Te weinig gellekes gegeten?WIP wrote: Sorry ik heb de 115km gereden en kan mij deze niet herinneren. Zal er serieus door gezeten hebben of last hebben van kort termijn geheugen.
Raid des Hautes Fagnes 26/06/2011
Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
- Zotte Marre
- Mountainbiker
- Location: TR-Smuggler, On One Scandal 29", S.I.R.9 Kermit, WAW109 (verkocht)
Post by Zotte Marre »
IndeedZotte Marre wrote:Te weinig gellekes gegeten?WIP wrote: Sorry ik heb de 115km gereden en kan mij deze niet herinneren. Zal er serieus door gezeten hebben of last hebben van kort termijn geheugen.![]()
Heb 5,5L energie drank naar binnen gekieperd en voelde gelijk ne waterballon op een gegeven moment. Wel nooit last van krampen gehad, dus genoeg gedronken.
PS: ik tracht vast voedstel (snel verteerbare energierepen) zo veel moglijk te nemen, die gellekes is goe naar de finale als ge snel nog ne shot moe hebben.
- Zotte Marre
- Mountainbiker
- Location: TR-Smuggler, On One Scandal 29", S.I.R.9 Kermit, WAW109 (verkocht)
Post by Zotte Marre »
Ik hoop dat ge ook een goede basis traag verteerbaar voedsel binnenhebt op voorhand. Want enkel snelle repen daar verknoeit ge alleen maar uw maag mee !WIP wrote: PS: ik tracht vast voedstel (snel verteerbare energierepen) zo veel moglijk te nemen, die gellekes is goe naar de finale als ge snel nog ne shot moe hebben.
Yep, maar heb de laatste marathons wel gemerkt da ik nog meer tijd tussen eten en start wedstrijd moet laten.Zotte Marre wrote: Ik hoop dat ge ook een goede basis traag verteerbaar voedsel binnenhebt op voorhand. Want enkel snelle repen daar verknoeit ge alleen maar uw maag mee !
Het eerste uur van de start bolt voor gene meter, voedsel da nog aan het verteren is denk ik.
Eet nu rond 6:30 als de start om 9:00uur is, brinta, muesli of iets dergelijks.
De repen die ik eet zijn van het type trage koolhydraten, snelle shots hebt ge niks aan want uwe suikerspiegel gaat gelijk ne jojo
BTW: de verpakking van de repen scheuren mooi in het midden en de reep komt gelijk ne banaan uit de pel en ge kunt alles in zijn geheel wegsteken.
- Kristof Huyck
- Mountainbiker
Post by Kristof Huyck »
Ik gebruik de gellekes van Dextro - dus met schroefdop - en deze zijn helemaal niet groot (60ml) Schroefdop tussen tanden en dan losdraaien, die neem ik dan uit mijn mond met twee vingers die ik niet gebruik om het gelleke vast te houden en dan gelleke naar binnen zuigen. Dopke wegsteken en dan even op het gelleke knijpen om het laatste beetje eruit te krijgen. Dan het gelleke wegsteken uiteraardWIP wrote:Met schroefdop?
Heb da enkele malen geprobeerd, mijn bevindingen:
- gellekes zijn te groot
- tijdens vlakke wegstukken nie veel tijd om de schroefke los te doen, resultaat met tanden en dan,..... wegspuwen? om da gellekes in mijn bakkes te duwen en terug het stuur vast te pakken om de afdaling of andere technische strook aan te vallen.
- verpakking in zakje van shirt weg moffelen (links lege, rechts volle)
conclusie, scheurteutjes sneller praktischer en gellekes zijn kleiner.
Ik heb er 7 binnengespeeld tijdens de RDHF, waarvan 4 al rijdend en ik denk niet dat ik meer dan 10 seconden zal verloren zijn hierdoor.
Ik heb onlangs zo eentje van Powerbar geprobeerd, dus met 'scheurteut' en ik ben moeten stoppen om het open te krijgen en dan nog nen deel op mijn vingers gehad
Voor mij is het belangrijkste ivm gellekes is dat het vloeibare zijn (niet de klassieke dikke brei gellekes) en dat de smaak aangenaam is (bvb gene guarana ofzo)
-
bostrippertje
- Mountainbiker
Post by bostrippertje »
[quote="WIP"]Ik heb al meermaals gelezen over de beklimming naar het Kasteel zo geweldig was.
Het is wat blurry voor mij.. Parcourskennis is mn sterkste punt niet..
De originele beklimming naar het kasteel was er dit jaar niet bij.
Men heeft het -denk ik- op de klim net voor die steile lange afdaling, voordat men bij het kasteel komt.
De klim naar Reinhardstein (er stond een bordje 'Reinhardstein') was naar mijn mening minder lastig.
Het is wat blurry voor mij.. Parcourskennis is mn sterkste punt niet..
De originele beklimming naar het kasteel was er dit jaar niet bij.
Men heeft het -denk ik- op de klim net voor die steile lange afdaling, voordat men bij het kasteel komt.
De klim naar Reinhardstein (er stond een bordje 'Reinhardstein') was naar mijn mening minder lastig.
-
BelAir_500
- Mountainbiker
Post by BelAir_500 »
wat was het probleem bij chronorace ?
vraagje : de klim naar het kasteel, hoe lang en hoe steil was deze ? er kwam geen eind aan ,na elke bocht nog steiler lol
vraagje : de klim naar het kasteel, hoe lang en hoe steil was deze ? er kwam geen eind aan ,na elke bocht nog steiler lol