'k Heb mij onlangs ook ééntje aangeschaft, en ik vond het nogal teleurstellend qua mogelijkheden, maar ik was het beu om met Oregon 400t te rijden en geen steek te zien of het schermKRZA wrote:Heb mij net eentje aangeschaft met topomaps en citynaviator. Mijn eerste gedacht was OMG, hier geraak ik nooit wijs uit... Is dat bij iedereen? Mense lief wa een mogelijkheden en opties...
edge 800 .... ?
Plaats hier je GPS gerelateerde vragen en routes .
Gisteren de Edge 800 ontvangen. Ziet er leuk uit!!
Vandaag wa zitten op zoeken en qua instellingen e.d., geen problemen gehad.
Daarnet ook de openmtbmaps Belgium gedownload, maar daar gaat het mis...
hoe krijg ik die nu op de edge 800?
Ik heb nu garmin training center and mapsource geinstalleerd op de pc maar nog niet gevonden hoe ik de effectieve topografische kaart (om bewegwijzering te hebben op de garmin) op het toestel krijg...
Ik heb nu garmin training center and mapsource geinstalleerd op de pc maar nog niet gevonden hoe ik de effectieve topografische kaart (om bewegwijzering te hebben op de garmin) op het toestel krijg...
- IvanIvankov
- Mountainbiker
Post by IvanIvankov »
Is die openmtbmaps een bestand mtbbelgium.exe? Dit moet je openen, dan krijg je een instalatie-scherm. Je installeert dan de openmtbmaps voor in je Mapsource. Dan open je Mapsource en klik je op de kaartknop (een 5 hoek symbool, of extra -> kaart). Dan kan je kaart-delen selecteren door erop te klikken. Deze komen dan in een lijst links in Mapsource te staan. Als je dan klikt op verzenden naar apparaat (een apparaat met een pijl naartoe, of overdragen -> verzenden naar apparaat) zal mapsource deze kaarten samenvoegen tot een .img bestand, en dit bestand naar je gps sturen.JeeveeJ wrote:Gisteren de Edge 800 ontvangen. Ziet er leuk uit!!
Als die openmtbmaps gewoon een .img bestand zou zijn, dan kan je dit gewoon in de Garmin map van je gps plaatsen.
IvanIvankov wrote:Is die openmtbmaps een bestand mtbbelgium.exe? Dit moet je openen, dan krijg je een instalatie-scherm. Je installeert dan de openmtbmaps voor in je Mapsource. Dan open je Mapsource en klik je op de kaartknop (een 5 hoek symbool, of extra -> kaart). Dan kan je kaart-delen selecteren door erop te klikken. Deze komen dan in een lijst links in Mapsource te staan. Als je dan klikt op verzenden naar apparaat (een apparaat met een pijl naartoe, of overdragen -> verzenden naar apparaat) zal mapsource deze kaarten samenvoegen tot een .img bestand, en dit bestand naar je gps sturen.JeeveeJ wrote:Gisteren de Edge 800 ontvangen. Ziet er leuk uit!!
Als die openmtbmaps gewoon een .img bestand zou zijn, dan kan je dit gewoon in de Garmin map van je gps plaatsen.
Prachtig uitgelegd en bij deze ook opgelost!
THX a lot!
- IvanIvankov
- Mountainbiker
Post by IvanIvankov »
Geen probleem 
En mocht je hierna eventueel nog een andere map willen op je gps plaatsen (bv city navigator voor op de baan te fietsen), kan je best als volgt te werk gaan.
Eerst ga je op je gps in de map Garmin. Daar staat je huidige kaart gmapsup.img . Die hernoem je naar bv gmapsup2.img .
Dan stuur je de nieuwe kaart door via Mapsource.
Want als je niet zou hernoemen overschrijft Mapsource je oude kaart (gmapsup.img).
En mocht je hierna eventueel nog een andere map willen op je gps plaatsen (bv city navigator voor op de baan te fietsen), kan je best als volgt te werk gaan.
Eerst ga je op je gps in de map Garmin. Daar staat je huidige kaart gmapsup.img . Die hernoem je naar bv gmapsup2.img .
Want als je niet zou hernoemen overschrijft Mapsource je oude kaart (gmapsup.img).
Ah, als ik het dus goed begrijp, kan je de oude kaart hernoemen als je er iets nieuws wil opzetten en dan moet je niet steeds de volledige zooi opnieuw opladen. Da's wel ne gouden tip, want ik heb gisteren de topomaps en Citynavigator volledig overgezet op het toestel, en dat duurt een eeuwigheid. Dus als ik daar nu iets wil bijzetten, dan moet ik gewoon deze kaart hernoemen en ik kan er bvb een deeltje van topo frankrijk bij zetten zonder dat ik de ganse CN en topo benelux overschreven heb?IvanIvankov wrote:Geen probleem
Wat ontbreekt er dan op volgens jou?RigolleM wrote:'k Heb mij onlangs ook ééntje aangeschaft, en ik vond het nogal teleurstellend qua mogelijkheden, maar ik was het beu om met Oregon 400t te rijden en geen steek te zien of het schermKRZA wrote:Heb mij net eentje aangeschaft met topomaps en citynaviator. Mijn eerste gedacht was OMG, hier geraak ik nooit wijs uit... Is dat bij iedereen? Mense lief wa een mogelijkheden en opties...
Er ontbreekt niks voor de doelstelling waarvoor hij is ontwikkeld (GPS fietscomputer met 'beperke' navigatie en sportgegevens), maar een extraatje kon er wel af, zoals bv. Geocaching, Profielen, Waypoint manager, ...KRZA wrote:Wat ontbreekt er dan op volgens jou?RigolleM wrote:'k Heb mij onlangs ook ééntje aangeschaft, en ik vond het nogal teleurstellend qua mogelijkheden, maar ik was het beu om met Oregon 400t te rijden en geen steek te zien of het schermKRZA wrote:Heb mij net eentje aangeschaft met topomaps en citynaviator. Mijn eerste gedacht was OMG, hier geraak ik nooit wijs uit... Is dat bij iedereen? Mense lief wa een mogelijkheden en opties...
De vier icoontjes van de Edge vs

De icoontjes van de Oregon
Als upgrade voor mijn Edge 500 voldoet hij meer als genoeg, maar zal zeker mijn Oregon niet vervangen