No Tubes Informatie en ervaringen

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Sandcrawler
Mountainbiker
Location: Ne Witte En Ne Zwarte Met Zonder Versnellingen En Nen Blauwe Mej Volwassen Wielen

Post by Sandcrawler »

Dubbelzijdige???
Gij wilt uwen band zo aan de velg kleven zonder pap ofzo???
Dacuba
Mountainbiker

Post by Dacuba »

Funny Biker wrote:Iemand die een alternatief weet voor yellow tape? Zou dubbelzijdige tape uit een schilderswinkel werken?
Ge ga mij toch ni zeggen da yellowtape teveel kost e #-o
Funny Biker
Mountainbiker

Post by Funny Biker »

Sandcrawler wrote:Dubbelzijdige???
Ik bedoelde eigenlijk de (dubbelzijdige) dt swiss tape waarmee de rimstrip blijft plakken op je velg.

Image

Iemand die weet met welke tape dit lukt?
S k u l l
Mountainbiker

Post by S k u l l »

Ga voor ZTR velgen i.c.m. NoTubes, je gaat het u zeker niet beklagen!
Lust
Mountainbiker

Post by Lust »

Funny Biker wrote:
Ik bedoelde eigenlijk de (dubbelzijdige) dt swiss tape waarmee de rimstrip blijft plakken op je velg.

Image

Ja, dat werkt met van die dubbelzijdige tape alleen (in combinatie met Notubes latex). Ge moet wel van die plastieken tape gebruiken, niet van die geweven tape. Ik gebruik die van het merk Tesa. 19 mm breed.
Normaal vind je dat in elke doe-het-zelf zaak, denk ik.
Als ventieltje gebruik ik gerecycleerde 'sjepappen' van oude binnenbanden. Die draai ik op de velg met eerst een zelfgestampt rubbertje, een rondelletje en dan het moertje handvast gezet.

Lukt altijd.

Ik moet er wel bijzeggen dat ik een engelen-geduld heb.
madskatingcow
Mountainbiker
Location: Scott Scale 900 RC WC N1no 2019 - Scott Spark 900 RC WC N1no 2019

Post by madskatingcow »

Funny Biker wrote:Iemand die weet met welke tape dit lukt?
Hoeveel rolletjes DT / Eclipse tape wil je? Pb gestuurd.
Funny Biker
Mountainbiker

Post by Funny Biker »

Lust wrote:
Funny Biker wrote:

Image

Ja, dat werkt met van die dubbelzijdige tape alleen (in combinatie met Notubes latex). Ge moet wel van die plastieken tape gebruiken, niet van die geweven tape. Ik gebruik die van het merk Tesa. 19 mm breed.
Normaal vind je dat in elke doe-het-zelf zaak, denk ik.
Als ventieltje gebruik ik gerecycleerde 'sjepappen' van oude binnenbanden. Die draai ik op de velg met eerst een zelfgestampt rubbertje, een rondelletje en dan het moertje handvast gezet.

Lukt altijd.

Ik moet er wel bijzeggen dat ik een engelen-geduld heb.
Thanx voor de tip!
bikegirl13
Mountainbiker

Post by bikegirl13 »

S k u l l wrote:Ga voor ZTR velgen i.c.m. NoTubes, je gaat het u zeker niet beklagen!

+1
RD
Mountainbiker

Post by RD »

MirFlash wrote:
RD wrote:Pffff Conti Race King Supersonic's , zijn die doenbaar of zijn er hier gasten die er al in geslaagd zijn om die dicht te krijgen ? ik ben al enkele dagen aan het proberen om zo'n setje op m'n Crosmaxen te leggen maar zonder sucses, de banden blijven druk verliezen... Heb ze al twee keer met een borstel goed ingesmeerd ( Joe's no flat ) en een nachtje laten drogen maar het lukt me dus niet.... toch maar weer tubeless versies kopen of niet, het zijn fijne bandjes...
Blijkbaar zou NoZisch beter werken met de SS, zelf nooit geprobeerd, gemakkelijker die banden nt in te zetten :wink:
Met dat Nozish spul heb ik ze uiteindelijk wel dicht gekregen ( na ettelijke nachtjes op beide zijden op de emmer ) , t'is te zeggen na een dag of drie moet ik ze wel een beetje bijpompen vooraleer te vertrekken maar ik heb er nu al enkele ritjes van rond de 100km mee gedaan zonder problemen , good stuff ! =D>
Stefvh
Mountainbiker

Post by Stefvh »

Na lang zoeken dit filmpje gevonden thx : Is Notubes/nozisch het beste op de markt om in mijn geval van gewone velgen met binnenband een tubeless systeem te maken ?

mvg

Stef
Beny wrote:
Granville Team wrote:
Ivanhoe el biker loco wrote:Hoi nog iemand problemen met het luchtdicht krijge van speed kings supersonic? En tips om dit te doen? Mvg
Die hebben meer weg van INcontinental.
Heb al verschillende malen gehoord dat die met Cafelatex makkelijker luchtdicht te krijgen zijn.
vooral veel geduld
goed het shaken toepassen http://www.notubes.com/movieinstall.php
en banden na ploppen terug aflaten tot een goeie 1bar
hierdoor wordt niet alle latex door de hoge druk te hard naar buiten geperst, maar krijgt de latex de tijd om af te dichten
beurtelings op een emmer leggen en opnieuw shaken (repeat tot dicht)
Post Reply