Jeanke6 wrote:Gisteren effe gaan rijden op't parcours van de Belgacom GP en moest aan deze post denken.Sunn Xtreme wrote:
meen je dat?
dan kan hij best ook een zaag bij monteren om voorbij de bomen te geraken. en dan lijkt het al sterk op een motorcross stuur.
In één van de bosjes moet je min of meer langs een draaien bij de start van een klimmetje. Ik rij op voldoende afstand achter een rijder met een smal stuur (58 gok ik), alsof ik voelde dat dat nodig ging zijn.
En't was nodig: tik met stuur tegen de boom, boempatat een meter lager met zijn velo het pad af.
Ik dacht oei, da's daar precies smallekes. Niet dus, met m'n stuur van 68cm reed ik er voorbij zonder zelf te beseffen dat er een boom stond. Blijkbaar draagt mijn breed stuur eerder bij tot betere controle over m'n fiets, waardoor ik bomen zelfs beter kan ontwijken!
Dus nog eens, monteer een breed stuur en ervaar zelf het verschil vooraleer al deze theorieën hier zomaar voor waar aan te nemen.
Heb gisteren, en de vorige 5 jaar ook da parcours gereden, 't is mijne dagelijkse trainingstrack met een 71cm stuur, nergens, maar dan ook nergens het gevoel gehad dat mijn stuur te breed was zunne.
54cm sturen zijn prima......maar ge moet aan elke kant zo een steken eh dommerikken, da's gelak bij ne moto, dat zijn stuurhelften....