Zo 17/07/2011 Stavelot :: 16ème Randonnée VTT de Stavelot

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Gunnarken
Mountainbiker

Post by Gunnarken »

Captain Slow wrote:
DudeWithBike wrote:
BackBone wrote:heeft er iemand het juiste adress ?
Hall des Sports les Bressaix
Quai des Vieux Moulins
4970 Stavelot

Had dat ook ergens gevonden, maar heb ander adres van organisatie doorgekregen:

L' adresse est Hall des sports des bressaix, rue des Bressaix n°1, 4970 STAVELOT

Il y aura un fléchage depuis les différents accès vers Stavelot et du personnel pour régler les parkings des coureurs.
gewoon naar het centrum rijden, ge zult da daar wel vinden
het is ongeveer op het laagste punt vlakbij het centrum
lowie
Mountainbiker

Post by lowie »

voor degenen die met mij willen starten en nog wat extra's doen (een XL dus) :
het parcours zou, op enkele kleine aanpassingen na, hetzelfde zijn als in 2009.

Daarop heb ik me gebaseerd en 2 lussen toegevoegd :
één van een kleine 10 km in de buurt van Moulin du Ruy (na ong. 27 km en na de 1ste bevoorrading) richting Andrimont (côte du Rosier) met een extra afdaling naar de Eau Rouge en een pittige klim om terug op het parcours te komen - als we dan terug op het parcours komen volgt er 17 km verder nog een lus van 13 km in de buurt van Trois-Ponts met o.a. sublieme klim naar de uitzichttoren en een even sublieme afdaling van Aisomont naar de Amblève-vallei (even verder korten we 2 saaiere km van het parcours in om boven Coo één van de mooiste uitzichtpunten in België mee te pikken).
Totaal dus een 20-tal km extra.
Starten doe ik om 9.00 uur aan de deur naar het inschrijvingslokaal.

Er is maar één MAAR : ik hou momenteel de weerkaarten in het snot, en de providers geven verschillende prognoses ivm de doortocht van de regenzone.
Ik lees meestal de berichten van een onafhankelijke en die schrijft om 21 uiur dit :
Het spel begint weer... Volgens de laatste uitdraai van het Amerikaanse weermodel zou de regenzone voor morgen wat voorsprong op het schema hebben en ons reeds in de vroege namiddag bereiken. De Europese weercomputer laat de regen pas na 18u arriveren. De verwachting van het Britse model zit daar tussenin. Het wordt dus afwachten... een nauwkeurige verwachting is op deze manier helaas niet mogelijk.
Als alles blijft slepen en de regenzone komt zondagmorgen nog over de Ardennen, dan ga ik passen. Hopelijk hebben de Amerikanen gelijk - zaterdagavond laat ik weten of ik zeker ga.

Wie goesting heeft om mee te gaan, of wat meer wilt weten >> graag een pb
Speedy G.
Mountainbiker

Post by Speedy G. »

Is deze tocht inderdaad nog te doen als het goed geregend heeft?
De Xl van u Lowie ga ik deze keer aan mij laten voorbij gaan.
Eerst maar eens zien hoe ik de 60km als allereerste Ardennentocht zo overleef.

Veel plezier allemaal morgen.
lowie
Mountainbiker

Post by lowie »

Speedy G. wrote:Is deze tocht inderdaad nog te doen als het goed geregend heeft?

't Is hier niet zo zompig als de zuigende modder van bvb. Voerstreek, Z-Limburg of Condroz, maar 't zal er alleszins niet gemakkelijker op worden.

Als dit je eerste Ardennentocht wordt : zorg dat je je niet verslikt en leg stevige sloefen onder je fiets.
Stoffell
Mountainbiker

XL tocht lowie

Post by Stoffell »

Ziet er wel goed uit die xl tocht. Ik zou wel willen mee gaan, maar.
Hoe rap word er eigelijk gereden (gem??)?
Een 80tal km met ong 2000hm? op zwaar terrein is wel geen lachertje. Ik veronderstel dat er toch 5 a 6 uur gereden word hierop.

Kristof
lowie
Mountainbiker

Re: XL tocht lowie

Post by lowie »

Stoffell wrote:Ziet er wel goed uit die xl tocht. Ik zou wel willen mee gaan, maar.
Hoe rap word er eigelijk gereden (gem??)?
Een 80tal km met ong 2000hm? op zwaar terrein is wel geen lachertje. Ik veronderstel dat er toch 5 a 6 uur gereden word hierop.
Ik pas me aan aan de traagste (mezelf ?? :lol: ), en moest je het na de eerste lsu te traag of te snel vinden, dan kan je gewoon de TT verderrijden.

Reken op een dikke 6 uur onderweg, pauzes inbegrepen (in 2009 heb ik deze tocht, 59 km, in 4u06 gedaan, algemeen gemiddelde van 14 dus - maar dat was in perfecte omstandigheden)

Hms : wschl. net boven de 2000
Speedy G.
Mountainbiker

Post by Speedy G. »

lowie wrote:
Speedy G. wrote:Is deze tocht inderdaad nog te doen als het goed geregend heeft?

't Is hier niet zo zompig als de zuigende modder van bvb. Voerstreek, Z-Limburg of Condroz, maar 't zal er alleszins niet gemakkelijker op worden.

Als dit je eerste Ardennentocht wordt : zorg dat je je niet verslikt en leg stevige sloefen onder je fiets.
Stevig als in dikkere noppen of stevige zijflanken?
Ik heb RaceKing liggen in de RaceSport versie dus al iets steviger dan normaal. We zullen wel zien hoever we geraken.
We hebben nog altijd GPS om eventueel de kortste weg terug te nemen he.

Wie niet waagt, nooit wint.
Ge moet alles een keertje geprobeerd hebben. =D>
lowie
Mountainbiker

Post by lowie »

Speedy G. wrote: Stevig als in dikkere noppen of stevige zijflanken?
Ik heb RaceKing liggen in de RaceSport versie dus al iets steviger dan normaal. We zullen wel zien hoever we geraken.
Ik wil hier niet de zoveelste bandendiscussie beginnen, maar toch blijf ik niet snappen waarom mensen naar een TT in de Ardennen gaan met koersbanden, zeker niet als het nat is.
OK, met race king doe je er misschien 4u26 over ipv 4u29 met dikke noppen, maar wat een veiliger gevoel in stevige afdalingen, en hoeveel betere "bit" in pittige en technische klimmen. En ik denk wel dat ik uit ervaring spreek :wink: .
Maar iedereen maakt uiteraard zijn eigen keuze.
Speedy G.
Mountainbiker

Post by Speedy G. »

lowie wrote:
Speedy G. wrote: Stevig als in dikkere noppen of stevige zijflanken?
Ik wil hier niet de zoveelste bandendiscussie beginnen, maar toch blijf ik niet snappen waarom mensen naar een TT in de Ardennen gaan met koersbanden, zeker niet als het nat is.
OK, met race king doe je er misschien 4u26 over ipv 4u29 met dikke noppen, maar wat een veiliger gevoel in stevige afdalingen, en hoeveel betere "bit" in pittige en technische klimmen. En ik denk wel dat ik uit ervaring spreek :wink: .
OK duidelijk, dan leggen we mijn oude banden voor morgen nog snel effe terug erop he.
Bedankt voor de waarschuwing.
Supernaut
Mountainbiker

Post by Supernaut »

lowie wrote: Ik wil hier niet de zoveelste bandendiscussie beginnen, maar toch blijf ik niet snappen waarom mensen naar een TT in de Ardennen gaan met koersbanden, zeker niet als het nat is.
Ik vind dat toch altijd zéér interessant .
zjust .
Het worden dus RR 1.9 op 3.2b .
Post Reply