Zo 10/07/2011 Ingelmunster :: 6° Zomertocht der Brigandbiker

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
MTBert
Mountainbiker

Post by MTBert »

Vanmorgen rond 9 uur gestart voor de 73 km rit. 't Eerste halfuurtje regende het nog lichtjes maar nadien stopte het gelukkig.

Een mooi uitdagend parcours ! Veel singletrack en klimmetjes en zo, super geamuseerd. Vraag me niet waar de Matras of Klein Zwitserland liggen, ik ben niet van de streek :-) Pittige stroken asfalt waar de wind het nog lastiger maakte.

1 grappig voorval : na 17 km was er de splitsing tussen gemakkelijk en technisch. Ik neem 'technisch' en net als nog een paar rijden we voor een brug rechtsaf. 't Was afstappen want 't was wringen. Dan de fiets weer op en over een smalle dijk, die geleidelijk aan veranderde in een dijk van zwarte plastic om uiteindelijk dood te lopen.... #-o

Rechtsomkeer dus. Ondertussen waren er nog een heleboel achter ons gekomen en ook zij konden terugkeren. Wat bleek nu ? Over de brug stond nog een pijltje naar rechts... soms is het beter om een pijltje minder te hangen dus... :bounce:

Bevoorradingen waren goed, maar 't was qua plaatsing wel nipt. Drinkbussen waren elke keer leeg toen ik er aankwam, maar ze werden met plezier opgevuld. Bepijling was goed !

Nadien een verfrissende douche en een boterhammeke en een Ice Tea en 't zat er weer op De eerste keer dat ik hier kom rijden maar 't was een meevaller ! =D>
jägermeister
Mountainbiker

Post by jägermeister »

Morgen present met de Erika's Baaikers :bounce: :bounce:

http://users.telenet.be/Erikasbaaikers/
PVDM
Mountainbiker

Post by PVDM »

Deze middag van start gegaan op de 75 km en ik moet zeggen de tocht is reuze meegevallen, heel leuke pdoortochten door bossen, technische single tracks langs viaducten, mooie passages over cross parcours kortom een heel hoogstaande mtb toer die niet verveelde. Het zal een tocht zijn die ik blijf onthouden en in de toekomst nog zal rijden. Kortom een leuke kennismaking met deze streek want ben helemaal niet vertrouwd hier. Helemaal op het laatste waren er toch weer spelbrekers die blijk baar hun plezier hadden om pijltjes te verhngane of weg te nemen maar een belletje naar de pechdienst zorgede dat we snel weerop het goede spoor zaten. Bepijling was overigens dik in orde een dikke proficiat aan de organisatie en mensen die niet weten morgen waar naartoe dit is echt een aanrader =D> =D> =D> =D>
spiermassa
Mountainbiker
Location: trek fuel ex8 29'r en 26'r,trek stache,specialized fatboy,cube reaction,,thomson x-line

Post by spiermassa »

day one is over.Spijtig van het miezerig weer vanochtend ,maar parcour bleef uitstekend ,buiten één klimmeke op crossparcour die te glad was , dus iets omgeleid.Nog smiddags prolemen gehad met ne triestige mens die pijlke draaide op de paanders.Na melding direct gaan corrigeren maar na 10 min wast weeral prijs .Voorlopig terug ok.Ewel hopelijk morgen beter weer .
Allee nog bedankt voor de positieve reacties tot nu toe,geft mij meer courage om morgen om 5u30 op te staan om paraat te staan .
Metalbiker
Mountainbiker

Post by Metalbiker »

spiermassa wrote:day one is over.Spijtig van het miezerig weer vanochtend ,maar parcour bleef uitstekend ,buiten één klimmeke op crossparcour die te glad was , dus iets omgeleid.Nog smiddags prolemen gehad met ne triestige mens die pijlke draaide op de paanders.Na melding direct gaan corrigeren maar na 10 min wast weeral prijs .Voorlopig terug ok.Ewel hopelijk morgen beter weer .
Allee nog bedankt voor de positieve reacties tot nu toe,geft mij meer courage om morgen om 5u30 op te staan om paraat te staan .
Ik sta maar te zevenen op zulle #-o

Zet ze maar al fris voor na het sportief gebeuren :-D

:bounce: 8)
Bresciani
Mountainbiker
Location: Gazelle W6, Gazelle W8, Salsa El Mariachi 29er Ti & KTM SCARP 29 Prime (RIP)

Post by Bresciani »

Yep @ all,

Juist terug van Duitsland, BIKEPARK Winterberg...... YUMMIIEEEE :bounce:

Ik kom af voor de 52km, want 'k moet op tijd op een tuinfeest zijn morgen...

Ik start om 7u... #-o

Liefhebbers? :-k

Cu @ll :-D
Jason B
Mountainbiker

Post by Jason B »

Hier vanmorgen ook gestart voor de 52 samen met een collega en een paar jonge veulens :lol:

we hebben ons rot geamuseerd, mooi parcours veel afwisseling, alle leuke stukken (klein zwitserland, ooigem bos, crossparcours, matras, .....) waren aanwezig, als enige van ons groepje de matras perfect kunnen nemen
1x schuivertje gemaakt in ooigembos maar vlot kunnen corrigeren dus alles was goed bereidbaar met mijn half afgesleten RaRa's :wink:

en ondertussen weet ik dus ook waar wij zo misgereden zijn (zie enkele posts hierboven) wij zijn dus ook over die smalle strook gereden die doodliep maar daar opt einde naar rechts afgedaald en zo terug op parcours terechtgekomen #-o

Aan de 2e bevoorrading van de 52 toegekomen met 55km op de teller en dan maar besloten om langs de weg terug te keren naar de start (mede door een valpartij waarbij een collega zich bezeerd had), spijitg genoeg waren die laatste km's dan wel vol wind tegen en heb ik de handdoek in de ring moeten gooien

moe maar voldaan aangekomen met een kleine 65km op de teller :wink:
IvanIvankov
Mountainbiker

Post by IvanIvankov »

Leuke tocht gereden hier. De streek leent zich misschien niet helemaal voor mountainbike maar toch wordt er veel uitgehaald. Een aantal heel leuke (technische) bosjes. Paar van deze bosjes heb ik dan ook dubbel gereden. De matras was wel een leuk stukje. Crossbos is ook een topper, al mocht er voor mij gerust nog meer uitgehaald worden. Buiten de bosjes was het nu en dan goed beuken tegen de wind.

Bevoorradingen waren goed. Lekker en genoeg variëteit. Ook de uitpijling was in orde. Enkel jammer van een of andere pipo die (redelijk) op het einde de pijltjes moest saboteren en ons in een lusje laten rijden. Na een belletje was het opgelost en kon ik verder naar de finish. Hopelijk hebben jullie morgen niet zoveel last van die onozelaar.

Nadien nog een lekkere boterham gegeten, Brigand gedronken en wat met de organisator gepraat.
Baeske
Mountainbiker

Post by Baeske »

day one is over! tevreden?? ja natuurlijk =D>

Waarom? Bijna iedereen van de 350 fietsers waaren tevreden, :wink:

Weer? zat een beetje tegen, starten in de regen, houd velen tegen #-o

Bepijling? oproep aan alle bikers!! laat het ons aub direct weten als er iets mis is aan parcours qua bepijling, binnen 15 min. is het terug in orde, dit hebben we echt niet in de hand [-X

En nu??? Zondag afkomen hé, ge zult het U niet beklagen [-X
Het zon 8) terras staat al klaar met Henky in zijne short #-o maar wel met zijn drie schone vrouwkes die ter Uwen dienst staan :drunk:

Vrienden, tot morgen!
IvanIvankov
Mountainbiker

Post by IvanIvankov »

Baeske wrote: Bepijling? oproep aan alle bikers!! laat het ons aub direct weten als er iets mis is aan parcours qua bepijling, binnen 15 min. is het terug in orde, dit hebben we echt niet in de hand [-X
Misschien moet je daar aan de paanders (is het daar dat die pijltjes constant gedraaid werden?) iemand permanent (en undercover) plaatsen. Dan kun je meteen die snoodaard bij de kraag vatten als hij weer eens jullie pijltjes saboteert.
Post Reply