Look 986 E-Post SRAM XX Carbon Mountainbike

Meningen verschillen (al goed:-) maar toch kan je hier jouw ervaring kwijt over een bepaalde bike.
Post Reply
Colardo
Mountainbiker

Look 986 E-Post SRAM XX Carbon Mountainbike

Post by Colardo »

Ik ga een van de dagen een nieuwe mtb aanschaffen, nu was mijn oog gevallen op de look 986 met X0/X9... Nu door wat surfwerk kwam ik bij de duitse winkel "bike 24". Daar kost de xx versie bijna hetzelfde als hier in belgië de X0 versie... Nu vind ik 4200€ toch wel een serieus bedrag om over internet te bestellen.

Weet iemand misschien een winkel in belgië of nederland die goedkoop een look 986 e-post xx of x0 biedt? Aangezien die bike24 zijn prijzen aanpast aan de goedkoopste op de markt moeten er toch nog zijn die aan die voorwaarden verkoopt?

En mijn andere vraag; ik heb nu een kona kula supreme, en deze rijdt enorm handelbaar en agressief!

Iemand die look mtb ervaring heeft? ziet er zelfs stil snel uit :P

even nog de link van welke ik wil aanschaffen...
http://www.bike24.com/1.php?content=8;n ... ;orderby=3
julie
Mountainbiker

Post by julie »

ik rij al een paar jaar op een Look 986 mtb en het blijft wat mij betreft de fijnste fiets waar ik ooit mee heb gereden (en nog mee rij).
Ik ben dus nog altijd heel enthousiast over zijn rijgedrag (comfortabel, nerveus, super rendement etc).
Een klein kritiekpuntje: de Epost, dat is een beetje de achillis hiel van de fiets.
Aan de ene kant geeft die dus ook weer juist dat extra comfort en is die dus ook onmisbaar (dus wel gaan voor de versie Epost), maar het systeem is niet helemaal "waterdicht".
Zo heb ik wat problemen gehad met de Epost, nl dat het carbon wat werd aangetast (daar waar de buis was afgezaagd). Dit had te maken met het feit dat ik het frame 2e hands had gekocht waardoor ik van die rondellen (hoe dat ook mag heten; bagues in het frans) er tussen moest doen om de juiste zadelhoogte te krijgen. Die rondellen die zijn van een hard plastiek (niet hetzelfde als de elastomeer) en die taste het carbon aan (door wrijving). Dus wel goed opletten dat de zadelbuis op de juiste hoogte wordt afgezaagd, vermijd dat je die rondellen moet gaan gebruiken.
kraftstoff
Mountainbiker

Post by kraftstoff »

Omdat mijn kader gebroken was heb ik 2 jaar geleden van mijn fietswinkel het genoegen gehad om een 989 te mogen lenen omdat ik anders enkele wedstrijden mistte. Het zadel stond echter een paar cm te hoog omdat die nog niet mocht worden afgesneden om nog als 2e hands verkocht te worden. Maar dat deed niet veel af van zijn rijeigenschappen

Echt een super fiets, super stijf, agressief, een volbloed racefiets. Kopen zou ik zeggen!
Byorka
Mountainbiker

Post by Byorka »

Ik heb hem nu een jaar of drie denk ik. Hij heeft al heel wat marathons doorstaan, ook het echte werk in de Alpen.
Super fiets en ook nog eens degelijk. Ik ben er twee keer flink mee gevallen in een afdaling waarbij ik flink over de kop ben gegaan en de fiets ongeveer weg geslingerd heb. Afgezien van wat krasjes totaal geen slijtage op het frame.

Ik ben er nog steeds heel blij en enthousiast over.
slashy
Mountainbiker

Post by slashy »

Heb er ook een, en hij gaat nu zijn 2de seizoen in. Zeer goed kader en toch tolerant als je wat vermoeider bent (pas op blijft een hardtail hee).
je kan er ook probleemloos een Rara 2.25 in kwijt vanachter wat ook kan helpen. Heb al wat kaders gehad en in mijn handen gehad en de Look is toch echt top kwestie van afwerking. Ook details als de kabelgeleiding zijn goed over nagedacht, wordt geleverd met reserve derailleurpat. etc...
Enkel goed nadenken over de voorderailleur als je met 40t of kleiner gaat rijden vooraan.
slashy
Mountainbiker

Post by slashy »

je kan hem ook bij Barelli bestellen, das in frankrijk net over de grens voorbij kortrijk. tis 100 euro meer, maar je hebt geen verzendkosten ( je zou hem moeten ophalen dan)
http://www.barelli.fr/
damocles
Mountainbiker

Post by damocles »

Ik heb ook een Look 986 en ben er ook heel tevreden van! Niet het lichtste frame maar wel heel stabiel en redelijk zeldzaam. Bergop moet ik wel naar voor schuiven op het zadel, ik heb het gevoel dat je de fiets snel achterover kan trekken.

Graag zou ik een zadel met carbon rails willen monteren maar helaas is de zadelpenklem van use niet compatibel. Hebben jullie een idee waar ik deze wel kan bestellen?

Groeten!
slashy
Mountainbiker

Post by slashy »

USE heeft een hele hoop verschillende referenties :
http://mcssl.com/store/ibexsports/catal ... ry/5092901
zo kan je al zien wat je nodig hebt.
welk zadel wil je erop zetten ?

je kan het via je lbs proberen ofwel via USE uk ofwel via een cannondale shop want op die Save zadelpennen gebruiken ze ook de USE sumo klemmen.
damocles
Mountainbiker

Post by damocles »

ik had gedacht aan een carbonio SLR, een carbon thundra of een anthares.

Deze heb ik nodig.
U.S.E. SUMO Clamp kit 9mm high x 7mm wide (oval rails)

Ik wist niet dat cannondale ze ook gebruikte op de SAVE pennen, thanks voor de tip!

LBS moet ze ook bestellen maar kon niet aangeven wat de leveringstermijn was.
Post Reply