je mag de sponsering niet vergeten he die betalen ook een groot deel.Joann wrote:400.000€ voor 20.000 man dat is 20€ per toeschouwer.
Walonie heeft blijkbaar nog wat geld over, blij te weten dat het daar geen crisis is.
Houffalize krijgt opnieuw WB-manche mountainbike
Data van toertochten of wedstrijden, releases van bikes of onderdelen, info over teams en rijders, geruchten, kortom alles wat collega bikers kan interesseren plaats je hier!
- steven31
- Mountainbiker
- Location: scott genius 10 frame met zelfde carbon als genius premium
Re: Kosten baten
- prideandglory1891
- Mountainbiker
Re: Kosten baten
Post by prideandglory1891 »
Dus gij hebt liever geen mtb-wb-manche in den belgiek?Joann wrote:400.000€ voor 20.000 man dat is 20€ per toeschouwer.
Walonie heeft blijkbaar nog wat geld over, blij te weten dat het daar geen crisis is.
Nu ja, dan geven ze 't daar wel aan de plaatselijke vissersclub zeker
Ik ben er dit jaar geweest en er is inderdaad minder volk, en ook heel wat minder sfeerbiker67 wrote:Als het geen wereldbeker is komt er geen kat kijken (ook al is er een goed deelnemersveld)OdEssA wrote:Kun je dat eens vertalen in het nederlands ??biker67 wrote:Als er een wereldbeker is 20000 man dit jaar zeker een goed deelnemersveld amper 800 man (KAKKERS)
-
Sunn Xtreme
- Expert
Post by Sunn Xtreme »
was niet van 'niet mogen organiseren' zoals het artikel vermeld, maar NIET KUNNEN organiseren is veel juister.
De organisatie zat met een financieel dilemma, zeker gezien de gemeente alle ondersteuning stopzetten en het Waals gewest al jaren weigerde tussen te komen. De laatse editie heeft hun niks opgebracht maar erg veel gekost.
En dan moet je op de rem trappen of het is afgelopen.
Eindelijk is het Waals Gewest beginnen inzien dat het ook veel volk trekt in de omgeving, en niet enkel te Houffalize (alle verblijfplaatsen zijn dan vaak verhuurd in een straal van 20-30km)
De organisatie zat met een financieel dilemma, zeker gezien de gemeente alle ondersteuning stopzetten en het Waals gewest al jaren weigerde tussen te komen. De laatse editie heeft hun niks opgebracht maar erg veel gekost.
Eindelijk is het Waals Gewest beginnen inzien dat het ook veel volk trekt in de omgeving, en niet enkel te Houffalize (alle verblijfplaatsen zijn dan vaak verhuurd in een straal van 20-30km)
Wij zijn nu al 3 tal jaar aanwezig geweest in Houffa en dat van een financieel dilemma doen ze zichzelf aan vind ik...Sunn Xtreme wrote:was niet van 'niet mogen organiseren' zoals het artikel vermeld, maar NIET KUNNEN organiseren is veel juister.
Ze vragen €6 ingang dacht ik voor gans het weekend (mij hoor je niet klagen natuurlijk
Als je bv naar cyclocross gaat kijken in de winter vragen ze €10 of meer voor 1h wedstrijd !! (jeugdcategorieën niet meegerekend)
Vorig jaar en ook dit jaar waren we op zondag wat aan de late kant om te kijken naar de XC, wedstrijd was al 5' bezig toen we aankwamen ('s morgens zelf nog weest fietsen) en toen we bij de hekkens aankwamen waren ze alles al aan het opruimen en kon je gratis binnen!
Voor ons maakte dit nu niet uit omdat we de zaterdag al ticket hadden gekocht maar veel moeite doen ze daar dus blijkbaar niet om geld te verdienen
Het effect van de WC blijdt inderdaad maandenlang nazinderen... Merk je zeer goed aan het aantal bikers dat in de weekends nadien rondrijdt. Komt ten goede aan middenstand. Zulk effect heb je bvb niet met de F1, die zoveel meer kost, maar aan de middenstand niets meer oplevert eens het circus vertrokken is. Dat hebben ze hopelijk ook begrepen nu.
De massale aanwezigheid van het volk en de sfeer errond merken de deelnemers ook. Ik denk zelf dat deze feedback van de deelnemers en ploegen een van de doorslaggevende elementen is in de beslissing van het UCI. Hermida heeft me nog zelf gezegd hoe teleurgesteld hij was dat Houffa vorig jaar de WC miste, kon het niet begrijpen.
De massale aanwezigheid van het volk en de sfeer errond merken de deelnemers ook. Ik denk zelf dat deze feedback van de deelnemers en ploegen een van de doorslaggevende elementen is in de beslissing van het UCI. Hermida heeft me nog zelf gezegd hoe teleurgesteld hij was dat Houffa vorig jaar de WC miste, kon het niet begrijpen.
- MaC'Red
- Mountainbiker
Ik ben niet naar Houffa geweest dit jaar en heb er wel wat spijt van eigenlijk, het is inderdaad zoals OdEssA reeds zei dat de WB titel veel meer indruk maakt. Ik wist ook nog niet dat Toppers zoals Julien, Hermida en etc kwamen meerijden. Anderzijds kon ik eigenlijk niet aanwezig zijn door het Go Wild festival wat verder in Hotton waar ik mijn medewerking aan verleende.
Volgend jaar absoluut aanwezig ( vooral ook om ons Emily Batty nog eens tegen mijn lijf te drukken
)
MaC'Red
Volgend jaar absoluut aanwezig ( vooral ook om ons Emily Batty nog eens tegen mijn lijf te drukken
MaC'Red
-
Sunn Xtreme
- Expert
Post by Sunn Xtreme »
ja... dat is ee nprof die toevallig wel een overvol seizoen heeft, en waarschijnlijk door de sponsor verplicht word die periode bepaalde wedstrijden te rijden.
een prof kan niet altijd kiezen, die heeft vooral verplichtingen.
jervanheg : het enige dat de UCI interesseert is dat er geld op tafel word gelegd.
De prijs die zij opleggen is een dooddoener, zelfs op het absurde af.
of dat nu 5000 starters zijn en 50.000 toeschouwers, of een koe en een paardekop, interesseert hun niet. 1 euro tekort = niks organiseren.
Elk jaar word dat grapje duurder en duurder.
ze kunnen misschien iets opslagen, maar anderzijds is mtb hoe dan ook in West Europa een randsport (3 werf helaas) en ver achterop hingt, op de andere wielerdiciplines. gevolg kan dan weleens zijn dat het publiek meer en meer wegblijft.
in slechtere economische tijden ligt elke euro die je vraagt gevoeliger.
dat zie je zelfs al een paar jaar aan de toeschouwers... ze minderen.
een prof kan niet altijd kiezen, die heeft vooral verplichtingen.
jervanheg : het enige dat de UCI interesseert is dat er geld op tafel word gelegd.
De prijs die zij opleggen is een dooddoener, zelfs op het absurde af.
of dat nu 5000 starters zijn en 50.000 toeschouwers, of een koe en een paardekop, interesseert hun niet. 1 euro tekort = niks organiseren.
Elk jaar word dat grapje duurder en duurder.
ze kunnen misschien iets opslagen, maar anderzijds is mtb hoe dan ook in West Europa een randsport (3 werf helaas) en ver achterop hingt, op de andere wielerdiciplines. gevolg kan dan weleens zijn dat het publiek meer en meer wegblijft.
in slechtere economische tijden ligt elke euro die je vraagt gevoeliger.
dat zie je zelfs al een paar jaar aan de toeschouwers... ze minderen.