gardameer

Info over de Transalp, marathons, leuke routes in onze buurlanden, mogelijkheden om te biken in je vakantiebestemming,... je vindt het hier!
kawa
Mountainbiker

Post by kawa »

MC Jo wrote:Binnenkort vertrek ik naar het gardameer met vakantie. In eerste instantie was ik van plan de fietsen mee te nemen om 2 maximum 3 ritjes te doen.
Maar ik vraag mij eigenlijk af of het niet beter is om daar een fiets te huren en met een plaatselijke gids tochten te doen.
Ik rij toch het liefst met m'n eigen fiets. Maar je kan er idd. nogal wat fietsen huren.

Mijn vrouw heeft er een dag een C'dale HT gehuurd, dacht dat we rond de 20€ kwijt waren.
Fully's en AM fietsen kosten wel wat meer per dag.

Ervaring met begeleide tochten heb ik niet, maar dat gaat er volgende keer zeker eens van komen.
In verschillende hotels krijg je zelfs zo'n dag gratis ism GardaMTB.
branco
Mountainbiker

Post by branco »

Welke banden monteer ik best op mijn epic?
Is het nodig dat ik bescherming aanschaf? (elleboog,knieof harnas)
bettes
Mountainbiker

Post by bettes »

branco wrote:Welke banden monteer ik best op mijn epic?
Banden is heel persoonlijk naar inzet toe... Ik heb er al zien rijden met semislicks voor en achter. Dat gaat natuurlijk goed naar boven, maar naar beneden is dat natuurlijk niets!

Ik monteer dit jaar ardents van maxxis in 2.4. Wij gaan voor hard naar beneden en omhoog omdat het moet.

Bescherming is op een epic denk ik er een beetje over. Wij rijden met 661 kyle strait kniebeschermers omdat die veilig zijn en nog redelijk makkelijk zijn om in te trappen. We komen er wel ieder jaar tegen met fullface helm, kniebeschermers en armbeschermers, maar dan wel met een gewone lycra broek... Ik kan zeggen dat ik al een paar keer zeer blij ben geweest met mijn baggy broek omdat die niet in flarden scheurt op de stenen (ik ga ieder jaar wel eens liggen uit overtuiging ;-) )

Mijn raad: baggy broek, goede helm en een paar lichte handschoenen met lange vingers en je komt al een heel eind!

Greetz
bettes
kawa
Mountainbiker

Post by kawa »

branco wrote:Welke banden monteer ik best op mijn epic?
Denk niet dat je met je Epic de zware afdalingen gaat doen? Dus die bescherming lijkt mij dan ook een beetje overkill.

Ik volg Bettes zijn advies dan ook op.
Ik rij altijd met een baggy (ziet er ook nog 's veel beter uit dan zo'n lycra koersbroekske), en m'n helm geeft iets meer bescherming achteraan.

Banden....daar maak ik me meestal niet zo'n zorgen om.
Ik reed met Rocket Ron 2.2 omdat die op dit moment op m'n fiets liggen. Heb er geen klagen van gehad, maar er zullen ongetwijfeld betere banden zijn voor die streek.
kr@be
Mountainbiker

gardameer

Post by kr@be »

Wij zijn daar van 5 t/m 15 augustus. Wij zitten in Riva.

Is er nog iemand in die periode ter plaatse zodat we eens kunnen afspreken om samen te rijden?
dflament
Mountainbiker

Post by dflament »

ik ga voor 2.4 Mountain kings die ik hier nog 'ongebruikt' liggen heb...
branco
Mountainbiker

Post by branco »

Bedankt,ik ga een iets bredere band monterenen een broek me bescherming zoeken. Het is de eerste keer aan het gardameer en weet niet wat ik mag verwachten!!
Ik zit in Torbolé van 16/7 tot 30/7 mocht er iemand zin hebben om toerke te doen, mag altijd iets laten weten. Zelf ben ik een gemiddelde MTBer.
sean braire
Mountainbiker

Post by sean braire »

branco wrote:Bedankt,ik ga een iets bredere band monterenen een broek me bescherming zoeken. Het is de eerste keer aan het gardameer en weet niet wat ik mag verwachten!!
Ik zit in Torbolé van 16/7 tot 30/7 mocht er iemand zin hebben om toerke te doen, mag altijd iets laten weten. Zelf ben ik een gemiddelde MTBer.
dflamment, Mr H. en mezelf (ken hen wel niet) zitten er ook die periode. Misschien eens afspreken met ons vieren. Als begint te regenen, kunnen we dan nog kaarten 8).
branco
Mountainbiker

Post by branco »

Het zou plezant als we een paar ritten samen konden doen. :bounce: :bounce:
bettes
Mountainbiker

Post by bettes »

sean braire wrote: dflamment, Mr H. en mezelf (ken hen wel niet) zitten er ook die periode. Misschien eens afspreken met ons vieren. Als begint te regenen, kunnen we dan nog kaarten 8).
Regenen?! Neenee, wij zijn daar dan ook en regenen zal het niet doen!

Nog 1 week en ik sta aan het gardameer! Ik kijk nu al uit naar de eerste inrijrit op de brione! Lekker vlammen!

greetz
bettes
Post Reply