Overzicht 29er banden

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Ozz
Mountainbiker

Post by Ozz »

yo guys

Op mijne Scale zitten standaard RoRo's. Nu doe ik met die fiets ook redelijk wat asfaltkilometers. ... rrrrrrrr rrrrrrrr vandaar de naam zeker, lol?!
Mijn vraag is of da geen kwaad kan voor de noppen die erop staan? Slijten die niet vlugger daarvan en zou'k daarom niet beter een ander type band nemen?
Kan mij ook wel inbeelden dat er banden bestaan met minder weerstand dan deze RoRo's maar da is nu nog 't minst van mijn zorgen, is goeie training voor de beentjes :P
Lange(re) levensduur en niet plat vallen is 't belangrijkste atm! Welke band raden jullie me aan?

thx
Stoffell
Mountainbiker

Post by Stoffell »

Ik heb dezelfde fiets met de ro ro.
Ik had de Ro Ro er af gedaan, maar die staan er nu terug op.
Van alle banden die er al op gestaan hebben is de ro ro het meest slijtvast. Ik rij zeker 50% vd kms op asfalt.
De geax aka en de bontrager 29-0 waren na 3 a 400 km al bijna hun profiel kwijt in het midden.
De ro ro hebben nu zeker 1000 km en er is nog niets aan te zien. De ro ro is wel vrij licht hoor, rolweerstand??

BTW waar heb je die fiets gevonden? Ik dacht dat de 2011 modellen uitgeput waren.
snellejowan
Mountainbiker
Location: SCOTT Scale 910 - CANYON Grand Canyon AL 29 SLX - LITEVILLE 301 - GT Xizang '97

Post by snellejowan »

Hey collega's ik rij ook op een Scale Pro 29er.
Ik heb er nu de Ikons van Maxxis op staan (no-tubes). Das een superbandje voor het weer van de laatste 2 maanden. Bollen zeer goed op de makadam, sijn soepel en slijtvast.
Ik heb er dit jaar de Cape Epic mee gereden en er is misschien 1/4 van de achterband weg, aan de voorband is bijna niets te zien.
2 maten van mij hebben ook met de AKA gereden en die was na 4 ritten weg...
De Ikons zijn wel ni goedkoop.

PS bij Cycle-Passion Kampenhout stond er nog een Medium in de winkel.
Ozz
Mountainbiker

Post by Ozz »

Stoffell wrote:Ik heb dezelfde fiets met de ro ro.
Ik had de Ro Ro er af gedaan, maar die staan er nu terug op.
Van alle banden die er al op gestaan hebben is de ro ro het meest slijtvast. Ik rij zeker 50% vd kms op asfalt.
De geax aka en de bontrager 29-0 waren na 3 a 400 km al bijna hun profiel kwijt in het midden.
De ro ro hebben nu zeker 1000 km en er is nog niets aan te zien. De ro ro is wel vrij licht hoor, rolweerstand??

BTW waar heb je die fiets gevonden? Ik dacht dat de 2011 modellen uitgeput waren.
Vorige week maandag bij lokale Scott verdeler (Zelzate) langs geweest en heeft meteen gebeld naar zijn leverancier. Heb niets gehoord van feit dat ze bijna zonder zaten?! Kon wel 10 dagen duren maar tegen de vrijdag stond ie al klaar. Van snelle service gesproken! =D>

Dus die RoRo's zijn best nog slijtvast. Goed om weten, bedankt.

Wat kosten die Ikons? RoRo's vind ik nu ook niet bepaald goedkoop (zo'n 55€) maar kwaliteit mag iets kosten vind ik.
kevx
Mountainbiker

Post by kevx »

Die kenda slant six banden zijn die makkelijk tubeless te maken??
Sandcrawler
Mountainbiker
Location: Ne Witte En Ne Zwarte Met Zonder Versnellingen En Nen Blauwe Mej Volwassen Wielen

Post by Sandcrawler »

Mijne achterste bleef zelfs op druk zonder pap.
Ja dus.
Faxe
Mountainbiker
Location: Scott Scale 35 & Idworx Mountain Rohler en Scott CR1 Team

Post by Faxe »

Weet iemand ook wanneer Vredestein banden voor 29'ers op de markt komen? Sprak in maart tijdens de Kellerwald Marathon met Axel Bult die bij Vredestein werkt en die wist me te vertellen dat de mallen klaar waren.
it's me !
Mountainbiker

Post by it's me ! »

kevx wrote:Die kenda slant six banden zijn die makkelijk tubeless te maken??
Jep, en super bandjes. 8)

Niet de lichtste natuurlijk, maar steviger dan de schwalbes en voor mij redelijk allround.
Jeanke6
Mountainbiker
Location: Niner Air9 Kermit Green, GT Force Carbon Sport, Genesis Fortitude, Trek Madone 4.5

Post by Jeanke6 »

Rij sinds twee weken met de slant six achteraan en kunnen me niet echt bekoren. Gewicht is +/- zelfde als saguaro, maar de saguaro geeft pakken meer grip. slant is wss wel iets sneller.

Vooraan ligt er nu een Roro. Voordien ook een Saguaro en merk hier niet gigantisch veel verschil. Mss iets meer zijdelingse grip en iets zwaardere rolweerstand, maar ook hier weinig verschil.

Conclusie: in't vervolg vooraan en achteraan Saguaro. Goede grip, stevig en niet gigantisch zwaar. Ah ja, en kost maar 21.95€... !
PhilippeBiker
Mountainbiker

Post by PhilippeBiker »

kevx wrote:Die kenda slant six banden zijn die makkelijk tubeless te maken??
Ik heb ze vandaag Tubless gemaakt met NoTubes en Tubless Fulcrum wielen,ongeveer na 10 min en kort ritje in de straat was alles dicht.
Dan nog even klein tochtje gedaan, en onderweg was de achterband gezakt van 2.65 naar 2.20 bar, even bijgepompt met cartouche en bleef dan toch goed op druk.Wel hadden de banden nieuw op 2 plaatsen een kleine gaatje op de zijwand maar dat was onmiddelijk dicht als ik de bandop de zijkant hield.Ik doe er wel 4 rode schepjes in ipv de 2 die ze aanraden, kwestie van de zijkant ook dicht te krijgen .
Voor mij zijn de Slant Six zeer goed rollende banden en als je ze laag genoeeg oppmopt (1.8 bar) is de grip toch ongelooflijk als je de kleine afgeplatte nopjes beziet.
Na de toertoch van Zondag kan ik iets meer zeggen maar heb er tot nu toe enkel mee op de baan en op gravel paden meegereden.
Post Reply