Hulp bij Magura hs33 remmen

Hoe vervang ik versleten remblokken, kan ik mijn voorvork zelf onderhouden, reinigen van de ketting,...
Post Reply
racers_elite
Mountainbiker

Hulp bij Magura hs33 remmen

Post by racers_elite »

Ik heb mij recent een cube LTD (2dehands)
Deze heeft Magura hs33 remmen , ik heb deze bewust gekozen omdat mijn vorige fiets (granville mahone slm) deze ook had. Omdat ik enkele jaren niet meer gefietst heb. Had ik mijn Granville aan mijn broer geleend, deze is spijtig genoeg schandalig slecht onderhouden :( ,dus ben ik beginnen zoeken online en bij de cube terecht gekomen,deze was kwa setup en gewicht gelijkaardig is aan de granville

Nu bij de cube die ik gekocht heb werkt de voorrem niet zoals het hoort, bij als ik vol in de rem ga komt de fiets al schroevend tot stilstand terwijl ik bij de Granville wss overkop zou gevlogen zijn.

Ik heb de fiets reeds bij twee fietsen-makers gedaan deze hebben de remblokken vervangen maar het eindresultaat bleef spijtig genoeg het zelfde
Ik zou dus graag de remkracht hebben die ik vroeger had

Weet iemand hoe je deze remmen moet afstellen?ik denk dat er niet Gé oeg remolie inzit. Tips?of een fietsenmaker in de buurt van Dendermonde die met deze remmen kan werken
Mountain JOhler
Mountainbiker

Post by Mountain JOhler »

Ben je al eens ten rade gegaan op het forum van magura?

http://www.support-english.magura.com/

of kijk eens naar de dealers locator op hun website om een erkende magura dealer terug te vinden in jou regio.

Er bestaat blijkbaar zoiets als een MAGURA Passion Points - premium dealer

"Look out for the Passion Point Logo! Passion Point dealers offer top notch service before and after your purchase, and will have a customer orientated spare parts availability."

Er is er eentje in Aalst en in Asse.

http://www.magura.com/en/dealer-locator ... tails.html
Last edited by Mountain JOhler on Thu 14 Jul 2011 22:34, edited 1 time in total.
racers_elite
Mountainbiker

Post by racers_elite »

hey bedankt, ik heb net een paar uurtjes aan de fiets gewerkt en de remmen eens bestudeerd. had al een vermoeden wat er moest gebeuren en de site van magura bevestigd dit.

morgen eens de band van het wiel halen en de remmen nauwkeurig naast het remvlak brengen, thuis de evo2booster plaat van de granville halen en op de cube monteren en vice versa

in het slechste geval bestel ik de ontluchtings set en doen we dat, het hs33 systeem is wel 1000 keer simpeler dan ik dacht

bedankt
mcoen
Mountainbiker

Post by mcoen »

racers_elite wrote:hey bedankt, ik heb net een paar uurtjes aan de fiets gewerkt en de remmen eens bestudeerd. had al een vermoeden wat er moest gebeuren en de site van magura bevestigd dit.

morgen eens de band van het wiel halen en de remmen nauwkeurig naast het remvlak brengen, thuis de evo2booster plaat van de granville halen en op de cube monteren en vice versa

in het slechste geval bestel ik de ontluchtings set en doen we dat, het hs33 systeem is wel 1000 keer simpeler dan ik dacht

bedankt
vermoed dat je ze inderdaad zal moeten ontluchten. gaat bij de magura's gelukkig vrij eenvoudig :)
racers_elite
Mountainbiker

Post by racers_elite »

Ik ga eerst eens kijken voor de regeling, want de remmen staat in open stand heel ver van de remvlaken en raken pas helemaal op het laatste

Maar ik bestel mij zoizo een set rode magura remblokken en de ontluchtingsklep-set. Kan altijd van pas komen.

Groeten steve
aresius
Mountainbiker

Post by aresius »

Enkele jaren terug is de HS33 licht gewijzigd en er bestaat een kans dat de booster van uw Granville niet pas op uw Cube.

evo I
Image

evo II
Image
MaC'Red
Mountainbiker

Post by MaC'Red »

een tip bij de afstelling is 2 fine trekbandjes om de blokken doen en ge kunt ze er pal tegen zetten en vastdraaien, idd best de buitenband eraf halen voor beter zicht.
Door de ruimte van de tie wraps hebt ge een schone afstand van de blokken t.o.v. de velg en dus een betere pak / bijt op de velg. ( de trekbandjes wel verwijderen hé ).
Als ze dan nog niet pakken dan is bleeden idd de beste oplossing welke redelijk makkelijk gaat mits het juiste gereedschap natuurlijk.

MaC'Red 8)
racers_elite
Mountainbiker

Post by racers_elite »

Bedankt voor de tip

Ik had ze net zelf al gedaan en het is al een heel pak beter, maar ik heb wel het gevoel dat ik ze zal moeten bleeden

Ivm met de booster wissel : in het slechtste geval. Zet ik de gehele rem setup over. Raar genoeg werkt deze na jaren weinig tot geen onderhoud nog steeds perfect

Greets
racers_elite
Mountainbiker

Post by racers_elite »

via dit forum een set voor het bleeden gaan halen.

ik kreeg er de evo 2 brug bij. straks ga ik rustig mijn remmen compleet in orde zetten

mvg steve
Dacuba
Mountainbiker

Post by Dacuba »

Zit er een booster op? Zonee dan heb je daar waarschijnlijk je oplossing :wink:
Post Reply