scott genius 10 hij is klaar
Stel jezelf hier voor. Tevens geven we jullie hier de gelegenheid om je materiaal te showen.
- eefsanders
- Mountainbiker
Post by eefsanders »
Heb laatst in de Ardennen ook even een stukje mogen fietsen op een Merida carbon flex team met Rotor Q-rings.
Natuurlijk is dit race monster een totaal andere fiets als de Genius, maar mijn indruk van de Q-rings was heel erg goed.
Wanneer de fiets echter alleen voor technische trails, veelal omlaag gebruikt word, zie ik zelf ook niet zo snel het voordeel hiervan in.
Bij lange klimmen en gebruik in Nederland, waarbij ik vaak grote afstanden op de vlakke gladde fietspaden zal moeten rijden, geven de Q-rings zeker wel een groot voordeel.
Moet nog even bekijken of ik het (financieel) waard vind, maar als dit niets uitmaakte, dan ging ook ik voor de Q-rings met Rotor 3D+ uiteraard.
Natuurlijk is dit race monster een totaal andere fiets als de Genius, maar mijn indruk van de Q-rings was heel erg goed.
Wanneer de fiets echter alleen voor technische trails, veelal omlaag gebruikt word, zie ik zelf ook niet zo snel het voordeel hiervan in.
Bij lange klimmen en gebruik in Nederland, waarbij ik vaak grote afstanden op de vlakke gladde fietspaden zal moeten rijden, geven de Q-rings zeker wel een groot voordeel.
Moet nog even bekijken of ik het (financieel) waard vind, maar als dit niets uitmaakte, dan ging ook ik voor de Q-rings met Rotor 3D+ uiteraard.
Last edited by eefsanders on Mon 13 Jun 2011 01:52, edited 2 times in total.
- steven31
- Mountainbiker
- Location: scott genius 10 frame met zelfde carbon als genius premium
3d+ is voor een bb30 op een genius 10 kun je alleen de gewone 3D en niet de 3D+ gebruiken. da is wa all4bikes tegen mij zij voor ik ze bestelde.eefsanders wrote:Heb laatst in de Ardennen ook even een stukje mogen fietsen op een Merida carbon flex team met Rotor Q-rings.
- eiri
- Mountainbiker
ok, ik gebruik de Genius alleen in heuvelgebieden op vaak behoorlijke technische trails (omhoog en naar beneden) waar doseren wel belangrijk is en Q-rings mijn inziens minder in hun voordeel zijn. Voor die enkele marathons die ik rij per jaar (waar ik de Genius niet echt goed in vind) is het dan voor mij geen optie.
Je moet overigens inderdaad wel een heel geduldig man zijn Steven, zo'n mooie fiets en dan zo lang moeten wachten voordat je er op kan rijden. Dat de aankomende dagen kort je mogen zijn!
Je moet overigens inderdaad wel een heel geduldig man zijn Steven, zo'n mooie fiets en dan zo lang moeten wachten voordat je er op kan rijden. Dat de aankomende dagen kort je mogen zijn!
- TomFeyaerts
- Mountainbiker
Post by TomFeyaerts »
Het inzetgebied?! Voral garage en forum denk ikeiri wrote:Wat is eigenlijk je inzetgebied van deze fiets? Als ik het goed begrijp zijn Q-rings vooral efficient (volgens de fabrikant) bij een race inzet. Iets wat naar mijn mening niet helemaal past bij het karakter van deze all-mountain fiets. Of zie ik nu iets verkeerd?
- steven31
- Mountainbiker
mijn inzet gebiet is hier in antwerpen traine tijdens de dagen dak moet werken en wanneer ik niet moet werken dag / weekend uitstap naar ardene om daar te fietsen.TomFeyaerts wrote:Het inzetgebied?! Voral garage en forum denk ikeiri wrote:Wat is eigenlijk je inzetgebied van deze fiets? Als ik het goed begrijp zijn Q-rings vooral efficient (volgens de fabrikant) bij een race inzet. Iets wat naar mijn mening niet helemaal past bij het karakter van deze all-mountain fiets. Of zie ik nu iets verkeerd?zoals de meeste hier.
mijn doel is konditie op te doen om uiteindelijk in duitsland en spanje heel mooie lange parkoers te gaan doen.
Last edited by steven31 on Mon 13 Jun 2011 10:13, edited 1 time in total.
- steven31
- Mountainbiker
thanks voor je mede leven maar ik ben af entoe ook aan het flippen da het zo lang duurt. maar ik heb ni alles in de hand :s das wel frustrerend.eiri wrote:ok, ik gebruik de Genius alleen in heuvelgebieden op vaak behoorlijke technische trails (omhoog en naar beneden) waar doseren wel belangrijk is en Q-rings mijn inziens minder in hun voordeel zijn. Voor die enkele marathons die ik rij per jaar (waar ik de Genius niet echt goed in vind) is het dan voor mij geen optie.
en heb voor de genius gekozen om da ik met men vorige mtb X aantal jaren terug. heel veel last ondervond aan knien en rug als ik over klinkers moest rijden ( makadam, kaseistenen) dus voor een fuliy gekozen. dan was de zoektog welke fuly een al around fully waar ik zo wa overal me kon rijden. dan was ik naar de looks gaan zien dan kwam ik bij de genius lt en genius uit.
Heb ik tog maar geopteerd voor de genius om da ik het gevoel had da de lt er tog een beetje over ging zijn. Kreeg ik het berigt da mijn maat niet meer te krijgen was in de voledig afgemonteerde versie. ikke terug gefrustreert naar oplossing gezogt.
Heb die dan gevonde door kader alleen te kopen.
dan heb ik maar beslist da ik hem in enekeer redelijk top ging afmoteneren. al is het maar voor een extra motivatie om te blijven fietsen. en tt rijden is leuk maar doe da ni om te winne of om te presteren maar gewoon om wa te amuzeren en wa te rijden.
Maar in de bergen rijden is tog nog veel leuker. heb da eens gedaan in hongarije het landschap de natuur ... weg van alle stres en drukte is gewoon een zalig heid. dus nu weten jullie allmeaal de filosofie achter waarom ik voor de genius heb gekozen en welk men doel is.
- steven31
- Mountainbiker
ja. maar heb ondezrtussen ook al heel veel geleerd over de geometrie van fietsen en zithoudingen en zo dus zal het nu wel al een pak beter gaan aangezien ik me heb laten opmeten en al. heb ondertussen ook al 3 operaties gehad aan men knie vandaar ik er ook extra voorzichtig me wil zijn. dus da zijn volgens mij tog redene en punte genoeg om een goede veerweg te hebben en zo tog nog plezier te kunne hebben bij het fietsen he. ps als ik in het zand reed of zachte ondergrond had ik geen last.Angelo. wrote:How gek. Had jij al pijn als jij over klinkers moest rijden???? Maar goed dat je nu dan heel veel veerweg hebt om dat te kunnen compenseren.
-
K&Jprojects
- Mountainbiker