Raid des Hautes Fagnes 26/06/2011

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
'T groot mes
Mountainbiker
Location: Olymîa F1-X, Olympia IRON,Trek Fuel EX, Trek remedy 650B, Trek Slash 650B,

Post by 'T groot mes »

Kristof Huyck wrote:De eerste keer RDHF en meteen de 115km in functie van de EBMC :lol:
=D>
Is hier al een ranking van?
Flashy
Mountainbiker
Location: Specialized Epic Elite 2015|Rose Mr ride 29er|Carbon Chinees 29er

Post by Flashy »

Proficiat aan de organisatie =D> =D> , dit is de mooiste tocht die ik al gedaan heb in de ardennen. Jammer genoeg de 115 niet uitgereden wegend hevige krampen in de kuit/dijbenen Na 92Km. Uiteindelijk bij de laatste keuze tussen 65,90,115 gekozen voor de 65Km in het laatste stuk nog verkeert gereden en op 8 Km van het einde de kabel van mijn voorderrailleur doorgetrokken zodoende op kleinste blad terug naar start (Blij dat het de kleinste was). 104Km gereden in 7h34 .
Volgend jaar terug van de partij ,hopelijk voor de volle 115KM.
Donavan
Mountainbiker

Post by Donavan »

Dit was de mooiste en zwaarste rit ooit gereden in de Ardennen!
Alles tiptop in orde en wat een sublieme organisatie.
Zeker en vast tot volgend jaar :-D
Verslag op: http://donavanleyn.blogspot.com/2011/06 ... -65km.html
En gps-gegevens op: http://connect.garmin.com/activity/95085749
Last edited by Donavan on Mon 27 Jun 2011 20:55, edited 1 time in total.
Xes
Mountainbiker

Post by Xes »

Voor mij was het Raid Des Hautes Kramp. Na dik twee uur was het plots gedaanen heb ik nog vijf uur met krampen verder gereden. Was nogthans de hele tijd op hartslag aan het rijden, ... , zal het maar op een offday steken (of de warmte).

Ondanks dikke miserie toch leuke dag gehad en al bij al een goede training! (goed 7u gereden met uiteindelijk gemiddelde hartslag van 150, perfect voor de salzkammer :-) )
Tman_tPlatform
Mountainbiker

Post by Tman_tPlatform »

Feysie wrote:@ Tman t Platform: 'k Heb op het eind vaak in de buurt gefietst van twee mensen van jullie club op de 115. Een gast die blijkbaar nog ferm over had en een meisje/dame.
Yes! Dat waren Tim de vlammende eekhoorn en Kristien la machine!

Schol!
M@rleen
Mountainbiker

Post by M@rleen »

marbbram wrote:
Moet behalve voor goede benen vooral 'ns uitkijken voor de juiste banden en druk. In de eerste 30 km zonder veel erg twee keer over de kop, in de laatste 30 drie (!) keer plat. Bij het derde lek bandje cadeau gekregen van onbekende collega-bikester, waarvoor nogmaals dikke merci. Hét bewijs van de joviale en gezond sportieve sfeer.

Tot volgend jaar, mét een betere voorbereiding.
Was dat bijna op het einde na een rivieroversteek, waarvan ik dacht dat het nog maar zo'n 10 km was?? Dan was ik die bikester :wink: . In ieder geval goed dat je hem uitgereden hebt ondanks die dikke pech (ook al was het een andere dame die je een bandje leende).
Ik rijd altijd tubeless, nog nooit lek gehad :-D Misschien een tip voor iedereen die ik langs de kant heb zien staan :drunk:

Dikke pluim voor de organisatie!!! Weer net zo perfect als andere jaren =D>
Tabula Rasa
Mountainbiker

Post by Tabula Rasa »

uncle sam wrote:Gisteren hier ook gestart op de "kidstoer" met de bedoeling om te koersen, ipv doseren op de langere afstanden.
Benen waren niet super, en naar het einde toe redelijk wat krampen, icm iets te warm voor mijn doen.
Toch vlot binnengekomen na 3h30 en zo nipt geen 20ste positie #-o
Had indruk dat em lastiger was dan vorig jaar en vooral die klim naar het kasteel was :drunk:
Ivm Theux/Waimes moet je hier toch veel meer van de fiets, een echte raid =D>
@Uncle Sam ... ik heb hetzelfde gevoel. Vond deze RDHF veel lastiger dan vorig jaar en bij de laatste beklimmingen, bij mij op de 90, luidkeels gevloekt op de organisatie "stop met die hellingen, het is genoeg geweest" :cry:

maar zoals ik tegen iemand onderweg zei: "keren we volgend jaar terug?" tuurlijk, dit is één van de schoonste, misschien wel de schoonste van het jaar. dikke vette pluim aan de organisatie :drunk:
Liwoen
Mountainbiker

Post by Liwoen »

Fermen tocht! Mijn eerste x in ardennen, 90km gedaan. gereden in 5u36. 53e! veel krampen en goe leeggereden op het einde.

Zijn er ergens foto's?
Gunther11
Mountainbiker

Post by Gunther11 »

Liwoen wrote:Fermen tocht! Mijn eerste x in ardennen, 90km gedaan. gereden in 5u36. 53e! veel krampen en goe leeggereden op het einde.

Zijn er ergens foto's?
Sportograf.de maar ze staan nog niet online. Morgen of overmorgen normaal.
Putkop
Mountainbiker

Post by Putkop »

me te pletter geamuseerd op mijn eerste marathon ever! Wel maar de 65K gereden om te beginnen en hem aangepakt als een TT, samen met een copain.

zeer tof, bijna alle beklimmingen waren te doen, slechts twee maal moeten afstappen omdat ik het nt te doen vond, en dan nog tweemaal langs die rivierbedding waar je niet kon rijden naar mijn insziens :p

ik had hem persoonlijk wel technischer ingeschat naar wat ik hier gelezen had op het forum.

Een paar leuke afdalingen, sommigen best wel technisch maar niks superXtreem.

Misschien zijn de 90 en 115 technischer?

Super alvast, ik kom volgend jaar terug om hem eens te rijden voor tijd!

Groeten!
Post Reply