Goodfellas mountainbikefriends Dendermonde

Zoek je iemand om in het week-end mee te gaan biken? Interesse om eens een gezamelijke uitstap te organizeren? Maak je hier kenbaar.
VTom
Mountainbiker

Post by VTom »

Zondag ook van de partij :bounce: zal er staan om 08h aan watertoren. :bounce:
KrisW
Mountainbiker
Location: Cannondale Scalpel 2 '11 / Cannondale Rush 3 '09 / Trek mud-bike

Post by KrisW »

Ik ga zondag ook mee naar Asse :-D maar ga tegen 8u15 direct met de auto naar de start . Vrijdagavond kan ik niet .
flaming_jakke
Mountainbiker

Post by flaming_jakke »

KrisW wrote:Ik ga zondag ook mee naar Asse :-D maar ga tegen 8u15 direct met de auto naar de start . Vrijdagavond kan ik niet .
=D> :bounce:
Eagle Stijn
Mountainbiker

Post by Eagle Stijn »

flaming_jakke wrote:Hey bikemakkers !

Wie zin heeft vrijdag mee te gaan naar de avondrit in Kalken ... let me know ... +- 18u aan de start.

Nadien zie ik een pasta'ke bij Laurens wel zitten, wie dit eveneens ziet zitten laat 't me snel weten dan reserveer ik voldoende plaatsen ;-)

Zondag voor mij geen raid des haut fagnes. Het zal eerder een ritje naar Walfergem worden. Ik had gedacht om 8u af te spreken aan de watertoren van Lebbeke en de verplaatsing met de fiets te doen :bounce: Je post maar als je meegaat :drunk:

Avondrit kalken -> ok
Pasta'ke Laurens -> ok
Zondag 8u watertoren -> ok
VTom
Mountainbiker

Post by VTom »

flaming_jakke wrote:
el stevo wrote:mag ik jullie nog met een vraag bestoken: heeft iemand nog tips voor ardennenmarathons in juli?
Raid des sorcieres is om duimen en vingers af te likken =D> Kleinschalig maar fun !

http://www.raiddessorcieres.be/

Groeten en tot bikes :drunk:
Ingeschreven voor de 80 :bounce: :bounce: :bounce:
Kristof Huyck
Mountainbiker

Post by Kristof Huyck »

VTom wrote:
flaming_jakke wrote:
el stevo wrote:mag ik jullie nog met een vraag bestoken: heeft iemand nog tips voor ardennenmarathons in juli?
Raid des sorcieres is om duimen en vingers af te likken =D> Kleinschalig maar fun !

Kheb mij net ook ingeschreven hiervoor.

Voor mij word het dus vanavond Kalken + pasta en dan zondag de Raid des Hautes Fagnes :roll:
VTom
Mountainbiker

Post by VTom »

Kristof Huyck wrote:
VTom wrote:
flaming_jakke wrote: Raid des sorcieres is om duimen en vingers af te likken =D> Kleinschalig maar fun !

Kheb mij net ook ingeschreven hiervoor.

Voor mij word het dus vanavond Kalken + pasta en dan zondag de Raid des Hautes Fagnes :roll:
Succes zondag ! =D> =D> =D>
erwin.91
Mountainbiker

Post by erwin.91 »

VTom wrote:
flaming_jakke wrote:

Ik ook ingeschreven voor de 80 [-o< :lol:
el stevo
Mountainbiker

Post by el stevo »

rdhf, 2200 hoogtemeters: het klinkt niet overdreven veel (haha, we worden verwend) maar zonder overdrijven: het is de aller allerzwaarste wedstrijd die ik ooit gereden heb.
De startklim is vergelijkbaar met die in houffa. De ideale opwarmer dus. Dat is ook nodig, want de komende 35 kilometers wordt er je een zwaar parkoer voorgeschoteld. Constant klimmen en dalen, amper een asfaltweg om even te rusten. De modder, jawel die was aanwezig, maakte het allemaal nog zwaarder en technischer.
Vervolgens kom je in de hoge venen zelf en wordt het allemaal wat vlakker. Ideaal om je gemiddelde wat op te krikken, maar oh zo gevaarlijk om te overdrijven dan. Je moet nog 'een beetje' overhouden voor de laatste blok van 30 kilometers.
Die laatste kilometers vormen het zwaartepunt van de tocht. De vermoeidheid treedt op, maar de klimmen blijven maar komen. Aan de start van zo'n klim staat dan zo'n bord met de lengte en de gemiddelde stijgingspercentage. Wat een manier om de mensen te motiveren. Ik herinner me nog zeer goed de 4de laatste klim. Hij had een gemiddelde van 20%, en dat na 80 kilometer!!! Die heeft me gekraakt. Vanaf dat punt was het vechten tegen (en vooral met) krampen. een grensverleggende ervaring. En toch... met de finish in zicht nog een sprintje uit de benen geperst om nog een plaatsje te winnen. Daardoor op plaats 99 geëindigd :bounce:
volgend jaar start ik opnieuw, maar nooit voor de 115 km, dat is gewoon extreem. Chapeau Kristof dat je die uitgereden hebt =D>
Kristof Huyck
Mountainbiker

Post by Kristof Huyck »

RDHF is de schoonste, maar ook de zwaarste marathon die ik ooit heb gereden. De 90km is feitelijk al zwaar genoeg, maar mijn doelstelling was de EBMC volledig te doen en dan 'moest' ik wel de 115km rijden.

Ik heb er trouwens ook nog ene gepasseerd in de laatste 100m, ik zag diene kerel zo denken: 'Wat voor ne gek gaat nu nog sprinten?'

Och ja, ben vooral content dat ik de finish gehaald heb, want het zag er even toch niet zo goed uit.

Volgend jaar ga ik deze opnieuw doen, maar op dit moment durf ik nog niet zeggen of het de 115km gaan zijn :wink:
Post Reply