Zo 03/07/2011 Oud-Heverlee :: 19de Meerdaal Classic
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Wow...mooi toerke zeg! Is de eerste dat ik hier gereden heb, maar zeker niet de laatste keer
.
Onderweg al tijdig aangegeven om naar de startplaats te rijden
, ruime parking
, (zéér) vlotte inschrijving
... Eens vertrokken: Zéér goed afgepijld
, aan gevaarlijke punten waarschuwingsborden
, mooi parcour
van alle soorten ondergronden...pittige klimmetjes
, bangelijke afdalingskes
, 'k had een binnenpretje aan het bordje "bochten"
was toch een goeie single track!!
, goeie bevoorradingen
, voldoende slangen aan de afspuitstand
Allez, redenen genoeg om deze al aan te stippen om volgend jaar ZEKER te rijden!
Aan de organisatie: CHAPEAU

Onderweg al tijdig aangegeven om naar de startplaats te rijden
Aan de organisatie: CHAPEAU
- Schijfrem
- Mountainbiker
De 75km willen gaan rijden maar die is na 45km voor mij in mineur geëindigd.
Na 25km effe getuige geweest van een uitslaande woningbrand, de pompiers waren nog niet ter plaatse.
Dienen wanhopige sukkelaar was met een tuinslag de vlammen die reeds uit het bovenverdiep sloegen aan het blussen.
En dat dan nog met de garagepoort wagenwijd open!
Na de 2de bevoorrading in Archennes ging ne fietser vlak voor mij op de grond en ik kon hem niet meer ontwijken.
Ik dacht dan maar, derop en dan derover en hopen dat het zou lukken.
Het is niet gelukt en met nen dikke smak ben ik overkop met de rechterkant van mijn bakkes op de grond gekwakt.
Helm kapot, bril kapot en vingers geschaafd. De gevolgen van de whiplash of zoiets zijn voor morgen (zit nu al met stekende koppijn)
de gevolgen:

Tussen (): organisatie, signalisatie , bevoorradingen, pechverhelping, rode kruishulppost enz .... PERFECT !!!!
Bravo neerbergfietsers!

Na 25km effe getuige geweest van een uitslaande woningbrand, de pompiers waren nog niet ter plaatse.
Dienen wanhopige sukkelaar was met een tuinslag de vlammen die reeds uit het bovenverdiep sloegen aan het blussen.
Na de 2de bevoorrading in Archennes ging ne fietser vlak voor mij op de grond en ik kon hem niet meer ontwijken.
Het is niet gelukt en met nen dikke smak ben ik overkop met de rechterkant van mijn bakkes op de grond gekwakt.
Helm kapot, bril kapot en vingers geschaafd. De gevolgen van de whiplash of zoiets zijn voor morgen (zit nu al met stekende koppijn)
de gevolgen:

Tussen (): organisatie, signalisatie , bevoorradingen, pechverhelping, rode kruishulppost enz .... PERFECT !!!!
Bravo neerbergfietsers!
Toerke viel wel mee toch een minpunt of twee,
Ik reed de 60 en tot km 32 was het singletrack en fun-gehalte 0%
,daarna is't wel gebeterd.
De eerste bevoorrading reeds na 18km, was precies juist vertrokken, tweede bevoorrading na 51km
, da's 33km, al goe dat het geen 33 graden was of er waren er met uitdrogingsverschijnselen aangekomen.
Ik was hier over een paar jaar ook al eens en vond het toen veel zwaarder.
Ik reed de 60 en tot km 32 was het singletrack en fun-gehalte 0%
De eerste bevoorrading reeds na 18km, was precies juist vertrokken, tweede bevoorrading na 51km
Ik was hier over een paar jaar ook al eens en vond het toen veel zwaarder.
-
BelAir_500
- Mountainbiker
Post by BelAir_500 »
voor de 100km gekozen
iemand een idee van de hoogtemeters ? het voelde niet 1850hm zoals gemeld
had meschien te goeie benen héhé
maar dikke pech na 20km kwam ik zwaar ten val
beneden het bos net voor we moesten de baan oversteken
daar op die kaseien gevallen, deze waren nog vochtig blijkbaar
ganse been geschaafd en pols doet veel zeer, toch uitgereden maar elke afdaling rustig
genomen want ouch ouch elke put of bult
bevooradingen konden want meer keuze aanbieden zoals droge koekjes
maar verder ik klaag niet, alles was super super dik in orde
chapeau aan de organisatie
tot de volgende
maar dikke pech na 20km kwam ik zwaar ten val
beneden het bos net voor we moesten de baan oversteken
daar op die kaseien gevallen, deze waren nog vochtig blijkbaar
ganse been geschaafd en pols doet veel zeer, toch uitgereden maar elke afdaling rustig
genomen want ouch ouch elke put of bult
bevooradingen konden want meer keuze aanbieden zoals droge koekjes
maar verder ik klaag niet, alles was super super dik in orde
chapeau aan de organisatie
tot de volgende
Al goed dat je die helm droeg! Ik heb er op deze tocht 2 zien rijden zonder helmSchijfrem wrote:De 75km willen gaan rijden maar die is na 45km voor mij in mineur geëindigd.
![]()
Helm kapot, bril kapot en vingers geschaafd. De gevolgen van de whiplash of zoiets zijn voor morgen (zit nu al met stekende koppijn)![]()
de gevolgen:
Bravo neerbergfietsers!![]()
- Z.
- Mountainbiker
- Location: Scott Scale 40; Scott Scale 29 Expert, Scott Scale 970 en ne Zannata-koersfiets
1430 op mijne Garmin Edge 705.BelAir_500 wrote:voor de 100km gekozen
Die 1850 geloofde ik sowieso al niet.
Ik heb de 100 km ook goed verteerd. Even misgereden, wat er 102 maakte.
Maar het bolde goed. Na de regen van de afgelopen dagen vreesde ik voor wat meer vettige stroken. Maar dat was totaal niet het geval.
Rond km 60 vreesde ik voor een hongerklopje. Maar de Hazelnoten-Chocolade powerbar bij de 3de bevoorrading bracht me er bovenop.
Ik vond de mensen aan de bevoorradingen trouwens opvallend vriendelijk. Ze maakten er werk van om niet alleen te bevoorraden, maar ook aan te moedigen
inderdaad ... zottenwerk, zonder helm.nightmare wrote:Al goed dat je die helm droeg! Ik heb er op deze tocht 2 zien rijden zonder helmSchijfrem wrote:De 75km willen gaan rijden maar die is na 45km voor mij in mineur geëindigd.
![]()
Helm kapot, bril kapot en vingers geschaafd. De gevolgen van de whiplash of zoiets zijn voor morgen (zit nu al met stekende koppijn)![]()
de gevolgen:
Bravo neerbergfietsers!![]()
niet te geloven!!!!
Had ik vandaag zonder gereden, mijne kop had uit elkaar gespat!
Na 28 km (rode bloso) op kasseien onderuit en op mijne slaap gevallen: gevolg --> helm in 2, schaafwonden nemen we erbij.
Rustig binnengefietst, 't begon allemaal wat pijn te doen.
- ikke met de fiets
- Mountainbiker
Post by ikke met de fiets »
Vandaag de 60 gedaan, die er blijkbaar 65 waren, maar allemaal ni erg want ik had nog over ... was maar aant wachten waar die hm's bleven, maar met uitzondering van hier en daar een goei pikske vond ik het inderdaad ook heel schappelijk : totaal van 874 ipv de vermelde 990.
Volgende keer liefst de gps-tracks op de site plaatsen, dan kannik beter alles inschatten / doseren
.
Hoewel ik't heel goe snap datter beginnerkes zich vande afdalingen zouden kunnen afstorten, mag van mij die waarschuwing wel weg. Op sommige afdalingen moete vlammen om benede te geraken, en als ik dan te voorzichtig ben ....
.
Voor de reste alles perfect, zoals we gewoon zijn van de Classic !
Volgend jaar plannen we voor ne groteren afstand, traditiegetrouw ...
Volgende keer liefst de gps-tracks op de site plaatsen, dan kannik beter alles inschatten / doseren
Hoewel ik't heel goe snap datter beginnerkes zich vande afdalingen zouden kunnen afstorten, mag van mij die waarschuwing wel weg. Op sommige afdalingen moete vlammen om benede te geraken, en als ik dan te voorzichtig ben ....
Voor de reste alles perfect, zoals we gewoon zijn van de Classic !
Volgend jaar plannen we voor ne groteren afstand, traditiegetrouw ...