Zo 10/07/2011 Ingelmunster :: 6° Zomertocht der Brigandbiker

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
vannoli
Mountainbiker
Location: Specialized S-Works 29er &Niner Sir 9 & Ridley Noah

Post by vannoli »

Gelukkig dat er die bosjes waren want anders zou ik het maar poverkes gevonden hebben

Maar ok de bosjes waren perfect dus gaan we niet klagen ,en veel fruit op ravito was zeer leuk
den wakkere bakker gits
Mountainbiker
Location: Monty jozef dressler Replica+scott spark 30+ maes beach 29'er+ koxx trialbike+Pyga onetwenty

Post by den wakkere bakker gits »

Ja ondertussen kom ik stilaan tot het besef dak eigenlijk een echt varkensweekend achter de rug heb. Zaterdagavond om 17u30 de rolluiken van de slaapkamer omhoog de jaloezie in de veijstre getookn voe de slaapstinkgeure uit de kamer te kriegn. Naar beneden geweest om men lijst v/d bestellingen en t'werk s'nachts te maken. Om 19u terug naar boven geweest om nog even te overleggen met Jessie hoe en wat ik moest maken voor de winkel. In de douche gesprongen en om 20u beginnen werken. Om 7u30 had ik gedaan met werken en Stond ik dan terug boven om men GRYSPERRE tenu aan te doen. tegen dak beneden kwam was Marc reeds toegekomen en je was zelfs met een inspectie van men velo bezig?????? Nu sjanse je merkte terecht op dat er een bitje spel op men voorwiel zat en na dit euvel opgelost te hebben vertrokken we naar ingelmunster wat 18km verder lag. We reden naar de vaart in Roeselare en als bij wonder We kwamen er Eric ook tegen. Tesamen dan naar de Brug van het Vti in Izegem gereden en de afgereden voor de camera. Den ene al iets vlotter dan de andere maar alle 3 zonder kleerscheuren beneden geraakt. In Ingelmunster nog een toerke moeten doen om de Inschrijving te vinden. Eens gevonden vlot ingeschreven en om 8u45 konden we dan vertrekken. Met een grote groep werden de eerste km'ters afgewerkt. Tot de 1e splitsing reden we in tesamen. Daar draaiden Hans en z'n Sadef Collega af. Ik had Eigenlijk ook die intentie maar ze wisten me te overtuigen om verder het parcours te volgen. Aan de ene kant vind ik het spijtig dat ik toch niet afgedraaid ben maar aan de andere kant vind en vond ik het parcours goed genoeg om te volgen. Ik ging wel indien ik afdraaide vele keren kunnen bissen hebben op de cowboy Matras Ooigembos Crossparcours en dergelijke. Vandaar de 2strijd naar gevoel toe. Nu niet getreud rustig de km'ters afgewerkt tot een km'ter of 7 voor de 1e bev. Daar kregen we nogal veel Tarmac en Kon het niet laten om den boel even op een lint te trekken. Eerst bood Marc nog wat weerstand wat het vuur in me nog meer deed opflakkeren. De gezichten liepen rood aan en er volgde een stilte in men achterwiel man wat is het zalig als je dan achter u kijkt. Mijn toote kon ik natuurlijk niet zien maar aan het zweet die over men kin liep te merken zal der ook wel kleur op gezeetn hebben. Aan de 1erijkelijke Bev dan opt gemak een brokje gegeten en een slokje gedronken. De bidon werd ook Gevuld.
Eens terug vertrokken volgde snel Ooigembos waar ik zorgde dat ik er als 1e in kon duiken. Das toch een Zalig stukje om door te sjeezen er werd opnieuw aan een stevig tempo doorgereden en niemand moest de rolle echt lossen. Bende Gekken die Grysperre's. Na Ooigembos reden we naar het sas met een nieuw stukje, Schoon gedaan Brigandsbikers. Het Sas verlaten en daar verwachte ik dat we Rechtsaf gingen moeten maar nee rechtdoor was de boodschap. Nog even een lusje door Wielsbeke en dan konden we Beginnen aan het Cross Parcours Jiepiejeeeeeeeee. Ondertussen had ik me even afgezonderd van de bende En reed een stukje voor ze uit. De ERIKA's vervoegd en een klapke met Jägermeister gedaan. Eens in het Cross parcours sloeg den turbo aan en vlotjes der doorgereden. Onderweg nog even het achterwiel van Motorbiker en de 2 overige Forumbikers aangetikt. Motorbiker geteisterd door een Keelontsteking liet zich ontvallen dat de benen vol waren gelopen. Het snot of slijm zal uitgezakt geweest zijn zeker. Eens het parcours uitgereden gewacht op de rest van de Grysperre's. Daarna de bende verlaten om in rechte lijn naar de APRES te rijden. Als bedanking voor de brigands er nog een 4tal naar binnengekapt. Om 12u30 den terugweg aangevat en 3maal mogen stoppen om piepie te doen oe zoe da nu komn????
Thuis na 104km dan om 14u in bedde na een Douche. Om 17u30 de Rolluiken opnieuw omhoog en de jalouzie er terug ingestoken om bovenvermelde redenen. Nog ene gaan drinken met Jessie na een Leffe of 5,6of 7 kreeg ik opeens honger, van 7u enkel iets gegeten op de Bevoorrdaading, en wat eet je dan aja even na het Frietekot achter ne Zwienebak ( Frieten overgootn met stoofvlees en ne groote klak mayo erop) hmmmm. Om 23u dan gaan slapen en om 1u30 terug op om brood te bakken pfffffff
Ti niet dak zo goe bezig ben mij gedacht

Brigands u tocht was geweldig en Bedankt voor het plezier
en vooral bedankt voor de aangelegde technische stukken.
@ motorbiker kee het verstaan ze mo geef toe mesant niet e moest ze met jullie mee rijden :lol: :lol:
den wakkere bakker gits
Mountainbiker
Location: Monty jozef dressler Replica+scott spark 30+ maes beach 29'er+ koxx trialbike+Pyga onetwenty

Post by den wakkere bakker gits »

Ben mij aan het afvragen waar dat Hangbuikzwijn ergens rondliep ik ee dat niet gezien ze. iemand van jullie wel????
of was het bij gebrek aan een spiegel?????
spiermassa
Mountainbiker
Location: trek fuel ex8 29'r en 26'r,trek stache,specialized fatboy,cube reaction,,thomson x-line

Post by spiermassa »

[quote="SD2E"]De 75km gereden, technische stukjes en bosjes waren leuk.
Stukken ertussen beetje saai, hotsebotswegeltjes of asfalt. Maar als je rondkijkt in de streek is er natuurlijk niet veel meer :)
Wel een vraagje, waarvoor waren die startnummertjes die je op de fiets moest hangen? Geen fotograaf gezien en was ook geen chronorit?[/quote

stuurbordjes,tegen zwartrijders en vooral gewoon ne leuke souvenier;mijne muur gangt al vol met nr-bordjes zonder dak ooit ne wedstrijd heb gereden :roll: ]
spiermassa
Mountainbiker
Location: trek fuel ex8 29'r en 26'r,trek stache,specialized fatboy,cube reaction,,thomson x-line

Post by spiermassa »

pearl jam wrote:de 72 gereden met een mega passage in Klein Zwitserland maar wat heb ik gemist :
- de volty
- het mandelcircuit

is inderdaad toptochtje in onze streek
de volty lag er de zaterdag te gevaarlijk bij en zo het parcour een beeke gewijzigd.
mandes is privee en ze hebben het mooiste (de heuvels) daar weggegraven #-o
spiermassa
Mountainbiker

Post by spiermassa »

Motorbiker wrote:Daar zat ik dan aan het ontbijt. Samen met mijn keelontsteking. Het smaakte hem veel meer dan mezelf terwijl het koud zweet parelde. Thuisblijven was geen optie. Dat doet na een halfuur te veel pijn.

Amper Forumbikers aanwezig voor deze eerste Vlaamse tocht in maanden. Nochtans weten de Brigands er dankzij de Cowboy, telkens opnieuw een spektakelstuk van te maken.

De droge ondergrond zorgde ervoor dat geen enkele passage voet aan de grond behoefde. De Cowboy, Supercowboy, de niet gebruikte track aan de overkant, Klein Zwitserland, … parels voor de zwijnen. Eén bepaald type, het hangbuikzwijn, reed zelfs met slicks. Ons niveau met dat van de meiskes vergelijken…. . En dan nog zo een knap zwart ding met Bambi oogjes enal…. . Ik ben er nog niet goed van. Het kan natuurlijk zijn dat mijn keelontsteking piepstem hem verwarde. In dat geval mijn excuses voor deze (treffende) vergelijking.

De matras ging ietske minder (Waarschijnlijk een jeugdtrauma van toen er effectief nog een geel bevlekte matras lag). Twee keer los in de broek gescheten en afgestapt. De derde keer met één voet uitgeklikt, en de vierde keer met negen vingers in de neus ( 1 in’t gat, want ik was de eerste twee passage’s nog niet vergeten).

Op naar OOigem bos waar ik even grote ogen gooide achter een scherp sturende blondine. Dus toch meiskesniveau,…… maar ik kan daar mee leven. Dus dames, de Man van Ingelmunster, Mellestraat 47. Alle brieven worden ZEKER en VAST beantwoord.

Mijn twee maten hadden mij toen al lang aan de rekker, en ik vroeg me oprecht af hoe een keelontsteking zo een invloed kon hebben op de benen en de kop.
Het Crossparcours was origineel uitgepijld en zalig om rijden. Toegegeven, ik miste de Voltie.

Vandaar recht naar den après na toch nog een keer de Supercowboy en Klein Zwitserland te hebben gerond.

Biermassa stond aan den tap. Fritsie ervoor in zwaar beschonken toestand. Als dat maar geen gewoonte wordt.

Een dikke merci aan de organisatie voor 68 formidabele kms.

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
SD2E
Mountainbiker
Location: Scott Scale RC29 2016, Scott Scale 970 2016, Scott CR1SL 2005

Post by SD2E »

spiermassa wrote:
SD2E wrote:De 75km gereden, technische stukjes en bosjes waren leuk.
Stukken ertussen beetje saai, hotsebotswegeltjes of asfalt. Maar als je rondkijkt in de streek is er natuurlijk niet veel meer :)
Wel een vraagje, waarvoor waren die startnummertjes die je op de fiets moest hangen? Geen fotograaf gezien en was ook geen chronorit?[/quote

stuurbordjes,tegen zwartrijders en vooral gewoon ne leuke souvenier;mijne muur gangt al vol met nr-bordjes zonder dak ooit ne wedstrijd heb gereden :roll: ]
Ahzo!
Ja van wedstrijden kan het niet zijn want die moet je tegenwoordig meestal terug afgeven :-D
pearl jam
Mountainbiker

Post by pearl jam »

spiermassa wrote:
pearl jam wrote:de 72 gereden met een mega passage in Klein Zwitserland maar wat heb ik gemist :
- de volty
- het mandelcircuit

is inderdaad toptochtje in onze streek
de volty lag er de zaterdag te gevaarlijk bij en zo het parcour een beeke gewijzigd.
mandes is privee en ze hebben het mooiste (de heuvels) daar weggegraven #-o
dat is wel jammer van dat mandescircuit, die heuveltjes waren inderdaad een machtig stukje.....jullie tocht is wel de toptocht hier id streek!
Turfke
Mountainbiker

Post by Turfke »

den wakkere bakker gits wrote:Ja ondertussen kom ik stilaan tot het besef dak eigenlijk een echt varkensweekend achter de rug heb. Zaterdagavond om 17u30 de rolluiken van de slaapkamer omhoog de jaloezie in de veijstre getookn voe de slaapstinkgeure uit de kamer te kriegn. Naar beneden geweest om men lijst v/d bestellingen en t'werk s'nachts te maken. Om 19u terug naar boven geweest om nog even te overleggen met Jessie hoe en wat ik moest maken voor de winkel. In de douche gesprongen en om 20u beginnen werken. Om 7u30 had ik gedaan met werken en Stond ik dan terug boven om men GRYSPERRE tenu aan te doen. tegen dak beneden kwam was Marc reeds toegekomen en je was zelfs met een inspectie van men velo bezig?????? Nu sjanse je merkte terecht op dat er een bitje spel op men voorwiel zat en na dit euvel opgelost te hebben vertrokken we naar ingelmunster wat 18km verder lag. We reden naar de vaart in Roeselare en als bij wonder We kwamen er Eric ook tegen. Tesamen dan naar de Brug van het Vti in Izegem gereden en de afgereden voor de camera. Den ene al iets vlotter dan de andere maar alle 3 zonder kleerscheuren beneden geraakt. In Ingelmunster nog een toerke moeten doen om de Inschrijving te vinden. Eens gevonden vlot ingeschreven en om 8u45 konden we dan vertrekken. Met een grote groep werden de eerste km'ters afgewerkt. Tot de 1e splitsing reden we in tesamen. Daar draaiden Hans en z'n Sadef Collega af. Ik had Eigenlijk ook die intentie maar ze wisten me te overtuigen om verder het parcours te volgen. Aan de ene kant vind ik het spijtig dat ik toch niet afgedraaid ben maar aan de andere kant vind en vond ik het parcours goed genoeg om te volgen. Ik ging wel indien ik afdraaide vele keren kunnen bissen hebben op de cowboy Matras Ooigembos Crossparcours en dergelijke. Vandaar de 2strijd naar gevoel toe. Nu niet getreud rustig de km'ters afgewerkt tot een km'ter of 7 voor de 1e bev. Daar kregen we nogal veel Tarmac en Kon het niet laten om den boel even op een lint te trekken. Eerst bood Marc nog wat weerstand wat het vuur in me nog meer deed opflakkeren. De gezichten liepen rood aan en er volgde een stilte in men achterwiel man wat is het zalig als je dan achter u kijkt. Mijn toote kon ik natuurlijk niet zien maar aan het zweet die over men kin liep te merken zal der ook wel kleur op gezeetn hebben. Aan de 1erijkelijke Bev dan opt gemak een brokje gegeten en een slokje gedronken. De bidon werd ook Gevuld.
Eens terug vertrokken volgde snel Ooigembos waar ik zorgde dat ik er als 1e in kon duiken. Das toch een Zalig stukje om door te sjeezen er werd opnieuw aan een stevig tempo doorgereden en niemand moest de rolle echt lossen. Bende Gekken die Grysperre's. Na Ooigembos reden we naar het sas met een nieuw stukje, Schoon gedaan Brigandsbikers. Het Sas verlaten en daar verwachte ik dat we Rechtsaf gingen moeten maar nee rechtdoor was de boodschap. Nog even een lusje door Wielsbeke en dan konden we Beginnen aan het Cross Parcours Jiepiejeeeeeeeee. Ondertussen had ik me even afgezonderd van de bende En reed een stukje voor ze uit. De ERIKA's vervoegd en een klapke met Jägermeister gedaan. Eens in het Cross parcours sloeg den turbo aan en vlotjes der doorgereden. Onderweg nog even het achterwiel van Motorbiker en de 2 overige Forumbikers aangetikt. Motorbiker geteisterd door een Keelontsteking liet zich ontvallen dat de benen vol waren gelopen. Het snot of slijm zal uitgezakt geweest zijn zeker. Eens het parcours uitgereden gewacht op de rest van de Grysperre's. Daarna de bende verlaten om in rechte lijn naar de APRES te rijden. Als bedanking voor de brigands er nog een 4tal naar binnengekapt. Om 12u30 den terugweg aangevat en 3maal mogen stoppen om piepie te doen oe zoe da nu komn????
Thuis na 104km dan om 14u in bedde na een Douche. Om 17u30 de Rolluiken opnieuw omhoog en de jalouzie er terug ingestoken om bovenvermelde redenen. Nog ene gaan drinken met Jessie na een Leffe of 5,6of 7 kreeg ik opeens honger, van 7u enkel iets gegeten op de Bevoorrdaading, en wat eet je dan aja even na het Frietekot achter ne Zwienebak ( Frieten overgootn met stoofvlees en ne groote klak mayo erop) hmmmm. Om 23u dan gaan slapen en om 1u30 terug op om brood te bakken pfffffff
Ti niet dak zo goe bezig ben mij gedacht

Brigands u tocht was geweldig en Bedankt voor het plezier
en vooral bedankt voor de aangelegde technische stukken.
@ motorbiker kee het verstaan ze mo geef toe mesant niet e moest ze met jullie mee rijden :lol: :lol:
Slaaptekort heeft blijkbaar een omgekeerd effect op je schrijfvermogen.
'k Herinner me dak tijdens de rit nog iets zei van: "er zit een snelheidsbegrenzer op mijne vélo", blijkbaar werkte dit als een rode lap op een stier, en weg was de Bakker, hendel (bijna volledig?) open.
Vandaag m'n polarke er even bijgenomen: topsnelheid van de dag 47,6??? Meestal eek da nog niet oat bergaf gaat ofwel foutje in m'n machine ...
Bende zotten die Grysperre's - sommige toch, en ik die dacht dat er de zondag "geschellig" samen gereden werd :lol: :lol:
alexbiker
Mountainbiker

Post by alexbiker »

Zaterdag terug genoten van een mooie rit, het weer zat in het begin wel niet 100% mee maar na een uurtje begon het te beteren.
Verder was het parcours weer goed, denk wel dat ze het maximum uit de streek halen. Zeker de gekende stroken zoals de cowboy, de matras , klein zwitserland en al de rest waren weer de moeite.
Via deze weg wil toch nog de groeten doen aan Marino, nadat ik in 2008 mijn rug heb gebroken tijdens jullie tocht zeg ik graag ieder jaar eens goeiendag aan Marino die mij dan zeer goed heeft geeholpen.

Groetjes en tot volgende
Post Reply