Zo 19/06/2011 Kluisbergen :: On2wheels zomertoertocht

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
RAV 007
Mountainbiker

Post by RAV 007 »

Kan er eens iemand een foto posten van "het beest". Ik denk dat ik weet waar het is, maar ik ben niet zeker. Aanwezig voor tenminste de 65, misschien de 80 km...
black levi
Mountainbiker

Post by black levi »

RAV 007 wrote:Kan er eens iemand een foto posten van "het beest". Ik denk dat ik weet waar het is, maar ik ben niet zeker. Aanwezig voor tenminste de 65, misschien de 80 km...
Hou er eerst en vooral rekening mee, dat het hier gaat om waardevol natuurgebied en het dus verboden terrein is voor mountainbikers.
Is enkel toegankelijk mits éénmalige toelating van ANB en gemeente Kluisbergen.Draag dus zorg van ons "erfgoed". :wink:

Het beest van bovenaan gezien :

Image

Het beest van beneden gezien :

Image

Het beest van opzij gezien, het gaat hier dus wel degelijk naar omhoog :wink:

Image

De ondergrond van het Pironpad, alias "het stekelvarken":

Image

ZO ziet hij er minder stekelig uit, maar toch opletten hier.Niet vollen bak naar beneden want dat komt niet goed.

Image
RAV 007
Mountainbiker

Post by RAV 007 »

Bedankt herder Levi voor de mooie foto's ! Dat wordt dus naar boven wandelen vrees ik :-D
Het Stekelvarken ken ik, als het naar beneden gaat lukt dat wel :lol:
jodelaietie
Mountainbiker
Location: blackie voor te tsjolen,scott rc alst rap moe gaan, trek voor de bakker

Post by jodelaietie »

Heel mooie foto's. =D>
In werkelijkheid is het altijd steiler dan op foto of beeld maar
deze komen toch al in de buurt.
Deze morgen gans het parcours afgereden met Ebbor.
Exact 82km en 1720hm(barometrisch) op mijn Garmin.

Onze fiets en benen zijn nauwelijks vuil, nergens door plassen of modder gemoeten. Het ligt er zo goed als overal nog altijd heel droog bij. Afspuit van de fiets zal zondagmorgen vroeg gebeuren na de laatste controle. Kan ik meteen de afspuitstand eens testen.

Het Beest (na 37km) opgeraakt met mijn 2X9 (28X34). Het minibeest na 79km (net na de klim van La Cavée) beide niet. Ons kaarsje begon te doven.

Vanaf de Ronse lus begonnen we toch wel onze beentjes te voelen. De volgende superlange afdaling rechtsaf in de Zandstraat (3km-lus enkel voor 80km) gaf weer wat jus en na Heynsdaele nog 2 keer omhoog om dan de single track aan te vatten in stijgende richting.

Het heeft alvast deugd gedaan , vandaag nog wat linten en morgen idem voor de privaatstroken en dan is het aan jullie. :lol:
jodelaietie
Mountainbiker
Location: blackie voor te tsjolen,scott rc alst rap moe gaan, trek voor de bakker

Post by jodelaietie »

black levi wrote: Hou er eerst en vooral rekening mee, dat het hier gaat om waardevol natuurgebied en het dus verboden terrein is voor mountainbikers.
Is enkel toegankelijk mits éénmalige toelating van ANB en gemeente Kluisbergen.Draag dus zorg van ons "erfgoed".
Inderdaad het kost heel wat moeite en het kan heel vlug verpest zijn in deze gevoelige streek.
Idem voor enkele stroken die de landbouwer vrijgeeft langs bvb een maisveld. en op een andere plaats tarweveld of zelfs een andere landbouwer die ons dwars door zijn erf laat rijden zodat we wat asfalt kunnen vermijden.
Respecteer aub de belinting en na de tocht de privaatstroken want dit is de grootste bemerking als je ergens toelating vraagt dat ze het ganse jaar nadien mtb'ers zien passeren door hun erf. [-X
den Bart
Mountainbiker

Post by den Bart »

jodelaietie wrote:
black levi wrote: Hou er eerst en vooral rekening mee, dat het hier gaat om waardevol natuurgebied en het dus verboden terrein is voor mountainbikers.
Is enkel toegankelijk mits éénmalige toelating van ANB en gemeente Kluisbergen.Draag dus zorg van ons "erfgoed".
Inderdaad het kost heel wat moeite en het kan heel vlug verpest zijn in deze gevoelige streek.
Idem voor enkele stroken die de landbouwer vrijgeeft langs bvb een maisveld. en op een andere plaats tarweveld of zelfs een andere landbouwer die ons dwars door zijn erf laat rijden zodat we wat asfalt kunnen vermijden.
Respecteer aub de belinting en na de tocht de privaatstroken want dit is de grootste bemerking als je ergens toelating vraagt dat ze het ganse jaar nadien mtb'ers zien passeren door hun erf. [-X
Zijn zowel het beest als het stekelvarken natuurgebied, of enkel het beest?
jodelaietie
Mountainbiker

Post by jodelaietie »

Enkel het Beest .

Het stekelvarken (Pironpad) en het daar bij aansluitende Cabernol mag je in alle richtingen op en af rijden zoveel en wanneer je maar wilt. :-D
b@rtm@n
Mountainbiker

Post by b@rtm@n »

jodelaietie wrote:Enkel het Beest .

Het stekelvarken (Pironpad) en het daar bij aansluitende Cabernol mag je in alle richtingen op en af rijden zoveel en wanneer je maar wilt. :-D
maw rijden we cabernol omhoog, hier zullen er ook velen wat zweet verliezen!
nandino
Mountainbiker

Post by nandino »

hier is er onverwacht wat tussengekomen #-o . kan ik zaterdag al een toerke doen??? [-o<
rudy rancho
Mountainbiker

Post by rudy rancho »

straffe toelichting voor aanvang !

very nice. k krijg alleen nog maar meer goesting om dood te gaan op jullie 82 !
Post Reply