Raid des Hautes Fagnes 26/06/2011

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
Post Reply
lowie
Mountainbiker

Post by lowie »

PARCOURS :
het definitieve parcours ligt eindelijk vast, na veel gezever en onbegrijpelijke toestanden van het laatste moment met een privé-eigenaar die veel geld vroeg (en waarschijnlijk dacht dat hij "incontournable" was >> niet dus [-X )

Dat betekent dat in de buurt van Ferme Libert het parcours een hele wijziging ondergaat, en naar mijn bescheiden mening er mooier op wordt. 6 km zijn volledig anders (andere paadjes + vroegere in omgekeerde richting).
Deze wijziging vervalt voor de 65 km, anders zou die te lang worden (vorig jaar was het al 67 km, nu zou het dan 72 worden). Die afstand wordt dus ietsie pietsie makkelijker.

De andere wijzigingen zitten hoofdzakelijk op de 90 en 115.
Meer singletracks in de Hoëgne-vallei - "mijn" klim uit de Statte-vallei eruit (geen toeating meer) - lange pad langs de Setai-Venen eruit - singletrack extra in de buurt van Longfaye (dit laatste ook voor de 65)

Juiste afstanden : 63 km - 91 km - 114 km (gps gemeten)
bikegirl13
Mountainbiker

Post by bikegirl13 »

@lowie,
Klinkt super allemaal! Nog een klein parcoursvraagje: wat gebeurt er aan het meer van Robertville (waar ze aan de dam aan het werken zijn)?
Of zijn die werken klaar tegen volgende week?
Aftellen...
Last edited by bikegirl13 on Sun 19 Jun 2011 20:06, edited 1 time in total.
mtbwim
Mountainbiker

rdhf---bandenkeuze

Post by mtbwim »

Ik heb al verschillende marathons gereden in de ardennen maar deze stond nog niet op mijn lijstje.
Vandaar: heeft er iemand een tip voor de bandenkeuze, normaal rijd ik alle marathons met phytons tubless ready, of is rocket ron een betere keuze.
bikegirl13
Mountainbiker

Post by bikegirl13 »

@lowie,
Klinkt super allemaal! Nog een klein parcoursvraagje: wat gebeurd er aan het meer van Robertville (waar ze aan de dam aan het werken zijn)?
Aftellen...
Flashy
Mountainbiker
Location: Specialized Epic Elite 2015|Rose Mr ride 29er|Carbon Chinees 29er

Post by Flashy »

Hoe is de staat van het parcour na al die regen, veel slijk , veel plassen enz....??
lowie
Mountainbiker

Post by lowie »

bikegirl13 wrote:@lowie,
Klinkt super allemaal! Nog een klein parcoursvraagje: wat gebeurd er aan het meer van Robertville (waar ze aan de dam aan het werken zijn)?
Aftellen...
stuwdam wordt geopend voor de RDHF =D>
lowie
Mountainbiker

Post by lowie »

Flashy wrote:Hoe is de staat van het parcour na al die regen, veel slijk , veel plassen enz....??
op dit ogenblik moeilijk te zeggen, gezien de weersverwachtingen voor volgende week >> veel regen ? weinig regen ?
als mijn werk meezit, ga ik woensdag of donderdag nog een 60-tal km van het parcours doen - ik zal dan updaten
BelAir_500
Mountainbiker

Post by BelAir_500 »

Lowie :

-graag een update van het parcours (modder,droog,plassen etc) zodra je deze verkend hebt
-op de website is alles terug te vinden voor de volgers na de wijziging ?

dankU
lowie
Mountainbiker

Post by lowie »

BelAir_500 wrote:Lowie :

-graag een update van het parcours (modder,droog,plassen etc) zodra je deze verkend hebt
-op de website is alles terug te vinden voor de volgers na de wijziging ?

dankU
gegevens voor de volgers wijzigen niet.
Jeremy
Mountainbiker
Location: Cannondale Scalpel 29er carbon 1, Trek x-caliber 29 en nen Eddy

Post by Jeremy »

Op hoeveel km staan de bevoorradingen voor de 115km?
Post Reply