Raid des Hautes Fagnes 26/06/2011

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
jelle_be
Mountainbiker

Post by jelle_be »

Misschien was het geen goed idee om de RDHF uit te kiezen om als eerste meer dan 100km te gaan rijden in een Ardennenmarathon.

Voor 100% genoten, voor 100% afgezien, na de eerste beklimming voorbij het kasteel was alles op, benen leeg, doorzettingsvermogen weg alles gedaan en ook nog weten wat er moest komen, de knoop doorgehakt en heel den boel ingekort. Had op mijn gps gekeken dat ik vanaf dat punt enkel op de baan nog naar beneden moest rijden tot Malmedy, heb dit dan ook gedaan zonder te trappen. Ik had gedacht dat ik zeer ontgoocheld ging zijn en vooral zeer slecht gezind, maar dit viel zeer goed mee, het ging gewoon niet meer.

De organisatie, de bevooraadingen, de Lowie-tips op het forum, alles dik in orde. Ik zou nog enkel iets willen melden waar in de toekomst misschien een klein beetje rekening mee gehouden kan worden.

Zelf eindig ik altijd ergens tegen het einde en telkens valt mij dan op dat er bijna geen aandacht meer aan je besteed wordt. Tijdens de Ardenne-trophy moest ik zelfs op zoek gaan naar iemand die mijn €10 waarborg kon terug geven. De bevooradingen tegen het einde zijn al een beetje aan het opruimen als je er toekomt, het meeste is dan ook al ingepakt. Nu gisteren heb ik eens kunnen zien wat er nog allemaal staat als je wat sneller kunt finishen, massage tafels, aquarius enz... Alle respect voor iedereen die het uitrijdt maar diegene die het laatste over de finish komen hebben die dat niet het hardste nodig??
Kraura
Mountainbiker

Post by Kraura »

jelle_be wrote:Misschien was het geen goed idee om de RDHF uit te kiezen om als eerste meer dan 100km te gaan rijden in een Ardennenmarathon.

Voor 100% genoten, voor 100% afgezien, na de eerste beklimming voorbij het kasteel was alles op, benen leeg, doorzettingsvermogen weg alles gedaan en ook nog weten wat er moest komen, de knoop doorgehakt en heel den boel ingekort. Had op mijn gps gekeken dat ik vanaf dat punt enkel op de baan nog naar beneden moest rijden tot Malmedy, heb dit dan ook gedaan zonder te trappen. Ik had gedacht dat ik zeer ontgoocheld ging zijn en vooral zeer slecht gezind, maar dit viel zeer goed mee, het ging gewoon niet meer.

De organisatie, de bevooraadingen, de Lowie-tips op het forum, alles dik in orde. Ik zou nog enkel iets willen melden waar in de toekomst misschien een klein beetje rekening mee gehouden kan worden.

Zelf eindig ik altijd ergens tegen het einde en telkens valt mij dan op dat er bijna geen aandacht meer aan je besteed wordt. Tijdens de Ardenne-trophy moest ik zelfs op zoek gaan naar iemand die mijn €10 waarborg kon terug geven. De bevooradingen tegen het einde zijn al een beetje aan het opruimen als je er toekomt, het meeste is dan ook al ingepakt. Nu gisteren heb ik eens kunnen zien wat er nog allemaal staat als je wat sneller kunt finishen, massage tafels, aquarius enz... Alle respect voor iedereen die het uitrijdt maar diegene die het laatste over de finish komen hebben die dat niet het hardste nodig??
Ja, eigenlijk wel keihard waar :-). Ik kom altijd aan bij de laatste 50 en in la Reid was't echt triestig aan de aankomst (ook de bevoorradingen die ze al aan't opbreken wraen). Gisteren viel het nog wel mee en in Waimes ook. Wel geen aquarius gekregen gisteren, was misschien op.
marbbram
Mountainbiker

Post by marbbram »

Eerste Ardennenmarathon en dat na twee weken platte rust en dit jaar hoop en al 250 km met de mtb. Wel behoorlijk wat Ardennenkilometers met racebanaan in de benen. Dit jaar al de volle 275 km van Luik-Bastenaken-Luik gedaan met de janettenvelo, maar het gevoel dat deze 115 zwaarder in de benen hangt.

Moet behalve voor goede benen vooral 'ns uitkijken voor de juiste banden en druk. In de eerste 30 km zonder veel erg twee keer over de kop, in de laatste 30 drie (!) keer plat. Bij het derde lek bandje cadeau gekregen van onbekende collega-bikester, waarvoor nogmaals dikke merci. Hét bewijs van de joviale en gezond sportieve sfeer.

Grootste en enige minpunt blijft het zwerfvuil. Zonde! Lege verpakkingen bijhouden tot aan de bevoorrading is toch echt geen moeite.

Dikke pluim voor de organisatie! Aan de finish geen Aquarius gekregen, maar wel een deugddoende schouderklop en gezien de opkomst propere douche.

Tot volgend jaar, mét een betere voorbereiding.
Feysie
Mountainbiker

Post by Feysie »

Er lagen idd opvallend veel knijpgellekes op de paadjes.
Om één of andere reden kunnen sommigen dat niet opnieuw wegstoppen.
Het laatste kwam ik tegen op drie km van de streep. #-o
Ok, die dingen werken snel maar op 3 km van de aankomst... misschien had iemand energie nodig om onder de douche te staan? :-?
'T groot mes
Mountainbiker
Location: Olymîa F1-X, Olympia IRON,Trek Fuel EX, Trek remedy 650B, Trek Slash 650B,

Post by 'T groot mes »

Feysie wrote:Er lagen idd opvallend veel knijpgellekes op de paadjes.
Om één of andere reden kunnen sommigen dat niet opnieuw wegstoppen.
Het laatste kwam ik tegen op drie km van de streep. #-o
Ok, die dingen werken snel maar op 3 km van de aankomst... misschien had iemand energie nodig om onder de douche te staan? :-?
Dat is ook iets wat ik niet begrijp iedereen die ik iets zie weg gooien maak ik op een hoffelijke manier er op attent dat dit niet kan.
maar ja er zijn er die denken dat die 2 grammen verpakking en de 5 seconden tijds verlies om alles terug in uw zakje te steken hun maar een 291 plaats gaat geven ipv de 290 plaats.(ps dat is maar een voorbeeld hé den 290 moet hem/haar niet geviseerd voelen)
Het enige dat we zouden mogen achterlaten zijn liters zweet :wink:
ps ik heb ook veel lege 1.5 liter flessen,zakken enz zien liggen van de wandelaars [-X dus het zijn niet alleen de bikers
Gertus
Mountainbiker

Post by Gertus »

hetgeen ik echt ferm vond waren die kindjes ergens op km 100. Die gaven flessen water aan (volle flessen!) echt de max... en vandaag nog gene diaree dus twas tegoei water!!

Ook chapeau voor ne kerel met ACV reclame. Bood me zen fles water aan, maar ik had er al eentje!

Grussen!
WOLF!
Mountainbiker

Post by WOLF! »

Spark27 wrote: Enig minpuntje van de organisatie: Ik zat normaal gezien in de laatste startbox van de 90.Blijkbaar was deze afgeschaft. Dus meer dan 2 minuten na de rest vertrokken #-o
Op zich geen probleem want de tijdmeting start maar vanaf je over de mat gaat.
Wij hebben hetzelfde probleem gehad; wij zaten normaal in box C (9u50) maar er was daar blijkbaar maar 5 man voor ingeschreven. Daardoor had men deze laten starten met den B. Het gevolg was dat we mee de mannen van de 65 zijn moeten starten om alsnog ons 90 km'kes te bollen.
Tman_tPlatform
Mountainbiker

Post by Tman_tPlatform »

Formidabele tocht! 90km uitgereden met mijn tong tussen mijne derailleur, stoempen, zweten, reutelen, schrik hebben (in 't naar beneden schuiffelen) en janken (wanneer het terug omhoog ging) maar geamuseerd gelijk ne kleine dieje just zijne sinterklaas heeft gekregen! Lauwe isostar helpt blijkbaar tegen acute gevallen van chainsuck. Inderdaad jammer van het zwerfvuil foei foei! Volgend jaar absoluut present!
bostrippertje
Mountainbiker

Post by bostrippertje »

ik heb bikers naast de matten zien rijden
vandaar waarschijnlijk de DSQ

verder niks toe te voegen aan de lovende commentaren
blijft de mooiste van België =D>
Feysie
Mountainbiker

Post by Feysie »

@ Tman t Platform: 'k Heb op het eind vaak in de buurt gefietst van twee mensen van jullie club op de 115. Een gast die blijkbaar nog ferm over had en een meisje/dame.
Post Reply