kunnen we al die tochten niet doen.