BK in Halle voor de XC

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
Post Reply
Brecht G
Mountainbiker

Post by Brecht G »

misschien kunnen ze wat aarde over de stenen kappen.. zou volgens my veel helpen..
ik kom zondag alvast een dagje kijken!!
pieterp
Mountainbiker
Location: Niner One9,Transition Smuggler,Transition Rapture,Magneet Cafe Racer ,Achielle Craighton Pick Up

Post by pieterp »

Wat een gebleit, die rockgardens en trapjes stellen toch weinig voor....
LMTB
Mountainbiker

Post by LMTB »

single-track biker wrote:Telt deze wedstrijd nu ook voor de Flanders cup i.p.v. Sint-Lievens-Houtem die afgelast is.
Ja evenals Beringen
cowboy peter
Mountainbiker

Post by cowboy peter »

pieterp wrote:Wat een gebleit, die rockgardens en trapjes stellen toch weinig voor....
't ziet er idd heftiger uit dan het eigenlijk is. Zelf heb ik geen prob's met deze hindernissen. De rockgardens in het bos vind ik zelfs mooi passen in de omgeving. De houten balken zou ik persoonlijk niet geplaatst hebben, in vervanging zou ik zoeken achter enkele wortelpassages, in zovere extra hindernissen nodig zijn. De rockgardens thv de technische zones zijn echter zo onnatuurlijk dat ze echt storend zijn in het geheel. Deze hebben geen enkele meerwaarde.
Voor mij speelt het eigenlijk allemaal niet zo'n rol. Ik ga om mij te amuseren, en dat zal zonder problemen lukken
Lucifer
Mountainbiker

Post by Lucifer »

Haha, jullie lijken wel Hollanders! Die klagen ook als een organisatie een parcours bouwt dat wat lastiger is dan een CX parcours. Kom aan zeg, jullie hebben zulke prachtige parcoursen, dan zijn een paar keitjes en wat balkjes toch geen probleem ? Ons NK wordt weer een veredelde grasbaanrace.
StalinLegend
Mountainbiker

Post by StalinLegend »

malmedy wrote:Snap het probleem niet met die stenen als je naar het buitenland kijkt die krijgen veel moeilijkere opstakels en dit is dan nog vlak een beetje afgekeken van het olypische omloop . Zou zelf nog verder gaan paar grote rotsblokken in een afdaling als soort trap blijft mtb en geen cross .
het is inderdaad geen 'malmedy' maar van 'vlak' is er ook geen sprake...welke startnummer heb je? kzal ff zwaaien als je "supersnel" voorbijkomt na een halve ronde, op één van de stukjes in het bos...

...en voor grote rotsblokken moet je op het voetbalveldje naast de spoorweg zijn, daar zijn ze bezig het trialparcours aan het uitzetten...
pédro
Mountainbiker

Post by pédro »

Hoe ligt het parcour erbij na de hevige regen van deze nacht? Kan de grond wat water verdragen of zal het vettig (modder) worden?

gr
malmedy
Mountainbiker

Post by malmedy »

Bedoelde dat de rockgardens nogal vlak lagen en niet begop bv weet wel dat niet vlak is .Er zouden meer organitaties zo moeten denken zo kun je toch omlopen maken die een meerwaarde bieden inderdaad niet iedereen heeft een malmedy in de achtertuin .Zal terug zwaaien vanuit italie riva
pieterp
Mountainbiker
Location: Niner One9,Transition Smuggler,Transition Rapture,Magneet Cafe Racer ,Achielle Craighton Pick Up

Post by pieterp »

Inderdaad, leg zo een rockgarden op een steile klim of afdaling en het wordt echt leuk.
Danny001
Mountainbiker

Post by Danny001 »

pédro wrote:Hoe ligt het parcour erbij na de hevige regen van deze nacht? Kan de grond wat water verdragen of zal het vettig (modder) worden?

gr
Superdroog. Het is voor 70 % bosgrond, eerder zachte humus die heel wat water kan hebben. De wei ligt er ook nog droog bij. het heeft hier weinig of niets geregent.
Post Reply