Overzicht 29er banden

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
kevx
Mountainbiker

Post by kevx »

PhilippeBiker wrote:
kevx wrote:Die kenda slant six banden zijn die makkelijk tubeless te maken??
Ik heb ze vandaag Tubless gemaakt met NoTubes en Tubless Fulcrum wielen,ongeveer na 10 min en kort ritje in de straat was alles dicht.
Dan nog even klein tochtje gedaan, en onderweg was de achterband gezakt van 2.65 naar 2.20 bar, even bijgepompt met cartouche en bleef dan toch goed op druk.Wel hadden de banden nieuw op 2 plaatsen een kleine gaatje op de zijwand maar dat was onmiddelijk dicht als ik de bandop de zijkant hield.Ik doe er wel 4 rode schepjes in ipv de 2 die ze aanraden, kwestie van de zijkant ook dicht te krijgen .
Voor mij zijn de Slant Six zeer goed rollende banden en als je ze laag genoeeg oppmopt (1.8 bar) is de grip toch ongelooflijk als je de kleine afgeplatte nopjes beziet.
Na de toertoch van Zondag kan ik iets meer zeggen maar heb er tot nu toe enkel mee op de baan en op gravel paden meegereden.
ok hou mij op de hoogte na die toch en dan ga ik beslissen!
PhilippeBiker
Mountainbiker

Post by PhilippeBiker »

kevx wrote:
PhilippeBiker wrote:
kevx wrote:Die kenda slant six banden zijn die makkelijk tubeless te maken??
Ik heb ze vandaag Tubless gemaakt met NoTubes en Tubless Fulcrum wielen,ongeveer na 10 min en kort ritje in de straat was alles dicht.
Dan nog even klein tochtje gedaan, en onderweg was de achterband gezakt van 2.65 naar 2.20 bar, even bijgepompt met cartouche en bleef dan toch goed op druk.Wel hadden de banden nieuw op 2 plaatsen een kleine gaatje op de zijwand maar dat was onmiddelijk dicht als ik de bandop de zijkant hield.Ik doe er wel 4 rode schepjes in ipv de 2 die ze aanraden, kwestie van de zijkant ook dicht te krijgen .
Voor mij zijn de Slant Six zeer goed rollende banden en als je ze laag genoeeg oppmopt (1.8 bar) is de grip toch ongelooflijk als je de kleine afgeplatte nopjes beziet.
Na de toertoch van Zondag kan ik iets meer zeggen maar heb er tot nu toe enkel mee op de baan en op gravel paden meegereden.
ok hou mij op de hoogte na die toch en dan ga ik beslissen!
Ik heb er al wel enkele tochten meegedaan maar met Schwalbe SV19 binnenbanden met notubes gevuld en dan vond ik ze al goed maar nu lijkt de rolweerstand nog minder.
Ik heb zelfs hier nog een nieuwe liggen indien interesse laat maar iets weten op PB.
SD2E
Mountainbiker
Location: Scott Scale RC29 2016, Scott Scale 970 2016, Scott CR1SL 2005

Post by SD2E »

Heb mij de Bontrager 29-0 Team Issue 29x1.9 besteld, heel licht (lees 405-415 gram) niet duur en profiel ziet er nog ok uit voor 80% van de weersomstandigheden. Doordat ze smal zijn + vrij open profiel denk ik zelfs nog beter dan verwacht in onze modder... to be continued.
PhilippeBiker
Mountainbiker

Kenda Slant Six 29x2.0

Post by PhilippeBiker »

Gisteren de vaste toch Averbode-Scherpenheuvel gedaan met de Kenda Slant Six,meer dan voldoende grip al was de band nog niet volledig luchtdicht en de druk gezakt van zondagmorgen 2.3bar naar 1.75 bar achteraan ,hierdoor wel veel grip en comfort.
Vooraan was hij mooi op 2.0 bar gebleven met de notubes melk.
Rolweerstand is zeker zo laag als mijn racing ralphs vroeger ,stijl bergop geen doorslippend achterwiel enkel op grindpad had ik wat schrik om hard in de bochten maar dat lag maar aan mij dan aan de banden.
Dus ze blijven er voor de zomer zeker opliggen.
Wie nog een Slant Six 29x2.0 wil overkopen ik heb hier nog een nieuwe liggen.Liefst via PB
Last edited by PhilippeBiker on Sat 30 Jul 2011 14:50, edited 1 time in total.
fillebiker
Mountainbiker

Post by fillebiker »

SD2E wrote:Heb mij de Bontrager 29-0 Team Issue 29x1.9 besteld, heel licht (lees 405-415 gram) niet duur en profiel ziet er nog ok uit voor 80% van de weersomstandigheden. Doordat ze smal zijn + vrij open profiel denk ik zelfs nog beter dan verwacht in onze modder... to be continued.
geweldig bandje!
idd nog vrij goed in de modder en maakt de fiets veel vinniger als met rara's erop! nog een surplus is de strakke bead en de goede luchtdichtheid, deze zijn ardenne proof in tegenstelling tot de fufred!
SD2E
Mountainbiker
Location: Scott Scale RC29 2016, Scott Scale 970 2016, Scott CR1SL 2005

Post by SD2E »

fillebiker wrote:
SD2E wrote:Heb mij de Bontrager 29-0 Team Issue 29x1.9 besteld, heel licht (lees 405-415 gram) niet duur en profiel ziet er nog ok uit voor 80% van de weersomstandigheden. Doordat ze smal zijn + vrij open profiel denk ik zelfs nog beter dan verwacht in onze modder... to be continued.
geweldig bandje!
idd nog vrij goed in de modder en maakt de fiets veel vinniger als met rara's erop! nog een surplus is de strakke bead en de goede luchtdichtheid, deze zijn ardenne proof in tegenstelling tot de fufred!
Thanks voor de info!
Bandjes zijn al onderweg, nu nog wielen :lol:
Hoezo
Mountainbiker

Post by Hoezo »

Iemand een gedacht waar ik deze kan kopen Bontrager 29-0 Team Issue 29x1.9. Liefst regio Antwerpen / Limburg .. Leuven.
NIET ONLINE.
kevx
Mountainbiker

Post by kevx »

Schoon kortingen op 29er banden
ro ro's besteld aan 30,90/stuk

link naar schwalbe-->

http://www.actionsports.de/index.php?ca ... 68b6cd6717

miss nog ander merken in promo, niet naar gekeken...
PhilippeBiker
Mountainbiker

Kenda Slant Six 29x2.0 na 2 weken al volledig terug plat

Post by PhilippeBiker »

Kenda Slant Six is niet echt dicht te krijgen zelf met 4 schepjes NoTubes.
Ik had ze van de mtb gedaan en opzij gehangen voor de baanritjes en nu staan ze zelf volleg plat terwijl ik ze al 2 keer heb bijgepomp.
Het kan natuurlijk aan de Fulcrum 29 XL wielen liggen (zijn nochtans Tubless wielen)
Heet iemand een idee of het met zo'n rim strip van NoTubess wel zo gaan:
http://www.notubes.com/Plus-Four-Rim-Strip-P107C13.aspx
Anders moet ik toch maar overschakelen op racing ralph evo pacestar
madskatingcow
Mountainbiker
Location: Scott Scale 900 RC WC N1no 2019 - Scott Spark 900 RC WC N1no 2019

Re: Kenda Slant Six 29x2.0 na 2 weken al volledig terug plat

Post by madskatingcow »

PhilippeBiker wrote:Kenda Slant Six is niet echt dicht te krijgen zelf met 4 schepjes NoTubes.

NoZisch he man, waar wacht je op?
Post Reply