Zo 26/06/2011 Grobbendonk :: VTT Grobbendonk

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Sunn Xtreme
Expert

Post by Sunn Xtreme »

[quote="Hans wynants"][quote="Vintage"]Ik woon op 500 m van het pidpa bos en kan jullie melden dat er hoogstwaarschijnlijk niet doorgereden zal worden.
De mooiste stukjes bos zijn afgesloten, met houten hekken, door pidpa. Alleen voetgangers kunnen er nog door.[/quote]

pfff, waar mogen we binnenkort nog wel rijden... dan zullen we binnenkort allemaal naar den arden moeten om nog te mogen biken...[/quote]

Dit domein is normaal verboden voor alle prive fiets en wandelverkeer en is eigendom van de Provincie en Aquafin.
Er heeft een tijd geweest dat men u op de bon slingerde als je er nog maar uw hond ging uitlaten. de jaren 90 liep daar permanent een opzichter rond.
de laatste jaren zijn ze veel toleranter tegenover wandelaars en lokale organisaties.
een andere reden dat je niet zou mogen passeren deze keer is, dat ze daar werken aan het uitvoeren zijn.
schuppe
Mountainbiker

Post by schuppe »

ok merci!
Vintage
Mountainbiker

Post by Vintage »

Sunn Xtreme wrote:
Hans wynants wrote:
Vintage wrote:Ik woon op 500 m van het pidpa bos en kan jullie melden dat er hoogstwaarschijnlijk niet doorgereden zal worden.
De mooiste stukjes bos zijn afgesloten, met houten hekken, door pidpa. Alleen voetgangers kunnen er nog door.
pfff, waar mogen we binnenkort nog wel rijden... dan zullen we binnenkort allemaal naar den arden moeten om nog te mogen biken...
Dit domein is normaal verboden voor alle prive fiets en wandelverkeer en is eigendom van de Provincie en Aquafin.
Er heeft een tijd geweest dat men u op de bon slingerde als je er nog maar uw hond ging uitlaten. de jaren 90 liep daar permanent een opzichter rond.
de laatste jaren zijn ze veel toleranter tegenover wandelaars en lokale organisaties.
een andere reden dat je niet zou mogen passeren deze keer is, dat ze daar werken aan het uitvoeren zijn.
Uhu, klopt! Ik weet nog goed toen ik klein was dat zelfs alle zijweggetjes met prikkeldraad afgesloten werden. Men kon toen alleen over de brandgang wandelen.

De laatste jaren was er wel een grote verbetering... De winterduathlon en verschillende toertochten mochten gebruik maken van het bos.

Ze gaan inderdaad werken uitvoeren. Er wordt hier in de buurt gesproken over de plaatsing van zonnepanelen. Maar wat daar van waar is weet ik ook niet.

Maar buiten de plaats waar ze gaan werken zijn nog veel mooie weggetjes...

Enigzins snap ik wel dat ze het gesloten houden hoor. In de dag horen en zien we geregeld mensen met quads en scooters door die weggetjes vliegen. 's avonds zit het daar vol hangjongeren die met hun scooters de boel op stelten zetten. De voorbije weken (toen het zo lang droog was) hebben de politie en brandweer zelfs enkele keren moeten uitrukken wegens brandstichting... Waar ben je dan mee bezig :-S
spaghetti_2
Mountainbiker

Post by spaghetti_2 »

Heeft er een iemand gps track van de 60 km? Wegens blok en examens zit een mountainbike-tochtje er al 7 weken niet meer in, maar ik hoop vanaf volgende week de schade in te halen. Mogelijke prive-stukken worden vanzelfsprekend omzeild
little giant
Mountainbiker

Post by little giant »

amai wat een tochtje, heb er de 60 opzitten er waren niet veel verrassingen in het parcours. mooie en snel voor te rijden nu na die regen van de afgelope dagen anders was het een zandbak, spijtig dat de Rimboe er altijd moet tussen zitten daar is er altijd modder :-({|= (vind dat ni slecht want anders heb je geen bos meer wada ge nog deu kunt en meugt in Grobbendonk)

bevoorading vond ik goed eten drinke al wat ge moet hebben.

bepijling soms wat te verrassend maar waarschijnlijk ook een beetje te maken met de iets te hoge snelheid van mij.
spijtig da ik niemand op het parcours van de 60 gezien heb (pas om 10u15 vertrokken), mss daarmee

conclussie; TOP tochtje =D>
BikingRon
Mountainbiker

Post by BikingRon »

Hier ook de 60km gereden, rond negen uur gestart en ook niet echt veel volk gezien. Had de indruk dat er minder volk was als andere jaren!
't Was voor mij na één jaar afwezigheid en aangename verrassing te zien dat de problemen op de bevoorrading opgelost zijn, vorige edities was er telkens geen drinken meer op de tweede post. :oops: Nu waren de bevoorradingen in orde en op de tweede stop zelfs een Aquarius-stand. :lol:
Het "verniewde" parcour vond ik ook prima, op sommige stukken toch redelijk zwaar, maar het losse zand was er vandaag dan weer niet.
De bepijling vond ik goed en dat kon ook gezegd worden van de afspuitstand en de douches.
Dus WTC Diamant, bedankt voor de goede organisatie. =D>
Speedy G.
Mountainbiker

Post by Speedy G. »

Ook ik heb vandaag de 60km komen afhaspelen.

Tocht zal erg goed in elkaar behalve dat er wel redelijk wat asfalt zat in het middenstuk. Voor mij was dit aangenaam om een beetje tot rust te kunnen komen maar toch een erg snel tochtje (voor mij dan toch).

Bevoorradingen waren meer dan voldoende en ook ik heb op de 60km quasi niemand gezien.

Genoeg bordjes bij de gevaarlijke oversteken.

Al bij al een erg leuke en snelle tocht. =D>

http://connect.garmin.com/activity/94908653
foontrader
Mountainbiker

Post by foontrader »

Jammer genoeg wist ik het te laat, want ik woon ook maar 500m van dat pidpa bos. Heb dus niet mee gereden maar wel in Herentals niners gaan testen. :-?
schuppe
Mountainbiker

Post by schuppe »

mooie en goede tt. reden van weinig volk is misschien de tt in rillaar (een even mooie tt) en 24 uur van westerlo. Ik kom in ieder geval volgend jaar terug. :wink:
schuppe
Mountainbiker

Post by schuppe »

tenzij ik terug paraat zou staan in westerlo natuurlijk :oops:
Post Reply