Zo 19/06/2011 Kluisbergen :: On2wheels zomertoertocht

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
meester biek
Mountainbiker

Post by meester biek »

Na iets meer dan 92 km (woon km verder é Jemp) tevreden thuis opgedraaid.
Mooie tocht met vanalles derop en deraan.
Lag het woensdag nog kurkdroog, dan was dit vandaag toch net iets anders.
Meestal perfect te doen, maar de holle weg naar beneden toch geen 41 keer vliegen hoor, ook Heynsdale na de plensbui was meer glijden dan rijden, en de single track op 't einde lag er ook al 'tricky' bij ...
Toch zéééér mooie zondagvoormiddag (was net iets langer ...) gehad, hééél veel uitgehaald, enkele nieuwe stukjes :bounce: die de moeite waren.
Vond de tocht beter dan vorig jaar, heel lastig, maar goed gedoseerd en dus niet volledig choco toegekomen (mede door de 2 choco's onderweg).
Idd. geen rijsttaartjes gezien :evil: en de 3de bv. was wat lang wachten, en de 4 afspuitslangen waren iets te weinig, maar al de rest was super =D>
Met dank aan Jemp en Tony (die we wel efkes kwijt waren ...) voor de compagnie.
Durf wel geen punten geven voor mezelf op ./5 :oops:
Tot volgend jaar :bounce: =D> :drunk:
vannoli
Mountainbiker
Location: Specialized S-Works 29er &Niner Sir 9 & Ridley Noah

Post by vannoli »

1ste test met de 29er op de 80km en goed bevonden

Leuke bosjes ,soms veel baan met veel wind(IK HAAT WIND)

Het beest zonder probleem deze keer ,enkel die laatste klim bij Hard net nie boven ,laatste meter lagen er wa wortels en met die regen slipte het achterwiel en stil #-o

Hongerklopke na een 60tal km ,laatste bevoorrading veel te laat voor mij ,en had nochtans al mijn koeken al opgegeten

Maar tevreden na 2 zeer slechte weken Waimes en Theux weer betere benen
IvanIvankov
Mountainbiker

Post by IvanIvankov »

Pracht van een tocht. Heel goed genoten de hele voormiddag (en nog een stukje na de middag). Leuk begin op en rond de Kluisberg. Dan een heel ander stuk dan vorig jaar (die spoorweg?bedding), ik kon het dit jaar ook beter smaken. Terug het Kluisbos in en opnieuw genieten. Paar moeilijke klimmetjes, een vuile afdaling (de holle weg). Ik had het wel eventjes koud na al dat ploeteren in het water :lol:
Dan na de 1e bevoorrading en een 2e ontbijt (lekker broodje met choco :bounce: njamie) ging het richting het befaamde trio Oude Kwaremont, Paterberg en Koppenberg. Echter voor we aan de Koppenberg kwam doemde plots een beest op voor mijn wielen. Blijkbaar was hij nog niet helemaal getemd na de Herdermarathon, ik heb hem dan nog maar eens laten zien wie de baas is (ik 2 - beest 1 :evil: ). Na een 2e bevoorrading werd er koers gezet naar de Hotond (amai da's hoog #-o ). Het ging daar nogal constant op en af.. zelf behoorlijk lange klimmen voor in het 'Vlaamse platte land'. Heel wat mooie passages (en nog een bevoorrading) later was het dan tijd voor zowaar een ijspiste. Lekker slieren en glijden naar beneden door domein Heynsdale. 't Is eens wat anders :drunk: Dan de Côte de Trieu naar beneden (ik dacht al bij mezelf, dit moeten we sowieso ergens nog terug omhoog) en na een ambetant windstuk een lange moordende klim terug richting Kluisbos. Dan nog de 2 laatste neepjes van de dag (Sablière en het 'hard' stuk) waar ik toch wel op faalde :( . Aan de finish toegekomen voelde ik me dan ook precies niet voldaan :oops: Eventjes de weg gevraagd en terug op pad, dwars door het Kluisbos om die laatste 2 beestjes toch ook maar te temmen. Mij uiteindelijk met goed 90km kunnen neerplanten op het terras met een blonde Ename en een 5/5 :bounce:

Bedankt voor de schitterende organisatie =D>
den wakkere bakker gits
Mountainbiker
Location: Monty jozef dressler Replica+scott spark 30+ maes beach 29'er+ koxx trialbike+Pyga onetwenty

Post by den wakkere bakker gits »

nachtje werken+1uur in de auto + modder + kluisbergen = Tsjooln movint toch heb toch bijna altijd prijs als we naar die streek gaan.
zal volgende keer schrikkelen denk ik als ik ne nacht gewerkt heb hoe graag ik er ook rij heb er nog nooit echt kunnen van genieten. Zal wel op dinsdag gaan dan heb ik teminste geslapen.
Desalnietemin ne mooie tocht maar genoten heb ik niet nee. Heeft wel niks met de organisatie te maken.
De tocht is bijzonder mooi en de leuke extra's waren super mo de benen waren van Beton gegoten gisteren.
Na 52km terug aan de start en dan nog snel 1 gedronken om dan nog een uur tegen de vaak te vechten in de auto en om 14u eindelijk in men bed te kruipen. was wakker van 17u30 den dag voordien dus t'werd tijd dak der in lag OUD worden zeekre. :lol: :lol:
zwiebertje
Mountainbiker

Post by zwiebertje »

En kon je dan slapen,wakkere bakker?
Heb ooit ook eens bijna 2dagen wakker geweest met 2 shift's en de zware TT van Ronse en kon dan niet slapen wegens"te moe"!! :roll:
Was gisteren terug behoorlijk moe na deze vrij zware TT,met gelukkig enkele road-recuperatie-stroken erin!
En een glaasje wijn s'avonds doet natuurlijk wonderen om een ganse nacht door te slapen!
Denk dat deze de mooiste editie was qua parcours,niet qua weer want t'was niet echt aprés-weer op't terras in de namiddag!
Bedankt voor het vele werk dat hierin gestoken werd en de privé-eigenaars om hun prachtige stroken off-road open te stellen! =D>
Hopelijk kan IEDEREEN nog een jaartje wachten om over dit privé te gaan,want anders kan het wel eens de laatste keer zijn??
Aan de organisatie;is er geen mogelijkheid gebruik te maken van de sporthal even verderop zoals tijdens de winter-TT? :wink:
rudy rancho
Mountainbiker

damn damn superdamn !

Post by rudy rancho »

was vollen bak bezig aan de 80 tot die slipperige afdaling vd hotond (just na splitsing) : baf tegen dek en sleutelbeenbreuk.

1500 x miljaar. :evil: :evil: :evil: :evil: was idd zalige TT. helaas was laatste stuk in Ambulance richting Fiertel. daar gaat die mooie zomer...

heb wel beest getemd, dat zalft het gemoed toch ietwat .

iemand tips om fit te blijven ?

in sept staat Vulkanbike gepland... :-?
rudy rancho
Mountainbiker

Post by rudy rancho »

in elk geval : chique organisatie en no hard feelings omtrent de onzachte aanraking met jullie parcours... :-)
Corleone
Mountainbiker

Post by Corleone »

Was het omdat ik wat ziek ben geweest verleden week
of lagen mijn klimbenen nog thuis..who knows...serieus afgezien
op de 50 (55),maar wat een prachtige rit!

Eerste BV was wat droog kwa eten,BV2 was beter (fruit&rijsttaart)
Voor de rest alles dik inorde!
Ook mijn dank aan mijn 3 mederijders voor het wachten ;D
en natuurlijk ook aan de organisatie!
vermeulen
Mountainbiker

Post by vermeulen »

Vorig jaar wat minder (relatief gezien dan) maar dit jaar er terug boenk op. =D>
De ommetjes hier en daar waren om van te likken (na de start,rusthuis(waar waren de bejaarden :-D ?) ,koppenberg,boske voor dat maisveld,boven op de kluis (veel zien rechtdoor rijden :-? )
Vanaf het middendeel wat meer asfalt maar van die baantjes waar met moeite een auto doorkan.
Afgezien op zo'n stuk naar de Hotond (2de passage) :drunk:
4 euro vind ik niet veel voor 83km bikeplezier (afzien :-D )
Volgend jaar misschien wel betere begeleiding naar de parking(s) ?
Stond zelf laag geparkeerd maar zag bij aankomst boven nog vele plaatsen leeg op de eigenlijke parkings.
Polar deed het niet , iemand de hoogtemeters op de lange afstand ?
vermeulen
Mountainbiker

Post by vermeulen »

Misschien kunnen ze hier ook afspreken met Vloesberg .
Gezien dit jaar maar 1 week verschil zou het vroeg of laat wel eens kunnen dat ze samenvallen. [-X [-o<
Post Reply