GESTOLEN BIKE'S

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
black levi
Mountainbiker

Post by black levi »

In verband met het openknippen van sloten:
Ik ben onderhoudsman op een school en mag toch maandelijks eens een fietsslot doorknippen omdat de kinderen hun sleuteltje "verloren" zijn.
Met een goeie kniptang, zo ene met lange armen, duurt dat amper 5 seconden.Twee keer duwen en dat slot is open.
Ik ken wel geen kleine kniptang die zware sloten kunnen doorknippen, met van die prutsslotjes lukt dat wel.
Dus een echt stevig dik schakelslot is echt wel een extra beveiliging omdat ze (de daders) dan meestal met een groter formaat van tang moeten afkomen en dat valt dan toch ook meer op.
Tip :koop een degelijk slot van een paar eurootjes meer.
steven31
Mountainbiker
Location: scott genius 10 frame met zelfde carbon als genius premium

Post by steven31 »

black levi wrote:In verband met het openknippen van sloten:
Ik ben onderhoudsman op een school en mag toch maandelijks eens een fietsslot doorknippen omdat de kinderen hun sleuteltje "verloren" zijn.
Met een goeie kniptang, zo ene met lange armen, duurt dat amper 5 seconden.Twee keer duwen en dat slot is open.
Ik ken wel geen kleine kniptang die zware sloten kunnen doorknippen, met van die prutsslotjes lukt dat wel.
Dus een echt stevig dik schakelslot is echt wel een extra beveiliging omdat ze (de daders) dan meestal met een groter formaat van tang moeten afkomen en dat valt dan toch ook meer op.
Tip :koop een degelijk slot van een paar eurootjes meer.
ik heb een ketingslot da jij met je reuze kniptang is mag komen proberen kapot knippen. enioge probleem is da is zo zwaar om me ne fiets mee te nemen:s.
ik zeg er wel bij heb het al eens geprobeerd me zoon kniptang van iemand die aan de doke werkt bij de duane. die man zijn baas kon er ni me laggen toen die om een niew kniptang vroeg had zen bekke stuk genepen op men slot :-D
Mr. Stitchen
Mountainbiker

Post by Mr. Stitchen »

Nooit gedacht dat ik hier zou posten. Gestolen op donderdagavond 16-06-2011 in Duffel-Oost.

Merida Mats TFS XC 800D

Image

Volledige SLX afmontage, Sigma 2006 kilometerteller, materiaalbus, ....

It's a sad, sad world [-X
steven31
Mountainbiker
Location: scott genius 10 frame met zelfde carbon als genius premium

Post by steven31 »

eigentlijk zouden ze elke fietsen dief zijn benen moeten afzagen gelijk ze in maroko de hande afkapte van iemand da iets steelde
Den Deze
Mountainbiker

Post by Den Deze »

Gewoon direct kop eraf ja
rudy coolens
Mountainbiker

ik heb ook prijs

Post by rudy coolens »

Deze nacht gestolen, mijn mountainbike american eagle full carbon met reba race en gemonteerd met shimano xt , die vastlag in mijn bergplaats met fietsslot rond hek, en mijn vrouw haar elektrische fiets flanders, die ook op slot stond, de dieven hebben wel de pech dat de batterij er niet in steekt, ze zullen nog een batterij moeten gaan stelen, en ons huisje is zeker 50 meter van de openbare weg en gans afgesloten!
Die dieven hebben wel lef!
MC Staf
Mountainbiker

Re: ik heb ook prijs

Post by MC Staf »

rudy coolens wrote:ons huisje is zeker 50 meter van de openbare weg en gans afgesloten!
Die dieven hebben wel lef!
Just niet, tzijn dikke schijters daze uw huis deruitkiezen; straat betekent mensen die u kunnen zien inbreken.. :-?
Kzou echt wel flippen ze.. van mijn gerief blijft men af..

Staf
Sunn Xtreme
Expert

Re: ik heb ook prijs

Post by Sunn Xtreme »

[quote="rudy coolens"]Deze nacht gestolen, mijn mountainbike american eagle full carbon met reba race en gemonteerd met shimano xt , die vastlag in mijn bergplaats met fietsslot rond hek, en mijn vrouw haar elektrische fiets flanders, die ook op slot stond, de dieven hebben wel de pech dat de batterij er niet in steekt, ze zullen nog een batterij moeten gaan stelen, en ons huisje is zeker 50 meter van de openbare weg en gans afgesloten!
Die dieven hebben wel lef![/quote]

lef ???
u bent het ideale doelwit voor inbrekers, juist omdat je wat verder weg zit uit het zicht. Verder geheel afgesloten : ze weten dat de mensen zo overtuigd zijn van hunzelf dat er zowat niks meer kan gebeuren, dat ze het zeer zeker gaan doen.
Dit gaat nog vaker voorvallen, helaas.
Tommiebiker
Mountainbiker

Trek Fuel EX8 gestolen te Meldert (Hoegaarden)

Post by Tommiebiker »

Mijn vrij nieuwe Trek Fuel EX8 (op slot) is woensdag of donderdag 23/24 juni bij mij thuis (Hoegaarden - landelijke omgeving) gestolen. Ik vermoed dat de dader iemand is die recent nog bij ons geweest is (nogal wat aannemers over de vloer gehad), echt frustrerend dat er zo'n krapuul ronloopt.
Iemand ervaring met vergoeding via verzekering ? Heeft een aparte fietsverzekering nut ?

Groeten,

Thomas
black levi
Mountainbiker

Post by black levi »

Ik heb een bedenking met al die bikes die tegenwoordig gepikt worden.
Zijn ze er echt op uit om zowat alles mee te pakken of gaan ze specifiek voor een bike?
In het tweede geval... hoe weten ze dat er een bike te pakken is.Ik kan me moeilijk voorstellen dat ze dagenlang op de uitkijk staan om te zien wie er met schoon gerief rondrijdt alhoewel dat ook wel zal gebeuren.
Ik veronderstel vooral dat die mannen ook wel de mountainbikeforums afschuimen en als je ziet wat er allemaal voor "nief kostelijk gerief" er in het topic "showroom" staat.Het is maar een bedenking, hé.
Post Reply