Dessel - Bloso

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
Jef1978
Mountainbiker

Post by Jef1978 »

Blijkbaar is de route hier in Dessel een beetje naar de kl**en geholpen door de groenen. Versmallingen e.d. om motorrijders, auto's, paarden tegen te houden die in de bossen niks verloren hebben. Enig probleem, op het campinapad is mtb'en toegelaten en toch moeten ook de mtb'ers hiervoor van de fiets. Kan dit? [-X
Trekkie 800
Mountainbiker
Location: Trek 800 / Trek 6500 Flaire Duotone / Trek TopFuel 9

Post by Trekkie 800 »

Jef1978 wrote:Blijkbaar is de route hier in Dessel een beetje naar de kl**en geholpen door de groenen. Versmallingen e.d. om motorrijders, auto's, paarden tegen te houden die in de bossen niks verloren hebben. Enig probleem, op het campinapad is mtb'en toegelaten en toch moeten ook de mtb'ers hiervoor van de fiets. Kan dit? [-X
Heb vandaag geen last gehad van deze obstakels. Een beetje aan stuurke draaien en terug de vitès erin. Kvond het wel rot dat de tocht was herschapen naar een zwembad na de hevige regenval waar ik ook inzat. Ik dacht toch dat deze route wat meer water kon slikken.
kwibus
Mountainbiker

Post by kwibus »

vandaag de route gedaan; geen enkel probleem met de (inderdaad talrijke) wegversmallingen.
Route lag er prima bij; heerlijk bollen van de ene naar de andere mooie plek in de natuur.

Wel af en toe last van onduidelijke wegaanduiding (overgroeide pijltjes of slecht geplaatst). Kan ook aan mijn scherp zicht gelegen hebben :-)
e-J@y
Mountainbiker

Post by e-J@y »

Afgelopen weekend heb ik in Sunparks doorgebracht, en ben van daaruit vertrokken.
We hebben ingepikt op de groene route ter hoogte van het kruispunt van kanalen. Ik had op voorhand de route in mijn GPS gezet, maar die heb je zeker niet nodig, de route is perfect uitgepijld.

Hoogtepunten zijn de singletracks direct na de start (ter hoogte van de chirolokalen), en het technisch stukje vlak aan het kanaal.
Ik ben een beginner, heb een 10-tal Bloso routes gereden, en deze is voor mij één van mijn favorieten totnogtoe. Als ik nog eens in de buurt ben ga ik deze nog eens rijden.
ThaDoc
Mountainbiker

Post by ThaDoc »

Technisch stukje langs kanaal is idd fun! :-D
Biker23
Mountainbiker

Post by Biker23 »

Vandaag nog eens de mtb van stal gehaald en e route van Dessel gaan rijden. Thuis vertrokken in Geel en dan op de rode route langs het meer
in Dessel in gepikt. Vervolgens de groene lus erbij genomen en zo terug op rood. Thuis aangekomen toch een 64 km op te teller.
Parcour lag er op sommige stukken toch vetjes bij, wat ik zeker niet erg vindt.
Grtz Stijn
Joluma
Mountainbiker

Post by Joluma »

Gisteren met enkele vrienden een deel van de route in Dessel gereden.
Vanaf onze vakantiewoning in Retie ingepikt op de rode route en nog een deel van de groene route gereden. Totaal goed 37km gereden.

Als beginnelingen in het mountainbiken enorm genoten.
Route perfect uitgepijld en onderhouden.
***G***
Mountainbiker

Post by ***G*** »

inderdaad een leuke route,heb hem zaterdag voor de eerste maal gereden. Kom zeker terug... =D> =D> =D> en heb me niet gestoord aan de weg versmallingen,al moet je wel een beetje opletten als je een breed stuur hebt :lol: :lol:
mol
Mountainbiker

Post by mol »

ben zaterdag op de middag ook vertrokken voor de groene en blauwe met enkele vrienden,was leuk ritje...nu wou het natuurlijk juist lukken dat er een toertocht van in de buurt over het parkoer ging :roll:
wim040
Mountainbiker

Post by wim040 »

Onlangs deze routine gedaan (groen + rood) en het is een prima parkoer. het lag er niet te "vettig" bij ondanks de vele regen.

Wel spijtig van de zware wegenwerken aan een of ander kanaal, dat stukje heb ik afgesneden.
Post Reply