Zo 19/06/2011 Kluisbergen :: On2wheels zomertoertocht

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Post Reply
La-Pierre
Mountainbiker

Post by La-Pierre »

prideandglory1891 wrote:
La-Pierre wrote:
prideandglory1891 wrote:Héhé...
Om zeker te zijn dat dit dezelfde klim is: Van de toren komende ga je aan de vierschaar rechts, afdalingske nemen en voor het draaihekken rechtsaf, 100 meter dit paadje volgen en je ziet de klim...
Ik heb vorig jaar tevergeefs op jouw manier die klim proberen te overwinnen. Als je vlug afkomt moet je schakelen op de klim en raak je uit balans. Ik begin traag en als het er begint toe te doen, draai ik de gas open.
Herder Jeepee (blubberduck) heeft me eens getoond hoe het moest en sinds deze keer ben ik overtuigd dat traag beginnen dé manier is om deze klim te nemen.

Trouwens, vorig jaar was links "the easy way" waar je zo goed als iedere keer boven kon rijden. Nu, door de "bosbeheerders" zijn de geulen tussen de wortels, rechts opgevuld en is hij heel wat makkelijker geworden. Links zou eens opnieuw vrijgemaakt moeten worden. Er ligt nogal veel snoeiafval.
Ik zie er zondag wel een pak boven rijden.
Ja dan ben ik zeker dat het dit klimmetje is.
Dat schakelen net voor of op de berg kan soms een beetje moeilijk zijn maar tot nu toe is het mij al elke keer gelukt. Je moet juist zorgen dat je nog een beetje 'overschot hebt' voor die paar wortels dat daar liggen.
De volgende keer zal ik eens jullie manier toepassen. 8)

Verder zijn er daar in het Kluisbos ook nog een 2-tal "klimmetjes" die toch de moeite zijn en al eens een extra inspanning vragen.
:bounce:
Der zijn er wel meer, maar jammer genoeg verboden voor mountainbikers :wink:
Jammer genoeg, maar die 2 andere waar ik het op heb zijn wel denk ik 'open' voor mtb'ers. Maar zeker ben ik het niet.
Als je dat klimmetje van hierboven omhoog komt, kan je een stukje verder rijden en dan kom je op een soort van singletrack van een toch wel redelijke lengte.
Op een gegeven moment kom je op een soort van splitsing, wanneer je naar rechts gaat kom je een beetje verder op de rechterkant een stijle en lange klim tegen. Boven kom je dan op het pad met steentjes terecht tussen de vierschaar en dat ander Café. ja zo uitleggen is niet evident.
Nog maar 1 keer gedaan maar boven was ik toch wel goed dood. :lol:
jodelaietie
Mountainbiker
Location: blackie voor te tsjolen,scott rc alst rap moe gaan, trek voor de bakker

Post by jodelaietie »

2 andere +25% neepjes :

> klim naar de toren : 1st echte klim van de dag
tip : bij de eerste bocht boven deel, rij op de rechterkant uit het geultje
> the one and only BEAST : na ongeveer 40km(80km) of 36km(65km)
tip : duw goed op de pedalen :-D #-o :lol:

Die op de vorige foto was die achter het centre protestant , zal erin zitten
als optie want is laatste echte helling van de dag.
De 2 klimmen in het bos storm je het best niet op volle bak , vanuit bijna stilstand , klein verzet gaat het best voor de normale stervelingen.

Image

Image
Last edited by jodelaietie on Sun 12 Jun 2011 18:37, edited 1 time in total.
jodelaietie
Mountainbiker
Location: blackie voor te tsjolen,scott rc alst rap moe gaan, trek voor de bakker

Post by jodelaietie »

Holle weg : normaal gezien 3 mogelijkheden : gezien van de bovenkant:
tofste : rechterkant langs de draad maar daar heeft de bosopzichter letterlijk hier en daar een stokje(stammetje) voor gestoken, naar de benedenkant toe kan je de rechterkant nog nemen.
Momenteel mag je volgens het bordje boven kiezen of je in de geul rijdt of links , vermoedelijk zal dit niet lang meer duren en zullen de mtb'ers in de geul moeten.
:cry:
jodelaietie
Mountainbiker

Post by jodelaietie »

Hoogteprofiel 80km : een 30-tal lange en minder lange afdalingen :wink:

Image

Ietskes minder recuperatie dan anders wegens :
> klassieke gemaaid vlak aanloopstuk langs de rivier in Orroir is vervangen door een parallel korter stuk zonder dat je op het einde het gemaaide gras uit uw derailleur moet halen.
> de lange vlakke boerenkrier in Russignies met de vlakke Klijpe zit er ook niet bij dit jaar
uncle sam
Mountainbiker

Post by uncle sam »

jodelaietie wrote: Ietskes minder recuperatie dan anders wegens :
> klassieke gemaaid vlak aanloopstuk langs de rivier in Orroir is vervangen door een parallel korter stuk zonder dat je op het einde het gemaaide gras uit uw derailleur moet halen.
Danku Joost =D>
Haaike
Mountainbiker

Post by Haaike »

Gisteren in Flobecq gemerkt dat 45km al (relatief) deftig lukt na mijn verplichte periode stilliggen, maar om dan een week later bij jullie al direct 60km te gaan doen, is misschien een beetje veel.
Dus vraagje: hoeveel splitsingen zijn er tussen 45 en 60km? En achter dewelke ligt het beest? Ik geraak er waarschijnlijk toch niet op, maar ik zou het wel hééél graag eens proberen :drunk: Als er maar één splitsing is, valt die dan vroeg of laat op de tocht?

Thx!
jodelaietie
Mountainbiker

Post by jodelaietie »

45km te weinig , 60km teveel :-D
Haaike , dan hebben wij de perfecte oplossing :
De afstanden zullen zijn :
25km
50km
65km
82km

82km ten opzichte van 65km : 3 extra lusjes in volgorde (5km(stukje met oa natuur )+10km(Ronse)+3km(gevaarlijke afdaling))
65km tov 50km : 1 splitsing na ongeveer 33km net VOOR het beest : extra lus van 15km (zone Zulzeke+Koppenberg))
25km tov rest : na 16km (na 1ste bevoorrading)

Twijfel je tussen 50 en 65km en je wil toch het beest meenemen volg dan aan de splitsing toch de 65/82km afstand rij of wandel :-D het beest op en je zal je ongetwijfeld herkennen enkele km verder. Je zal dan ergens zo'n 55km hebben.
Haaike
Mountainbiker

Post by Haaike »

jodelaietie wrote:45km te weinig , 60km teveel :-D
Haaike , dan hebben wij de perfecte oplossing
Joost, ge zijt ne chou :P

Maar serieus, 't is ideaal zo. Splitsing laat genoeg, zodat ik tegen dan wel weet of ik misschien toch zot genoeg kan doen en 65km nemen. En anders toch alles wat ik wil in 50/55km. Merci, ook om zo snel en uitgebreid te antwoorden!
Donavan
Mountainbiker

Post by Donavan »

Normaal gezien geen tochten in de examenperiode, al zou deze wel eens voor de uitzondering kunnen zorgen.
Was 2 jaar geleden al super en dit jaar ziet het er nog zoveel beter uit :-D
blubberduck
Mountainbiker

Post by blubberduck »

prideandglory1891 wrote:Echt jammer dat ie niet origineel is gebleven de klim aan de boom...

Die andere herken ik niet zo.. Is dat de toren offroad?
Image[/quote][/quote]

@Prideandglory: bij deze klim (links heb je het speelpluin van het centre protestant) kom je boven aan de metalen slagboom die rechts van je staat :wink:
Post Reply