misschein een mega domme vraag... mag je met een rohloff op tacx rollen trainen??
lijkt me niet echt een probleem...aangezien dezelfde snelspanner gebruikt kan worden...
of ben ik hier mis?
Rohloff
Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
- Wowtre
- Mountainbiker
- Location: Hilset Ti Rohloff & Chamizo E-Lite LX-XT Crossmax-XL
volgens mij mag dat niet een Rohloff houdt enkel van een echte offroad tripjoske77 wrote:misschein een mega domme vraag... mag je met een rohloff op tacx rollen trainen??
lijkt me niet echt een probleem...aangezien dezelfde snelspanner gebruikt kan worden...
of ben ik hier mis?
nee serieus ik zou niet weten waarom niet maar ik zie het mijzelf niet doen zo saai
- Mountain JOhler
- Mountainbiker
-
Faxe
- Mountainbiker
- Location: Scott Scale 35 & Idworx Mountain Rohler en Scott CR1 Team
Mijn van Nicholas Zion 29'er frame is gisteren binnen gekomen bij de fietsenwinkel. Nu moet ik nog een keuze maken voor welk tandwiel ik voor en achter wil gaan gebruiken. Op mijn Idworx Mountainrohler rijd ik met 41 tandjes voor en 16 achter.
Uitgaande van een wielomtrek van 2120 mm bij mijn idworx en de verhouding 41/16 leg ik per omwenteling van de crank (zonder rekening te houden met de constante invloed van de rohloff naaf) dan 41/16*2120 =5433 mm af.
De precieze omtrek van een 29'er band kan ik op internet niet vinden maar als ik uitga van 2330 mm en 40 tandjes voor en 17 achter leg ik dan per omwenteling van de crank dan 40/17*2330=5482 mm af. Dit komt vrijwel overeen met wat ik gewend ben op mijn Idworx.
Mijn vraag is nu, klopt mijn redenatie? Ben ook wel benieuwd wat anderen gebruiken op een 29'er met rohloff naaf.
Uitgaande van een wielomtrek van 2120 mm bij mijn idworx en de verhouding 41/16 leg ik per omwenteling van de crank (zonder rekening te houden met de constante invloed van de rohloff naaf) dan 41/16*2120 =5433 mm af.
De precieze omtrek van een 29'er band kan ik op internet niet vinden maar als ik uitga van 2330 mm en 40 tandjes voor en 17 achter leg ik dan per omwenteling van de crank dan 40/17*2330=5482 mm af. Dit komt vrijwel overeen met wat ik gewend ben op mijn Idworx.
Mijn vraag is nu, klopt mijn redenatie? Ben ook wel benieuwd wat anderen gebruiken op een 29'er met rohloff naaf.
- Wowtre
- Mountainbiker
de redering klopt maar de exacte geldt enkel in de 11de versnelling, ander moet je nog vermenigvuldigen met de versnellings ratio maar dat is verder niet relevant voor de vergelijkingFaxe wrote:Mijn van Nicholas Zion 29'er frame is gisteren binnen gekomen bij de fietsenwinkel. Nu moet ik nog een keuze maken voor welk tandwiel ik voor en achter wil gaan gebruiken. Op mijn Idworx Mountainrohler rijd ik met 41 tandjes voor en 16 achter.
Last edited by Wowtre on Sun 31 Jul 2011 16:37, edited 1 time in total.
- Wowtre
- Mountainbiker
mini Rohloff forum
ik had de moderators al eens gevraagd om een subforum op te staren voor alles wat betreft Rohloff, jammer genoeg geen reactie gekregen, daarom maar dit mini Rohloff forum opgestart.
voor alle duidelijkheid, ik wil enkel de rohloff stuff wat groeperen en niet concurreren met mtb.be
soit iedereen staat vrij om deel te nemen en als er hier alsnog een subforum komt wordt het ander misschen overbodig
voor alle duidelijkheid, ik wil enkel de rohloff stuff wat groeperen en niet concurreren met mtb.be
soit iedereen staat vrij om deel te nemen en als er hier alsnog een subforum komt wordt het ander misschen overbodig