Evaringen/Tips en Tricks Edge 800

Plaats hier je GPS gerelateerde vragen en routes .
Eric B
Mountainbiker

Re: Snelheidsmeter

Post by Eric B »

Scott scale wrote:De laatste week doet mijn garmin edge 800 rare dingen.Als ik gewoon aan het fietsen ben is er geen probleem, maar telkens als ik na een bocht wil optrekken (en op de trappers loop) en vb 30 km/u rijd gaat ineens mijn snelheid met de helft naar beneden en soms zelfs naar 0. Nadien gaat hij dan weer wel. Dit is bijna altijd als ik op de trappers loop en de fiets van links naar rechts gaat. Dit is zowel bij automatisch of aangepaste wielmaat. Wie heeft dit nog ervaren of wie kan mij helpen?
magneet en sensor korter bij elkaar zetten. In een bocht buigt je wiel een beetje waardoor je net een aantal contacten verliest

Eric
Scott scale
Mountainbiker

Post by Scott scale »

De magneet en de sensor staan maar een mm van elkaar.
Normaal gezien als ik wielmaat automatisch ingeef heb ik toch geen magneet en sensor nodig om de snelheid weer te geven, of zie ik dit verkeerd?
Eric B
Mountainbiker

Post by Eric B »

Scott scale wrote:De magneet en de sensor staan maar een mm van elkaar.
Normaal gezien als ik wielmaat automatisch ingeef heb ik toch geen magneet en sensor nodig om de snelheid weer te geven, of zie ik dit verkeerd?
Hoe denk je dat hij de wielmaat autom berekend? Magic? Volgens mij gaat hij de gps gemeten snelheid/afgelegde weg en de sensor contacten (= 1 wielomtrek) gebruiken om de wielomtrek te schatten. Dus wel degelijk sensor nodig.
Eric
Scott scale
Mountainbiker

Post by Scott scale »

Eric B wrote:
Scott scale wrote:De magneet en de sensor staan maar een mm van elkaar.
Hoe denk je dat hij de wielmaat autom berekend? Magic? Volgens mij gaat hij de gps gemeten snelheid/afgelegde weg en de sensor contacten (= 1 wielomtrek) gebruiken om de wielomtrek te schatten. Dus wel degelijk sensor nodig.
Eric
Ik heb de oplossing gevonden. Ik heb inderdaad de wielsensor verwijdert en nu heb ik geen problemen meer.
En ja Eric de gps berekent inderdaad automatisch de wielomtrek via gps afstand (satelieten).
MirFlash
Mountainbiker

Post by MirFlash »

Der is al veel overgepalaverd, maar consensus is de Garmin niet in auto te zetten om wielomtrek te berekenen [-X

Het werkt het best om daar manueel een waarde in te voeren, volgens de meting van wielomtrek.

Auto berekening maakt gebruik van de GPS om na te rekenen, probeert dat eens in volle zomer tijdens een regenvlaag in een loofwoud, en dan eens kijken naar de snelheid. Het is om te gieren.
RigolleM
Mountainbiker

Post by RigolleM »

MirFlash wrote: Auto berekening maakt gebruik van de GPS om na te rekenen, probeert dat eens in volle zomer tijdens een regenvlaag in een loofwoud, en dan eens kijken naar de snelheid. Het is om te gieren.
Werkt perfect als je je op de baan blijft begeven, offroad is het waardeloos die auto berekening.
2 fast 2 follow
Mountainbiker

bug in edge 800??

Post by 2 fast 2 follow »

Dit weekend in de Ardéche ook iets raars voor gehad, tijdens een afdaling met de koersfiets van +/- 50km/u stond er op mijn edge 800 plots een ritafstand van meer 1800km, ik had al zeker 100km maar plots stond er 1800 op. Ook de gemiddelde snelheid was enorm 380km/u. Ook op garmin connect zie ik dat een recht lijn richting Spanje en verder in de zee, waar ik helemaal niet ben geweest. Bij het afspelen van het traject toont hij dit niet.
Ook de hartslag functie blijf gewoon verder werken.
Iemand een idee vanwaar dit komt? of zijn er nog personen die hetzelfde hebben meegemaakt?

Greetz
2f2f
jverdeyen
Mountainbiker
Location: Granville Fuse SL Team/S-Works Tarmac SL3/Scott Foil Team Issue

Re: bug in edge 800??

Post by jverdeyen »

2 fast 2 follow wrote:Dit weekend in de Ardéche ook iets raars voor gehad, tijdens een afdaling met de koersfiets van +/- 50km/u stond er op mijn edge 800 plots een ritafstand van meer 1800km, ik had al zeker 100km maar plots stond er 1800 op. Ook de gemiddelde snelheid was enorm 380km/u. Ook op garmin connect zie ik dat een recht lijn richting Spanje en verder in de zee, waar ik helemaal niet ben geweest. Bij het afspelen van het traject toont hij dit niet.
Ook de hartslag functie blijf gewoon verder werken.
Iemand een idee vanwaar dit komt? of zijn er nog personen die hetzelfde hebben meegemaakt?

Greetz
2f2f
Laatste software update gedaan? Is een bug volgens mij die opgelost raakt door software naar de laatste nieuwe versie te zetten.
pietereysermans
Mountainbiker

Post by pietereysermans »

Kan ik het kaartlezen op de edge 800 aanpassen naar 3D (zoals bij gps in auto) zodat de pijl blijft staan maar de kaart draait
on6hp
Mountainbiker

Post by on6hp »

pietereysermans wrote:Kan ik het kaartlezen op de edge 800 aanpassen naar 3D (zoals bij gps in auto) zodat de pijl blijft staan maar de kaart draait
Ofwel noord ofwel koers boven ....
Post Reply