12-06-2011 ATB cross Olen
Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
- bikerboy16
- Mountainbiker
- SteveHillen
- Mountainbiker
Post by SteveHillen »
Normaal is klasse C voor de gemiddelde toertochtrenner en de D voor 'beginners' maar als je ziet wie er zich op dit moment heeft ingeschreven voor de c klasse dan stel ik me daar wel vragen bij.
In Alphen was er in de c klasse een grote kloof tussen de eerste 20 en de rest van het pak.
Als je twijfelt kan je u inderdaad best in de D klasse inschrijven.
In Alphen was er in de c klasse een grote kloof tussen de eerste 20 en de rest van het pak.
Als je twijfelt kan je u inderdaad best in de D klasse inschrijven.
Bij twijfel zou ik zeggen: schrijf je in in de c-klasse
Zo hebben de echte beginners ook de kans om een wedstrijd te rijden.
Nu kom je als beginner veel kracht en uithouding te kort om die getrainde toertochtrijders te volgen.
Ik werd in de eerste cross 31 ste en deze keer viel ik uit door een val terwijl ik op de 65ste plaats vertoefde.
Beginners noemen ze dat dan
Zo hebben de echte beginners ook de kans om een wedstrijd te rijden.
Nu kom je als beginner veel kracht en uithouding te kort om die getrainde toertochtrijders te volgen.
Ik werd in de eerste cross 31 ste en deze keer viel ik uit door een val terwijl ik op de 65ste plaats vertoefde.
Beginners noemen ze dat dan
Het tempo ligt inderdaad in het eerste deel van de D klasse heel hoog.
Ikzelf rij in de C klasse en ook daar gaat het goed vooruit.
Als je weet dat de D klasse werd omschreven voor mensen die weinig MTB ervaring hebben en dan worden voorbijgestoken door anderen die gerust in de C klasse kunnen rijden. Zielig !
Ikzelf rij in de C klasse en ook daar gaat het goed vooruit.
Als je weet dat de D klasse werd omschreven voor mensen die weinig MTB ervaring hebben en dan worden voorbijgestoken door anderen die gerust in de C klasse kunnen rijden. Zielig !
-
scalpel 3 2010
- Mountainbiker
Post by scalpel 3 2010 »
ik ben in de D reeks als 2 de binnengekomen met een gemid. van 23,6
kben wel helemaal achteraan gestart (dagvergunning)
kben wel helemaal achteraan gestart (dagvergunning)