mijn nieuwe aanwinst en ook een oplosing voor jou.Phille81 wrote:Verbruik ligt idd een klein beetje hoger, maar aan gewone snelheden (70 en 90 km/u) valt dit heel goed mee.MirFlash wrote: Da moet goed zijn voor het verbruik ?
Nog nooit zoiets gezien !
Op de autostrade stijgt het verbruik wel met ca. 1L per 100 km.
Als ik echt ver weg moet, dan haal ik mijn zetels eruit en steek ik fiets in de koffer. Enig mogelijk nadeel is dan als er geen afspuitplaats is, moet de vuile fiets in de (propere) koffer.
Dit model is nochtans een standaard model zonder trekhaak : Thule ClipOn High 9106
Ben daar heel content van !
Hoe vervoeren jullie je bike?
Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
- steven31
- Mountainbiker
- Location: scott genius 10 frame met zelfde carbon als genius premium
-
MaartenW
- Mountainbiker
- Location: Canyon ES5,Fondriest Domino plus, Colnago Master, Schauff Track, Diamant Cross
ge hebt toch goedkoper alternatieven dacht dat ik mijnen dirt worker paar jaar geleden mss 75 eur betaaldesteven31 wrote:mijn nieuwe aanwinst en ook een oplosing voor jou.Phille81 wrote:Verbruik ligt idd een klein beetje hoger, maar aan gewone snelheden (70 en 90 km/u) valt dit heel goed mee.MirFlash wrote: Da moet goed zijn voor het verbruik ?
Als ik echt ver weg moet, dan haal ik mijn zetels eruit en steek ik fiets in de koffer. Enig mogelijk nadeel is dan als er geen afspuitplaats is, moet de vuile fiets in de (propere) koffer.
Dit model is nochtans een standaard model zonder trekhaak : Thule ClipOn High 9106
de nomad dragbare druk reiniger 18v werkt op een megeleverde baterij van 18v gelijk in een snoerloos boormaschien of op 12v door midel van een verlengsnoer steker die in de 12v output van de wagen past. en er kan 13.7l water in dus vanaf nu mijn fiets altijd proper in de koffer. 229euro in de makro nu 265 euro is het goedkoopste da ik tot nu toe heb gevonde in een online shop dus zeker geen slechte deal bij de makro
- RedC
- Mountainbiker
Phille81 wrote:Verbruik ligt idd een klein beetje hoger, maar aan gewone snelheden (70 en 90 km/u) valt dit heel goed mee.MirFlash wrote: Da moet goed zijn voor het verbruik ?
Als ik dat zie krijg ik bijna schrik
Maar euhm ff on-topic:
ik heb een break waar in m'n fiets altijd in de koffer stak (banken kunnen makkelijk plat) Maar als hij vuil is, dan is dat toch niet altijd handig
Aangezien het een firmawagen is, sta ik er niet om te springen om op eigen kost een trekhaak te monteren (± 500 euro en dan nog de fietsdrager kopen).
Een ander alternatief is dus zo'n ding op uw kofferklep maar heb ook al gehoord dat dat niet zo stabiel zou zijn én krassen maakt. (maar het is dan wel een heel pak goedkoper)
- Phille81
- Mountainbiker
- Location: Specialized Epic Comp (2012) + Cube Reaction GTC Team (2011) + Ridley Compact (baanslet)
Als je niet voorzichtig bent, heb je inderdaad snel krassen op je kofferdeksel.RedC wrote:Een ander alternatief is dus zo'n ding op uw kofferklep maar heb ook al gehoord dat dat niet zo stabiel zou zijn én krassen maakt. (maar het is dan wel een heel pak goedkoper)
Alvorens ik mijn fietsendrager ophang, leg ik een deken tussen de koffer en over de bumper. Ook steek ik 2 rubberen flapjes tussen de haken en de onderkant van mijn koffer wat de kans op schade beperkt aan de onderzijde van de koffer (als ge wilt, neem ik een paar foto's hiervan).
Aan de bovenzijde van de koffer (tegen het dak) passen de haken maar redelijk nipt en is de nodige voorzichtigheid aangeraden. Daar is bij mijn wagen te weinig plaats om zo'n rubbertjes tussen te steken.
Als je echt 100% zeker wil zijn dat je absoluut geen enkel krasje of gebruiksspoor zal zien op je wagen / lak, dan moet je niet voor dit type kiezen. Dan ben je beter af met een model op een trekhaak (maar dit gaat idd ten koste van de prijs).
Als de lengte van de onderste haken goed afgesteld zijn, is de stabiliteit absoluut geen enkel probleem ! Daar moet je echt niet van wakker liggen. Qua rijgedrag voel je dit type fietsendrager veel minder invloed heeft dan een model op trekhaak (waar ik in het verleden dikwijls mee gereden heb).
Er zijn zelfs 2 extra spanriempjes meegeleverd die naar de zijkant van de wagen kunnen aangespannen worden (ik had deze gemonteerd toen ik de foto's had genomen die in dit topic staan). Maar die gebruik ik nu zelfs niet meer vermits de stabiliteit meer dan voldoende is zonder deze riempjes.
- RedC
- Mountainbiker
Bedankt voor de super duidelijke uitleg!!
Als je nog fotos hebt mag je die uiteraard altijd laten zien.
Als ik m'n hart volg dan zou ik uiteraard liever een systeem hebben met trekhaak. Maar zoals gezegd: ik heb een lease wagen en we moeten die kost zelf betalen en dan vind ik 500€ trekhaak + 300€ fietsdrager aan de dure kant.
Als je nog fotos hebt mag je die uiteraard altijd laten zien.
Als ik m'n hart volg dan zou ik uiteraard liever een systeem hebben met trekhaak. Maar zoals gezegd: ik heb een lease wagen en we moeten die kost zelf betalen en dan vind ik 500€ trekhaak + 300€ fietsdrager aan de dure kant.
- tipi
- Mountainbiker
[/quote]
Aangezien het een firmawagen is, sta ik er niet om te springen om op eigen kost een trekhaak te monteren (± 500 euro en dan nog de fietsdrager kopen).
Een ander alternatief is dus zo'n ding op uw kofferklep maar heb ook al gehoord dat dat niet zo stabiel zou zijn én krassen maakt. (maar het is dan wel een heel pak goedkoper)[/quote]
Heb hetzelfde probleem, ga morgen zo'n cruiserding kopen in promo bij de hubo (3 fietsen en max 45 kg). Zal het wel zien als mijn bike op de E40 ligt
Een ander alternatief is dus zo'n ding op uw kofferklep maar heb ook al gehoord dat dat niet zo stabiel zou zijn én krassen maakt. (maar het is dan wel een heel pak goedkoper)[/quote]
Heb hetzelfde probleem, ga morgen zo'n cruiserding kopen in promo bij de hubo (3 fietsen en max 45 kg). Zal het wel zien als mijn bike op de E40 ligt
- Mountain JOhler
- Mountainbiker