Winter MTB schoenen

Op zoek naar een windjack of camelback, de kenmerken van schoenen of brillen. Post hier jouw vragen en opmerkingen
Quadrifoglio
Mountainbiker

Post by Quadrifoglio »

Misschien kan ik beginnen met te zeggen dat mijn zomerschoenen van het racetype zijn en niet van het toertype. MAW een redelijk groot deel bestaat uit een soort gaas dat zorgt voor de verluchtig. Water loopt er dus gemakkelijk in en uit. Natte voeten zijn geen probleem, maar de combinatie nat+koud is me een paar keer slecht bevallen toen ik begon te MTB'en. Dit exposé gewoon om te verklaren dat iemand die minder zomerse zomerschoenen #-o heeft dus een andere ervaring kan hebben...

Een tijdje met overschoenen gereden, maar deze hadden volgende nadelen:
  • verslijten snel bij intensief gebruik (bv scheuren tgv stenen)
  • de tippen van de overtrekken krullen steeds om
  • water raakt binnen door het gat in de zool (voor de plaatjes van de klikpedalen)
Aangezien ik het op die manier niet langer prettig biken vond, mijn nieuwjaarscentjes geinvesteerd in echte winterschoenen:
  • Warm : Een stuk warmer door de voering, geen gaas dus geen koudegevoel door de rijwind
  • Waterdicht : 100% In die mate dat eenmaal er water in komt het er niet meer uitkan. Een lange regenbroek aandoen en de pijpen in je schoenen stoppen is niet zo'n goed idee. Ik doe ze dus over mijn schoenen en dat loopt het water er goed af...
  • Prijs : Een stevig nadeel. Goedkoop zijn ze niet (ook de andere merken niet).
Iedereen moet voor zichzelf uitmaken of het dat waard is. Ik ben blij van mijn aankoop en denk/hoop dat ik er wel enige jaren mee gesteld zal zijn...
Guest

Post by Guest »

jerommeken wrote:Omdat het terug bijna winter is, ga ik deze topic nieuw leven inblazen : Gaerne Polar MTB is als beste schoen uit de test gekomen bij het Duitse MountainBIKE. Officiële prijs rond de 250Eurokes. Bij Vaneyck heb ik ze onlangs gevonden voor 130Euro maar jammer genoeg niet in mijn maat. Niet getreurd : ze komen terug binnen.
250 euro is toch wat overdreven, bij de fietsenmaker om de hoek kosten ze al 'maar' 170 euro. En die 130 euro bij Van Eyck, tja uit welke hoek zijn die weer komen aanwaaien :wink: Maar dat maakt natuurlijk de rekening van de klant niet (of juist wel).
Guest

Post by Guest »

bRuCe AlMiGhTy wrote:Ik heb die schoenen van Gaerne (Polar MTB) zien staan voor 129€. Dit lijkt me dus wel een hele goede prijs? Zijn er nog mensen die ervaring hebben met deze schoenen? :drunk:
129 €, minder zal je bijna niet vinden want dat is bijna voor niks.
Guest

Post by Guest »

Op langere termijn is die prijs nog zo'n nadeel niet.
Koop eens een paar gewone (degelijke) schoenen en tel daarbij het aantal (goede) ovetrekken bij die je verslijt als je gaat MTB'n.
En iedere fietsenmaker kan ze krijgen als ie wil. De Belgische invoerder van Gaerne is Feryn uit Willebroek (o.a. ook invoerder van Assos en Tacx). Dus een fietsenmaker die deze merken verdeeld kan zonder problemen ook aan Gaerne geraken, zelfs in kleine hoeveelheden en op bestelling.
jerommeken
Mountainbiker

Post by jerommeken »

tbfkai wrote: 250 euro is toch wat overdreven, bij de fietsenmaker om de hoek kosten ze al 'maar' 170 euro.
Tja, ik citeer alleen maar de prijs die in het boekje opgegeven wordt. Ik heb er ook eens voor gebeld naar Feryn en ik dacht dat ze deze prijs ook bevestigden. Dat daar van afgeweken wordt is inderdaad een goei zaak.

Ik twijfel nog of ik mij deze 'Kauftip' ga aanschaffen omdat ik nog een paar goeie Gore-overtrekken (bache-stof) heb en ik deze ook wil verslijten.
bRuCe AlMiGhTy
Mountainbiker

Post by bRuCe AlMiGhTy »

Een paar "goei" zomerschoenen kosten toch ook al 100€, dus die 129€ voor de Gaerne Polar, vallen dus eigenlijk best mee. (Was trouwens bij Hopmans in Bergen-op-Zoom) =D>
Guest

Post by Guest »

bRuCe AlMiGhTy wrote:Een paar "goei" zomerschoenen kosten toch ook al 100€, dus die 129€ voor de Gaerne Polar, vallen dus eigenlijk best mee. (Was trouwens bij Hopmans in Bergen-op-Zoom) =D>
Ha, ja, die kan zich zo'n prijzen permiteren :wink:
wimke1971
Mountainbiker

Post by wimke1971 »

hi, ik heb net die shimano w101 gekocht, voor 109 euro bij van eyck sport in aalst + overtrekken - gisteren gereden in dilbeek en dik in orde, de schoenen zijn nog als nieuw (logisch, 2 dagen oud ;-))) - maar idd die overtrekken zijn ni direct mijn ding.... maar bij van eyck zeiden ze toch dat het ni direct nodig was om ze der over te trekken....
groetjes quadri van wim van gisteren met de pascal! :drunk:
Quadrifoglio
Mountainbiker

Post by Quadrifoglio »

Wim,

gisteren was't eigenlijk droog hé. Dan kun je gerust zonder overtrekken rijden, desnoods een dikker paar kousen proberen of zo...
ATEGEV
Mountainbiker

Post by ATEGEV »

Heeft al iem die Celcius-schoenen van Nortwave (dezen met Gore-Tex membraan)? Ik zou ze graag aanschaffen maar kdenk dak ga wachten tot volgend jaar. Ik zou eerst graag 1s de recties horen van iem die ze in de vrierskoude of bij zeer nat weer heeft gebruikt. De prijs valt alleszins mee: adviesprijs = €,-160 maar kheb ze al een beetje goedkoper gezien.
Post Reply