12-06-2011 ATB cross Olen

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
Jolle
Mountainbiker

Post by Jolle »

ik ben in de D reeks als 2 de binnengekomen met een gemid. van 23,6
kben wel helemaal achteraan gestart (dagvergunning)
Lijkt het je dan niet logischer dat je je met mensen van je eigen kaliber zou gaan meten?

Ik heb 4 rondes gereden met gemiddeld 20.64 en ben dan tegen een paaltje aangereden en overkop gegaan. Einde van de rit. Maar zelfs met dat gemiddelde dat toch niet belachelijk laag is kan ik niet eens top 30 rijden.

Grtz, Jolle
scalpel 3 2010
Mountainbiker

Post by scalpel 3 2010 »

was voor mij ook de 1ste keer in 15 jaar dat ik nog eens een wedstrijd heb meegereden .volgende keer ga ik daarom ook meerijden in de c-klasse
Dirty Daddy
Mountainbiker
Location: Specialized Stumpjumper Comp 29" 2012, Salsa Spearfisch 1, Specialized Columbus(Race)

Post by Dirty Daddy »

scalpel 3 2010 wrote:was voor mij ook de 1ste keer in 15 jaar dat ik nog eens een wedstrijd heb meegereden .volgende keer ga ik daarom ook meerijden in de c-klasse

http://forum.mountainbike.be/viewtopic. ... highlight=

hmmmmmmmmmmmm :^o
scalpel 3 2010
Mountainbiker

Post by scalpel 3 2010 »

een strandrace is wel heel wat anders dan een mtb wedstrijd
dat zullen er veel beamen
Dirty Daddy
Mountainbiker
Location: Specialized Stumpjumper Comp 29" 2012, Salsa Spearfisch 1, Specialized Columbus(Race)

Post by Dirty Daddy »

scalpel 3 2010 wrote:was voor mij ook de 1ste keer in 15 jaar dat ik nog eens een wedstrijd heb meegereden .volgende keer ga ik daarom ook meerijden in de c-klasse
Heb beide gereden en beide zijn wedstrijden...maak mij niet uit ik was gewoon niet goed(genoeg) zondag...maar geen halve waarheden vertellen....
Putkop
Mountainbiker

Post by Putkop »

Dat hele systeem van A,B,C of D is gewoon helemaal verkeerd.

Wrm word er daar nt gewerkt in Fun, master en elite categorieen?
scalpel 3 2010
Mountainbiker

Post by scalpel 3 2010 »

ik ga hier niet meer verder op in gaan ik weet voor mezelf wat ik vertel en zeg en aangezien dit mijn 1ste echte mtb wedstrijd wou ik ook beginnen bij de beginners en heb nu ook gemerkt dat ik bij de c-klasse ook wel mee zal kunnen en zal daarom volgende keer daar ook starten.

is er iem van de c of b klasse die weet hoe wat de gemiddeldes daar waren
Putkop
Mountainbiker

Post by Putkop »

scalpel 3 2010 wrote:ik ga hier niet meer verder op in gaan ik weet voor mezelf wat ik vertel en zeg en aangezien dit mijn 1ste echte mtb wedstrijd wou ik ook beginnen bij de beginners en heb nu ook gemerkt dat ik bij de c-klasse ook wel mee zal kunnen en zal daarom volgende keer daar ook starten.

is er iem van de c of b klasse die weet hoe wat de gemiddeldes daar waren
Zonder 29'er: 23
Met 29'er: 25.

Grtz.
fillebiker
Mountainbiker

Post by fillebiker »

Gistere als ontspanning tussen het studeren door gestart in de Areeks maar had ook beter voor de Breeks gegaan. Bij dan fun a in lmtb is een top 5 mogelijk voor me en ik had hier ook wel gedacht om bij de eerste 10 te zijn. Mooi niet, vanachter start was dodelijk in de snelle wedstrijd met toch behoorlijk wat singletrack. 14e plaats was voor mij het hoogst haalbare gistere. Ik ben ook wel is nieuwgierig naar de avg in de A klasse. normaal koerse ze en uur, en we hebbe 3 ronden van +- 3,8km gedaan dus da wil zegge ongeveer 30gem. Het ging hard maar dat lijkt me toch wat veel!
stachie
Mountainbiker

Post by stachie »

ik heb vorig jaar ook mee gereden. Elk systeen (ABCD of fun ellite masters) heeft zo zijn eigen nadelen. Er zullen altijd renners zijn in een te lage categorie. Maar als je start op leeftijd dan rijden er verschillende niveaus door elkaar. Ik ga me daar niet over uitwijden en wil hier zeker geen discussie starten hé. Het is zoals het is.

Dit weekend waren er ongelooflijk veel renners, en veel heel goei. Vorig jaar was er een record aantal renners van 100man. 2 weken geleden waren dat er al 150. dit weekend 250. Logisch dat hier goede renners bij zitten. De A klasse schrikt sommige renners wel af, zeker als ze weten dat ze achteraan moeten starten.

Dit was dan ook nog eens het snelste parcour van het seizoen. (enkel reusel is me nog onbekend). Zelf rijd ik met de B klasse mee. In alphen had ik een gemiddelde van 20.7, en dat was genoeg om nog net op het podium te staan. Dit weekend gemiddeld 25 en 14 bij de B. Ik schat de eerste A rijders toch gemiddeld rond de 30. Dit zijn echt snelle mannen hoor.
Post Reply