scott genius 10 hij is klaar

Stel jezelf hier voor. Tevens geven we jullie hier de gelegenheid om je materiaal te showen.
Angelo.
Mountainbiker

Post by Angelo. »

steven31 wrote:moest ik nu een vaste voor vork hebben zou ik ook hebben geopteerd voor de voor rem links.
Is logisch.
steven31
Mountainbiker
Location: scott genius 10 frame met zelfde carbon als genius premium

Post by steven31 »

hier wa fotos van een toertje van hemiksem naar temse en terug.

ps voor die een foto van mij wou ik ben die in da zwart wit pakske

Image
Image
Image
Image
steven31
Mountainbiker

Post by steven31 »

ik weet ni hoe het komt maar hij weeg 12.5 kg voor een xl frame :s vind ik eigentlijk nog al veel voor het geen er op zit of heb ik het mis
eiri
Mountainbiker

Post by eiri »

Voor een all-mountain is ie niet zwaar. Vind persoonlijk dat je een all-mountain ook niet moet tunen naar een xc bike.
Maar ik zie wel een aantal "zware" onderdelen:

Fox Talas. Zou ook een gewone 150 mm kunnen zijn. Volgens mij is bijv een vergelijkbare Rock Shox of zelfs een DT Swiss vork lichter
Hope Tech M4. Ik geloof iets van 570 gr. Er zijn veel lichtere remmen te vinden, Kijk maar naar de nieuwe carbon Magura serie.
Notube ZTR Flow wit 32. Zijnook niet de lichste. Ik weet niet welke spaken je hebt, maar schat je wielset rond 1900 gr.

Maar of je op die componenten wil besparen is maar de vraag.
steven31
Mountainbiker

Post by steven31 »

eiri wrote:Voor een all-mountain is ie niet zwaar. Vind persoonlijk dat je een all-mountain ook niet moet tunen naar een xc bike.
Maar ik zie wel een aantal "zware" onderdelen:

Fox Talas. Zou ook een gewone 150 mm kunnen zijn. Volgens mij is bijv een vergelijkbare Rock Shox of zelfs een DT Swiss vork lichter
Hope Tech M4. Ik geloof iets van 570 gr. Er zijn veel lichtere remmen te vinden, Kijk maar naar de nieuwe carbon Magura serie.
Notube ZTR Flow wit 32. Zijnook niet de lichste. Ik weet niet welke spaken je hebt, maar schat je wielset rond 1900 gr.

Maar of je op die componenten wil besparen is maar de vraag.
hey makker thnx voor je input maar ik wil zeker ni op die conponenten besparen. ik was alleen verschoten om da ik zwaarder uitkom maar ook weer ni veel zwaarder dan de standaart afgemonteerde genius 10. maar kan zijn door dat da mischien het gewicht is van een s frame.
Kresj
Mountainbiker

Post by Kresj »

flows zijn toch niet bepaald 'zware' velgen?
ok, de zwarte wegen minder dan de witte maar volgens mij wegen vergelijkbare velgen van andere fabrikanten al snel evenveel...
eefsanders
Mountainbiker

Post by eefsanders »

Sluit me helemaal bij eiri aan.

Het het toevallig gisteren nog met een andere biker over: Een Genius is een echte compromie fiets. Hij heeft gewoon een giga inzet bereik, dat hier wat meer gewicht mee gemoeid gaat is dan ook niet erg. Jouw afmontage is natuurlijk wel helemaal de bom.

Ben vrijdag in Drunen geweest en gisteren heb ik in Noordwijk een aantal rondjes gemaakt, ik kan een ding zeggen, het zijn geweldige fietsen!

Wel even de bouten van de Equalizer met locktight vast zetten.
Die van mij kwam los in Drunen met een harde "PANG". Gelukkig geen schade [-o< .
eiri
Mountainbiker

Post by eiri »

eefsanders wrote:Wel even de bouten van de Equalizer met locktight vast zetten.
Die van mij kwam los in Drunen met een harde "PANG". Gelukkig geen schade [-o< .
Ook gehad vlak na aankoop. Aandraaien met momentsleutel en pang. Schroef afgebroken. :-( Het zal wel een ongelukje zijn geweest. Ik begrijp zo en zo niet waarom Scott zo zuinig is met locktite. Kabelgeleiders, en nog een paar van die dingen, draaien al snel los.
steven31
Mountainbiker

Post by steven31 »

eefsanders wrote:Sluit me helemaal bij eiri aan.

Het het toevallig gisteren nog met een andere biker over: Een Genius is een echte compromie fiets. Hij heeft gewoon een giga inzet bereik, dat hier wat meer gewicht mee gemoeid gaat is dan ook niet erg. Jouw afmontage is natuurlijk wel helemaal de bom.

Ben vrijdag in Drunen geweest en gisteren heb ik in Noordwijk een aantal rondjes gemaakt, ik kan een ding zeggen, het zijn geweldige fietsen!

Wel even de bouten van de Equalizer met locktight vast zetten.
en welke bout is dan los gekomen want na 220 km gereden te hebben heb ik alles na gekeken en alles stond nog op moment vast
zefii
Mountainbiker

Post by zefii »

héél mooie fiets! dat groen is echt wel vet
Post Reply