langere stuurpen ?

Niet dat we de beginners in een aparte categorie willen indelen, iedereen is immers welkom op het forum. Wel gaan we in dit onderdeel proberen om veel voorkomende vragen te bundelen.
El Perro Diablo
Mountainbiker

Post by El Perro Diablo »

Jeanke6 wrote:
Sunn Xtreme wrote:

meen je dat?
dan kan hij best ook een zaag bij monteren om voorbij de bomen te geraken. en dan lijkt het al sterk op een motorcross stuur.
Gisteren effe gaan rijden op't parcours van de Belgacom GP en moest aan deze post denken.

In één van de bosjes moet je min of meer langs een draaien bij de start van een klimmetje. Ik rij op voldoende afstand achter een rijder met een smal stuur (58 gok ik), alsof ik voelde dat dat nodig ging zijn.

En't was nodig: tik met stuur tegen de boom, boempatat een meter lager met zijn velo het pad af.

Ik dacht oei, da's daar precies smallekes. Niet dus, met m'n stuur van 68cm reed ik er voorbij zonder zelf te beseffen dat er een boom stond. Blijkbaar draagt mijn breed stuur eerder bij tot betere controle over m'n fiets, waardoor ik bomen zelfs beter kan ontwijken!

Dus nog eens, monteer een breed stuur en ervaar zelf het verschil vooraleer al deze theorieën hier zomaar voor waar aan te nemen.

Heb gisteren, en de vorige 5 jaar ook da parcours gereden, 't is mijne dagelijkse trainingstrack met een 71cm stuur, nergens, maar dan ook nergens het gevoel gehad dat mijn stuur te breed was zunne.

54cm sturen zijn prima......maar ge moet aan elke kant zo een steken eh dommerikken, da's gelak bij ne moto, dat zijn stuurhelften.... :lol:
El Perro Diablo
Mountainbiker

Owjah, ik koerste 15 jaar geleden ook met zo'n afgezaagde stick van 50cm.....nu soms nog als ik een technische uitdaging zoek op een saai Flandersparcours.....
cavani
Mountainbiker

Post by cavani »

El Perro Diablo wrote:Owjah, ik koerste 15 jaar geleden ook met zo'n afgezaagde stick van 50cm.....nu soms nog als ik een technische uitdaging zoek op een saai Flandersparcours.....
En ge moet zelfs geen koerskonijn te zijn om te beseffen dat een tandenstokerstuur minder controle geeft tov. een breder stuur.
Heb net mijn eerste mtb verkocht,een S-bike uit 1991,met 54cm stuur én 150mm stuurpen (is origineel zo!!!),cantilever remmen en vaste vork..Toen de standaard (omdat men niet beter wist zeker).In Houffa ,begin jaren '90 vreemde capriolen mee gedaan.(nee ik ben nooit wedstrijdrijder geweest,enkel bmx wedstrijden)
it's me !
Mountainbiker

Post by it's me ! »

J.E. wrote:
Fluckiger....

*e pak foto's*

Een pak dommerikken precies...

:lol:

Zijn dat ni toevallig allemaal foto's uit de jaren sillekens, J.E. ? Image
prideandglory1891
Mountainbiker

Post by prideandglory1891 »

Is da niet iemand van die club die 3de werd op die 24uurs? Toch ook geen krabbelaars...
Op 't eerste zicht 700mm..

Image
MirFlash
Mountainbiker

Post by MirFlash »

MirFlash wrote:
Dacuba wrote:Iemand die weet welk stuur de Julien gebruikt?
Ziet eruit als né FSA K-Force low riser http://www.fullspeedahead.com/products/ ... -Low-Riser

Mor 66cm brred, pff te smallekes :lol:
Oeps zat precies op de verkeerd foto te kijken :oops:
Dacuba
Mountainbiker

Post by Dacuba »

kdacht al :wink: In houffa reed em der ook al mee, keb der op 10cm vanaf gestaan ma ni gekeken twelkste dat was
SD2E
Mountainbiker
Location: Scott Scale RC29 2016, Scott Scale 970 2016, Scott CR1SL 2005

Post by SD2E »

qinnie wrote:
LuckyIron wrote:inderdaad....zelfs Absalon heeft het licht gezien..tot vorig jaar steeds met een smal stuur met bar-ends
Een oprechte vraag maar mss wat off-topic: waarom gebruik je bij zo een breed stuur geen bar-ends meer?
Zit met dezelfde vraag?
BTW die brede sturen zijn taktisch, eens je op kop rijd kan er niemand meer passeren!
Kresj
Mountainbiker

Post by Kresj »

MirFlash wrote:
Kresj wrote:... zijn zo jaren '70... #-o ... 'k zal ook maar eens een ijzerzaag gaan kopen zeker? :lol:
Dat is inderdaad zo '70, nu zou ge toch een carbonzaag moeten kopen :lol: :lol: :lol:
goh ja, ik had een raceface sixc, ben nu overgestapt naar een chromag osx, terug aluminium dus... :oops:
El Perro Diablo
Mountainbiker

SD2E wrote:
qinnie wrote:
LuckyIron wrote:inderdaad....zelfs Absalon heeft het licht gezien..tot vorig jaar steeds met een smal stuur met bar-ends
Een oprechte vraag maar mss wat off-topic: waarom gebruik je bij zo een breed stuur geen bar-ends meer?
Zit met dezelfde vraag?
BTW die brede sturen zijn taktisch, eens je op kop rijd kan er niemand meer passeren!
Juust, in de 24h van Kester reden wijle allemaal (op ene na) me brede sturen en me 6 rondes voorsprong gewonne, mor, da was wel enkel rechtdoor, zaten geen bochten in't parcours.
Post Reply