BK in Halle voor de XC

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
MC Tim
Mountainbiker

Post by MC Tim »

met welk type banden gaan jullie rijden ?
Grof profiel of toch Racing Ralph-type-profiel ?
De Janssens
Mountainbiker

Post by De Janssens »

Wauww, prachtig gedaan die rotsblokken... :roll: :^o man man man, waar zijn we mee bezig seg. Als ik mijn velg daar in 't weekend op stuk rijd of ergens blijf steken en op die blokken val, gaat den eerste beste van de organisatie dat ik nadien tegenkom toch een klein tandje tuffen hoor. Echt wel. Weg ermee... Trekt echt op niets! De rest van het parcours is ok, maar die blokken moeten weg.
El Perro Diablo
Mountainbiker

Post by El Perro Diablo »

Volgend jaar in Houffa, alle rotsen weg of we klagen de groen aan, da ze ons velo's verwoesten!!!!

Joenghes toch, zedde gulle nu mountainbikers of wegcoureurs????
MaC'Red
Mountainbiker

Post by MaC'Red »

El Perro Diablo wrote:Volgend jaar in Houffa, alle rotsen weg of we klagen de groen aan, da ze ons velo's verwoesten!!!!

der is wel een klein verschil tussen ne container stenen afkappen op een wei en in baantjes en natuurlijk gevormde hindernissen die uit rotsen en stenen bestaan.

Ik zou ook weten wat kiezen dan zenne

MaC'Red 8)
Tomski
Mountainbiker

Post by Tomski »

Ben daarstraks gaan verkennen. Parcours ziet er goed uit, men heeft het beste uit de omgeving gehaald denk ik. De rotsblokken hoeven voor mij ook niet( teveel kans om lek te rijden of te vallen). Denk dat het nog lastiger gaat worden indien het nog hard gaat regenen.
jorre28
Mountainbiker

Post by jorre28 »

El Perro Diablo wrote:Volgend jaar in Houffa, alle rotsen weg of we klagen de groen aan, da ze ons velo's verwoesten!!!!

groot gelijk, zo moeilijk zen die stenen echt ni ze.
pédro
Mountainbiker

Post by pédro »

Wauww, prachtig gedaan die rotsblokken... man man man, waar zijn we mee bezig seg. Als ik mijn velg daar in 't weekend op stuk rijd of ergens blijf steken en op die blokken val, gaat den eerste beste van de organisatie dat ik nadien tegenkom toch een klein tandje tuffen hoor. Echt wel. Weg ermee... Trekt echt op niets! De rest van het parcours is ok, maar die blokken moeten weg.

Ik deel dezelfde mening. Parcour is mooi behalve die blokken. Ben vandaag gaan verkennen en er was al iemand die ene steen in zijn wiel kreeg met als gevolg gebroken spaken, derailleur kapot,... Nadien regende het en toen was het nog minder plezant. De meesten die aan't verkennen waren reden niet eens over de blokken en te voet ging het ook al niet op zo'n gladde ondergrond. Met MTBken heeft dit alvast niets te maken. Hopelijk gebeuren er geen serieuze accidenten maar ik vrees er toch wel voor.
pédro
Mountainbiker

Post by pédro »

Volgend jaar in Houffa, alle rotsen weg of we klagen de groen aan, da ze ons velo's verwoesten!!!!

Wat heeft dit er nu mee te maken, is totaal naast de kwestie???
svekke83
Mountainbiker

Post by svekke83 »

Het parcour is wel ok, maar die rotsblokken is erover. Weet niet wat er leuk aan is om iedereen langs de kant zien te staan met platte banden of stukken ze. Stenen gewoon weg of er zand over kappen veel beter.
De Janssens
Mountainbiker

Post by De Janssens »

Idd naast de kwestie. Houffalize is men lievelingsparcours, maar dit is precies gemaakt om wielen en banden stuk te rijden....Dit maakt het toch niet meer MOUNTAINbike? De mens van die boerderij (waar de stenen liggen) vertelde dat ze rotsen nodig hadden omdat anders de cx'ers met hun smalle tubes gingen winnen..... Man man man... wat nen uitleg.

Ik zou er trouwens niet van verschieten dat er eerst op zaterdag wat ongelukken gebeuren en dat dan op zondag de stenen weg zijn.

Maar goed, we zullen wel zien. Chance da Willy Sommers komt.

Als er trouwens iemand een set slechte wielen heeft waar ik mag mee rijden, laat maar weten he ;-)
Post Reply