langere stuurpen ?

Niet dat we de beginners in een aparte categorie willen indelen, iedereen is immers welkom op het forum. Wel gaan we in dit onderdeel proberen om veel voorkomende vragen te bundelen.
El Perro Diablo
Mountainbiker

Post by El Perro Diablo »

SD2E wrote:
qinnie wrote:
LuckyIron wrote:inderdaad....zelfs Absalon heeft het licht gezien..tot vorig jaar steeds met een smal stuur met bar-ends
Een oprechte vraag maar mss wat off-topic: waarom gebruik je bij zo een breed stuur geen bar-ends meer?
Zit met dezelfde vraag?
BTW die brede sturen zijn taktisch, eens je op kop rijd kan er niemand meer passeren!
Vorig jaar in Houffa reed ik met 71cm én bar ends, om mijne rug te ontlasten (nee, ik moest nie kakken)....maar, met zo'n breed stuur hebt ge genoeg hefboom zodat ge die stokjes ni meer vandoen hebt...
Op een smal stuur hebt ge het effect van een koersstuur, ga maar eens staant spurten met uw handen bovenop het stuur tegen de stuurpen (foto pakken van de val aub)....
Toch zijn er genoeg pro's die breed en bar ends rijden, Absalon reed vorig jaar met bar ends en zijn stuur was al 10cm breder dan in 2009.
steven31
Mountainbiker
Location: scott genius 10 frame met zelfde carbon als genius premium

Post by steven31 »

El Perro Diablo wrote:
SD2E wrote:
qinnie wrote: Een oprechte vraag maar mss wat off-topic: waarom gebruik je bij zo een breed stuur geen bar-ends meer?
Zit met dezelfde vraag?
BTW die brede sturen zijn taktisch, eens je op kop rijd kan er niemand meer passeren!
Juust, in de 24h van Kester reden wijle allemaal (op ene na) me brede sturen en me 6 rondes voorsprong gewonne, mor, da was wel enkel rechtdoor, zaten geen bochten in't parcours.
dit moet je mij eens uitleggen hoe kun je 6 ronde voorsprong hebben als er geen bochten in het parkoer zit?
zonder bocht rijd je enkel recht door kun je tog nooit iemand dubellen? je hebt tog minstens 2 bogten nodig om een parkoer te maken waar het eindpunt ook het start punt is waar je dan ook mensen kunt dubellen en zo meerdere ronde voorsprong krijgen :drunk: :P
MirFlash
Mountainbiker

Post by MirFlash »

De Perro & Co reden allen met né 29, iedereen weet dat die spullen nt draaien en alleen maar recht kunnen rijden, vandaar die brede sturen om bij hoge snelheid op rechte stukken het spul in toom te houden #-o

"Proof" in de manual van de Niner staat er niks over bochten en draaien,
2de "proof" Niner sturen zijn nergens te verkrijgen, dus hebt dat niet nodig want ze hoeven nt te draaien. :^o
Dacuba
Mountainbiker

Post by Dacuba »

MirFlash wrote:De Perro & Co reden allen met né 29, iedereen weet dat die spullen nt draaien en alleen maar recht kunnen rijden, vandaar die brede sturen om bij hoge snelheid op rechte stukken het spul in toom te houden #-o

"Proof" in de manual van de Niner staat er niks over bochten en draaien,
2de "proof" Niner sturen zijn nergens te verkrijgen, dus hebt dat niet nodig want ze hoeven nt te draaien. :^o
=D> =D> :lol: :lol:
El Perro Diablo
Mountainbiker

Post by El Perro Diablo »

'tiens, 'k heb anders een ferm Niner carbonstuur.....
Post Reply