Zo 26/06/2011 Asse :: Walferrit

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
MC Tim
Mountainbiker

Post by MC Tim »

Deze morgen vertrokken voor de 30 km maar lus 2 + 3 er toch nog bijgenomen.
De route ligt grotendeels in de speeltuin van mijn kinderjaren. Nieuwe baantjes heb ik vandaag niet ontdekt, maar dat mag de pret niet drukken.
Eerste stuk tot aan de 1ste bevoorrading waren mooi maar niet echt uitdagend, maar dit ligt wat aan de streek. Wat clubgenoten tegengekomen aan de BV.
Vanaf Asse werd het een pak pittiger en volgden de leuke klimmetjes elkaar op. Het kapelklimmetje heb ik er bijgenomen toen ik zag dat ze onderaan de klim bleven rijden. Deze klim mag nooit ontbreken als je daar passeert. Ook spijtig dat het technisch speelbosje aan de E40 (overkant van Borréboske en net voor de modderpassage) links werd gelaten. Mag niemand daar meer door misschien ? Ik ben er toch doorgereden. Nostalgie naar vroeger :wink:
De moddderpassage was idd te mijden door het volgende pad te nemen, maar ja,...
Bevoorrading was ook echt ondermaats: alleen water, banaan en appelsien. En dit voor slechts één bevoorrading. Maar ok, kan gebeuren.
Ik heb me super geamuseerd en dat is het belangrijkste. Is altijd een leuke buurt om te komen rijden.
Aangekomen met 37 km en 470 hms...
Het inbegrepen drankje en leuke après-sfeer maken het een terugkomer :-D
Keep up the good work !
MaC'Red
Mountainbiker

Post by MaC'Red »

Deze ochtend thuis willen starten en bleek dat de voorband plat stond dus rap wiel gewisseld en hup weg, onderweg weigerde de km teller dienst en gelukkig had ik de garmin bij. Ik was dus al serieus in retard en kon onmogelijk om 9h aan de start staan, en dan ineens stopt er voor me een zwarte Ford met Tim achter het stuur die me dan snel een liftje aanbood.

Aan de start stond Ikke met de fiets al kaar en dus na de formaliteiten gestart voor de 49 km. Na een werkweek met redelijk wat overuren kon het me echt niet deren om es op het gemak te rijden. Tim was dan afgedraaid voor de 30 km en samen met Ikke dan verder gereden voor de langste afstand .

Aan de RV ( na 28 km ) dan ne maat tegen gekomen dat in Buizingen 2 à 3 jaar terug ook met ons was meegereden, Stefaan is met ons dan de laatste 20 km blijven meerijden. Na een klimmeke steeds gewacht tot we terug samen waren en dan verder.

Tot de RV was het parcours wel mooi maar die kant van Brussegem en etc is wel vrij vlak, de resterende 20 km was meer mijn meug maar ja ik klim graag hé. De bevoorrading zelf was vrij sober te noemen met water en wafelkes.

Met 47.95 km terug binnen gerold en 551 positieve hms, Merci Tim voor de lift naar de start en de companie tot de splitsing en Ikke ook merci voor de companie de hele rit.

MaC'Red 8)
Last edited by MaC'Red on Sun 26 Jun 2011 22:16, edited 1 time in total.
fillou
Mountainbiker

Post by fillou »

een leuke tocht, redelijk veel onverhard, heel goed uitgepijld, met inderdaad een beetje een magere bevoorrading. Maar goed, misschien moet je zelf maar voorzien dat je iets te eten bij hebt.

Het viel wel op dat we op de lange omloop heel vaak alleen gereden hebben. Op momenten was het net of we een bloso-parcours aan het bollen waren. De laatste lus heb ik er niet meer bijgenomen. Volgens mijn teller was het sowieso nog een km of vier (ik zat op 41 bij de splitsing) en ik had last en geen zin meer. Maar blijkbaar was het nog amper een kilometertje. Mijn collega mountain kings waren al de piste in, dus gewoon binnengereden.

Ik schrok toch ook een beetje dat ze de spielerei aan dat kapelletje lieten liggen. Mijn makkers fietsen regelmatig in asse en omgeving en zaten dikwijls klaar in de pedalen. Om dan enkele keren te moeten zeggen dat het jammer was dat één of andere "killer" links bleef liggen.
mahna-mahna
Mountainbiker

Post by mahna-mahna »

Technisch was het niet maar ik heb mij toch goed geamuseerd op de 48 km
MC Tim
Mountainbiker

Post by MC Tim »

mahna-mahna wrote:Technisch was het niet maar ik heb mij toch goed geamuseerd op de 48 km
+1 8)
ikke met de fiets
Mountainbiker

Post by ikke met de fiets »

MaC'Red wrote: Met 47.95 km terug binnen gerold en 551 positieve hms, Merci Tim voor de lift naar de start en de companie tot de splitsing en Ikke ook merci voor de companie de hele rit.
MaC'Red 8)
twas idd wel gezellig, en bij thuiskomst heeft de bike nog een mooie opglansbeurt gekregen ... na da slijk mocht da wel ! :roll:
bdc
Mountainbiker

Post by bdc »

Fijne tocht, goed afgepijld (en toch verkeer gereden, natuurlijk aan een helling... tja, 't is mijn tweede natuur denk ik). Bevoorrading nogal basic, maar ik denk dat we gewoon verwend zijn op andere tochten.

Niet al te technische tocht, wel goed op en af. Modderstrook moet voor mij niet - en da's dus al den derde keer dit jaar dat ik daar door moet... als iemand daar een ander paadje kent, laat 't mij maar weten :-)

De klim naar de kapel ken ik niet, maar ik hoorde daar wel een paar man zeggen dat er ne stevige klim ging komen, en ik dacht toen dat die serieus overdreven hadden, maar allee, nu blijkt dat we het stevige stuk ontweken hebben... jammer, 't had er wel in mogen zitten.

Leuke après, daarna nog terug naar Mechelen gebold met behulp van GPS die mij vakkundig door een resem veldwegen geleid heeft - 80km in de benen, en goed geamuseerd op de bike.
papy
Mountainbiker

GPS track 49 km

Post by papy »

Hey,

Heeft iemand de GPS track van de 49km beschikbaar ?

thx
egied
Mountainbiker

Re: GPS track 49 km

Post by egied »

[quote="papy"]Hey,

Heeft iemand de GPS track van de 49km beschikbaar ?

thx[/quote]

Astablieft :-D

http://connect.garmin.com/activity/94935907

Aan alle MC ers merci voor de companie.
=D>
amateurken
Mountainbiker

Post by amateurken »

Van uit Neigem vertrokken en terug thuis gekomen met 95km in de benen. Leuke zondagvoormiddag gehad. Tweede keer dat ik daar tt rijd in de streek van Asse, mooie streek. Gekozen voor de 48km.
Zeer goede bepijling, enkel bevoorrading was maar magertjes. Het was 12u denk ik en enkel water en appelsien te verkrijgen. Had zelf wat te eten mee dus geen probleem. Heb zoals sommige ook mijn bedenking bij de modderstrook aan het einde toe.
Tot volgend jaar!
Post Reply