Zo 19/06/2011 Kluisbergen :: On2wheels zomertoertocht

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
blubberduck
Mountainbiker

Post by blubberduck »

Haaike wrote:Hier nog paar fotootjes van op het Beest. Foto's zijn in groot formaat geupload, dus wie er eentje wil, kan hem gewoon rechtstreeks downloaden vanop de site.

En nog klein vraagje: welke zijn die "5" eigenlijk, waar er hier sommigen 5/5 op halen?
* het Beest
* klim aan Sablière
* klim in de "hard"-optie
* ...
* ...
* 1ste was naar den Toren toe, dus in het begin
* 2de was het stukje gravel naar de N60 toe en naar de Kwaremontlus
* 3de het Beest
* 4de klim aan "rip" boom Sabliére
* 5de de "hard" klim op het einde

ik had 6/5 want heb 2x maal Sabliére opgereden omdat er enen nie wou uit de weg gaan op 1 meter van de top, dus terug naar beneden en voor de 2de maal vlotjes naar boven ditmaal onder luid gejuich van een 10tal bikers :wink: 8)

grtzzz :wink:
Haaike
Mountainbiker

Post by Haaike »

blubberduck wrote:* 1ste was naar den Toren toe, dus in het begin
* 3de het Beest

ik had 6/5 want heb 2x maal Sabliére opgereden omdat er enen nie wou uit de weg gaan op 1 meter van de top, dus terug naar beneden en voor de 2de maal vlotjes naar boven ditmaal onder luid gejuich van een 10tal bikers :wink: 8)

Yes! Dan toch ni 0/5 :P Die naar den Toren weet ik niet juist welke dat is, maar die naar de N60 toe is toch niet zo moeilijk vind ik. Dus 1 of misschien 2/5, yihaa :wink:

Ik had het gelezen van die biker die niet aan de kant wilde gaan, wa nen dwaas seg! Dat ge ergens niet opgeraakt, ok, kan frustrerend zijn, maar om een ander dan zelfs geen kans meer te geven #-o Ik hoop dan maar dat hij bij die bikers zat die u er nog hebben zien oprijden en nekeer goed heeft mogen vloeken :wink:
Flat-6 wrote:Jullie maken mij echt wel curieus, waar kan ik dat 'beest' vinden..?
Het Beest ligt bij Zulzeke, maar is verboden terrein! Natuur en Bos geeft enkel toestemming aan de Herders (langste afstand en zit er ook niet elk jaar in) en aan deze TT (twee langste afstanden). Denk, maar ben niet zeker, dat deze de enige twee zijn die er over mogen. Vrees dus dat ge geduld zult moeten hebben tot volgend jaar Kluisbergen, want hij zat dit jaar in de Herders, dus waarschijnlijk volgend jaar niet.
blubberduck
Mountainbiker

Post by blubberduck »

Haaike wrote:
blubberduck wrote:* 1ste was naar den Toren toe, dus in het begin
* 3de het Beest

Yes! Dan toch ni 0/5 :P Die naar den Toren weet ik niet juist welke dat is.....
ik zal het proberen uit te leggen: na de startloop wanneer je dus voor de eerste maal de Kluisberg opklimt :eerst die lage singletrack die uitkomt op een smal asfaltweg, naar rechts na 200m links tussen 2 huizen naar boven eerst op gravel daarna offroad singletrack goed klimmend (links zie je dan al het leegstaande bejaardencomplex) boven naar links om een lusje op het terrein van het leegstandpand te rijden, dan weer links tot op de asfaltklim die we direct ernaast via een singletrack verder beklimmen, na 250m rechts steil afdalend (waar je bijna uitkomt waar je daarnet boven kwam) naar links en na 150m weer naar links dat is de klim naar de toren met op het eind een smalle geul (zie foto) waar je uitkwam op een kleine openvlakte

Image
Haaike
Mountainbiker

Post by Haaike »

blubberduck wrote:ik zal het proberen uit te leggen: na de startloop wanneer je dus voor de eerste maal de Kluisberg opklimt :eerst die lage singletrack die uitkomt op een smal asfaltweg, naar rechts na 200m links tussen 2 huizen naar boven eerst op gravel daarna offroad singletrack goed klimmend (links zie je dan al het leegstaande bejaardencomplex) boven naar links om een lusje op het terrein van het leegstandpand te rijden, dan weer links tot op de asfaltklim die we direct ernaast via een singletrack verder beklimmen, na 250m rechts steil afdalend (waar je bijna uitkomt waar je daarnet boven kwam) naar links en na 150m weer naar links dat is de klim naar de toren met op het eind een smalle geul (zie foto) waar je uitkwam op een kleine openvlakte
Dat is nu toch nekeer een gerief he seg, Herders. Gij die het hier komt uitleggen met foto en al, Johan die het op facebook uitlegt :P Merci!

Maar bij deze dus definitief 1/5 :wink: Nog wat werk dus voor dat ooit 5/5 wordt...
rolling stone
Mountainbiker

Post by rolling stone »

aan Joost en zijn bende een dikke proficiat het was dik in orde =D> =D> =D> ,samen met mijn broer ons goe gejeund.
jodelaietie
Mountainbiker
Location: blackie voor te tsjolen,scott rc alst rap moe gaan, trek voor de bakker

Post by jodelaietie »

Nog een 100-tal mooie foto's uit de krant :

http://www.nieuwsblad.be/article/photob ... 01&start=1
jootje
Mountainbiker

Post by jootje »

meeste is hier al gezegd, maar toch nog eens:
prachtig & lastig, zeker de extra lusjes vd langste afstand.

wat me opviel: het grote verschil in regenval dat het parcours te verwerken gekregen had: rond kluis moet het er serieus uitgevallen zijn, maar enkele kmrs verder, voet oude kwaremont, richting Zulzeke/Nukerke was het wel perfect doenbaar op zomersloefen.

Extra lus in Ronse: daar kan ik iedere keer van genieten. Er zit wel wat meer baan in, maar wat wil je, je rijd hier eigenlijk in een stad rond zonder dat het echt opvalt en vooral de HM liggen hier wel voor het rapen. Is ook bijna enige tocht die dit volledig meeneemt.

En we moeten ook een beetje negatief zijn #-o
Na het vernieuwende aanbod vorige week in Flobecq ben ik van af nu niet meer tevreden met al dienen zoeten boel: ik eis bij iedere rit overal Tuc koekskes en stukskes salami :-D :-D

Volgend jaar kom ik dit controleren :wink:
geerolfs
Mountainbiker

Post by geerolfs »

flangler wrote:
geerolfs wrote:Deze morgen de 50 gedaan. Prachtige rit. Machtige beklimmingen en dito afdalingen!!! Bevoorrading waren super. Toffe morgen gehad. Alleen jammer heb mijn fietsschoenen tijdens het omkleden aan de douche laten staan. Dit was rond 13u, moest er iemand deze gevonden hebben laat iets weten op geerolfs@hotmail.com
mailtje verstuurd ,alst zwarte sidi's zijn dat ge vergeten zijt staan ze in da cafe
Schoenen zijn terecht ben er vandaag om geweest.
Bedankt aan de eerlijke vinder!!!!
jacques
Mountainbiker

Post by jacques »

mea culpa : de povere eerste bevoorrading was mijn idee !
daar we dit jaar ons bananen moesten betalen en rijst taartjes ook niet uit de lucht vallen dacht ik dat de eerste BV genoeg zou hebben aan lekkerkoek, speculoos, alpro drinks, pitch broodjes, water en Aquarius.
Van de 25 km rijders nogthans niemand horen klagen.
Zij die op een andere BV wel genoten hebben van al dat lekkers ( bananen, suikerwafels en rijsttaartjes ) geven dan wel kritiek ( ? )
Door parcours omstandigheden was de laatste BV van de 80 km wel wat laat; maar geloof me 't kon niet anders )
Allé bedankt allemaal voor jullie aanwezigheid ( vooral van de kusjes van Katrien kon ik best genieten ) en tot volgend jaar !
marge
Mountainbiker

Post by marge »

Na de vrijdagavond mijn teen te hebben gebroken en op zaterdag een katertje te hebben verteerd, op zondag de 80 (86) gezwind aangevat en gezwind beëindigd. Een goede basisconditie en regelmatig TT's boven de 100 km rijden zorgen ervoor dat dergelijke tochten pure fun zijn zonder te vrezen om de man met de hamer tegen te komen.
Een tip voor wie deze toch tegenkomt: DRINKEN gedurende de tocht ! Ja, ook bij regenweer. Tegen elke bevoorrading is mijn grote bidon leeg.

Het Beest kreeg ik (weeral) niet getemd alhoewel het niet veel scheelde maar dat telt niet he :wink:
Aan het glibbren en glijden moest ik weer even wennen. De afdaling van het Stekelvarken (ideaal met mijn teentje) en Heynsdale waren dus geen cadeau's.

Het hoogtepunt voor mij vond ik toch wel het enorme mooie zicht op de Fentiere of Fenteliere of zoiets. Waarbij je een prachtig zicht had op het dal en op de stad Ronse die tegen de heuvel plakte. Het oog wil ook wat !

Wat de bevoorradingen betreft voldeden die voor mij. Op de 3e bevoorrading was er echter geen energiedrank meer maar voor +/- 13 km volstond water ook.
Ik betwijfel of er zooooveel meer energie zit in een stukje banaan dan in een speculooskoekje. Het was eens iets anders maar daarom zeker niet minder.

Voor 4 € (+1 € voor het warm water) had ik een prachtige 5 uur durende toertocht van 86 km, volledig bepijld, privéstukken, 3 bevoorradingen (dat is voor mij dus ruim 2 liter drank + nog wat vast voedsel) hier en daar een seingever, een bike-wash en een kleedkamer met warm water. + nog een foto.
Zeg me in welke sporttak je voor 5 € , je gedurende 5 uur kunt amuseren met eten en drinken erbij ! (zageventen :evil: )
Post Reply