BK in Halle voor de XC

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
El Perro Diablo
Mountainbiker

Post by El Perro Diablo »

Op't slijk na, prima parcours.
poly
Mountainbiker

Post by poly »

ale k'hoor het,het worden de tractor banden morgen.
brrrr :P :P
MC Tim
Mountainbiker

Post by MC Tim »

Vandaag met Mac'Red en Stefaan het parcours verkend.
- Aangelegde rotsen : totaal geen probleem meer
- Balkjes: zoals gezegd zijn ze geen probleem, alleen dat de stukken ertussen te vettig liggen
- De BMX-bulten (zo noem ik ze) zijn ook leuk, maar niet altijd even gemakkelijk
- Algemeen ligt het enorm vettig waardoor sommige klimmen lastig zijn. Ik vrees dat er op sommige stroken veel gelopen gaat worden.
Ik reed met RoRo vooraan en NoNi achteraan. Ik zou niet voor minder gaan. 29-ers kunnen dit waarschijnlijk wel :lol:

Voor de rest supermooi parcours en een BK waardig !

PS vandaag voor de eerste keer getest met een Orbea-29'er en ik moet zeggen: dit smaakt naar meer, maar dan geen keiharde 29-er hardtail :wink:
cowboy peter
Mountainbiker

Post by cowboy peter »

om 10u opgestaan, en nog rap de nieuwe wielen gemonteerd (ztr-crest-cx-ray). tegen da'k alles geinstalleerd had was't al 12u gepasseerd. Een autorit van 1 uur, en een beetje laat aan de inschrijving #-o ('t blad was al weg). Nog juist tijd om een klein stukske van't parcours te rijden. De ondergrond was verrassend goed ivm donderdagavond, mijn rara zouden meer dan voldoen, en ik moest niet bevreesd zijn om mijn banden van de velg te duwen zoals in de vorige koersen.
We waren met dik in de 30 aan de start, en tegen dat we 2 bochten ver waren, zaten ze bijna allemaal voor mij :evil: . In de aanloopklim dan maar een tandje bijsteken zodat ik toch ergens iets achter halverwege zat. 't Ging toch hard in de aanvang, en ik was blij dat we eens boven wat mochten draaien en keren zodat de tikker een beetje kon bekomen. Na de eerste ronde kon ik een beetje meer tempo rijden ,en kon ik in de loop van de ronden naderen op mijn voorgangers. In de voorlaatste ronde brak er in een onnozele bocht een spaak in mijn achterwiel, ne hoop lawaai maar geen verdere gevolgen. Bij 't ingaan van de laatste ronde waren we nog samen met een 3-tal, naar verluid voor de 14e plaats. Helaas pindakaas, na de 1e technische zone vloog er nog een spaak kapot, en was mijn wiel direct een beetje paraplu. Draaien en door putten rijden [-X , gelukkig sleepte het niet tegen mijn kader, en kon ik mits de nodige voorzichtigheid nog arriveren (20e). Splinternieuwe wielen, na 1 uur koers al paraplu. Gelukkig spraken ze op de website van 2 jaar garantie op spaakbreuk.
We waren nog niet heel binnen, en de hemelsluizen gingen op. Een geluk voor ons, iets minder voor de mannen van de fun-klasse. Zij mochten de ganse koers in de regen rijden, en waar het bij ons perfect lag, leek het bij hun al gauw een heel stukske vettiger. Morgen zal het waarschijnlijk niet beter zijn. Ik verwacht me al aan een volledig cyclo-cross podium (pauwels-nijs-meeusen), deze vinden hier, zeker bij regenweer waar er hier en daar een looppassage zal zijn, een parcours, perfect op hun maat.
_gertjan_
Mountainbiker

Post by _gertjan_ »

iemand een idee hoe ik de wedstrijd kan volgen morgen ?
waar zenden ze het uit ? of is er een lifestream ?
Fiddlerke
Mountainbiker

Post by Fiddlerke »

_gertjan_ wrote:iemand een idee hoe ik de wedstrijd kan volgen morgen ?
Verslag op VTM op zondag om 00:05 eigenlijk dus al net op maandag ... En dus plat in de prime time ! #-o ;-)
Staat geprogrammeerd !
Dacuba
Mountainbiker

Post by Dacuba »

Typisch...
@perro: waar zijn u hoorns?
Haaike
Mountainbiker

Post by Haaike »

Fiddlerke wrote:Verslag op VTM op zondag om 00:05 eigenlijk dus al net op maandag ... En dus plat in de prime time ! #-o ;-)
Wel in prime time, maar weet niet of het veel zal zijn: Sportweekend om 19u20 met een "Reportage met en over Sven Nys, naar aanleiding van het BK in Halle".
_gertjan_
Mountainbiker

Post by _gertjan_ »

Fiddlerke wrote:
_gertjan_ wrote:iemand een idee hoe ik de wedstrijd kan volgen morgen ?
Verslag op VTM op zondag om 00:05 eigenlijk dus al net op maandag ... En dus plat in de prime time ! #-o ;-)
Staat geprogrammeerd !
ok bedankt toch jammer dat ze het niet eens ergens gewoon uitzenden :(
ipv al die moto cross enzo da zende ze dan wel uit op exqi sport en mtb nie amai zne :roll:
uncle sam
Mountainbiker

Post by uncle sam »

Pauwels reed Nys zelfs nog op een minuut en twintig seconden. Van Hoovels werd net achter Nys derde.
http://www.sporza.be/cm/sporza/wielrenn ... untainbike

#-o #-o #-o #-o
Post Reply