Ik ga niet beginnen, anders moeten we een nieuw forum openenW. Anker wrote:vanaf 400m zijt ge ne loperviper wrote:onderdrukken? Het is ook geen afstandsloper, dus niet echt een loper
uithouding en conditie
Meer info over hoe je best eet en drinkt, het gebruik van een hartslagmeter of spierstimulatietoestel, hier kan je ervoor terecht.
-
bartjoosen
- Mountainbiker
Post by bartjoosen »
Spierpijn is niet alleen verzuring (de pH van uw spieren daalt echt niet zo drastisch), het zijn ook fijne spierscheurtjes.
Doordat je bv loopt gaan uw spieren scheuren!!!
Uw spieren staan gespannen, en dan komt de schok van den beton op uw voeten, die dan doorgegeven wordt aan de spieren. Er ontstaan dan micro scheurtjes. Deze scheurtjes moeten genezen, en er onstaan een soort van onstekingsreactie. En de meesten weten wel wat ze bij een peesonsteking moeten doen: IJS leggen. Dus dat ijsbad is om de onsteking sneller weg te halen.
Ik gebruik geregeld koud/ijskoud water als ik zware ritten heb gedaan.
Na het koude water gebruik ik wel wat lauw water om terug op een aangename temperatuur te geraken.
Groetjes
Bart
Doordat je bv loopt gaan uw spieren scheuren!!!
Uw spieren staan gespannen, en dan komt de schok van den beton op uw voeten, die dan doorgegeven wordt aan de spieren. Er ontstaan dan micro scheurtjes. Deze scheurtjes moeten genezen, en er onstaan een soort van onstekingsreactie. En de meesten weten wel wat ze bij een peesonsteking moeten doen: IJS leggen. Dus dat ijsbad is om de onsteking sneller weg te halen.
Ik gebruik geregeld koud/ijskoud water als ik zware ritten heb gedaan.
Na het koude water gebruik ik wel wat lauw water om terug op een aangename temperatuur te geraken.
Groetjes
Bart
tijdens de memorial Van Damme zijn er sprinters die na de warming-up en het stretchen heel even in een ijsbad zitten . De spieren hebben dan meer tonus ( lees kracht ) en dit is heel belangrijk bij sprinters . Dus hier is het verhaal wel juist . Ook Joeri Janssens ( 800m loper ) past dit princiepe toe .viper wrote:Het laatste natuurlijk![]()
Slimme maar veel tragere lopers zolals ondergetekendeweten dat die warme baden helpen de haarvaatjes in de spieren open te zetten, waardoor de afvalstoffen beter kunnen worden weggevoerd.
Een beetje een ondersteunend effect van losrijden(lopen) of een massage.
Ik weet niet waar die pipo zijn koude baden vandaan haalt. Pijn onderdrukken? Het is ook geen afstandsloper, dus niet echt een loper