Na de tweede bevoorradingspost, ongeveer 55 km op mijn teller, wijselijk besloten om richting aankomst te rijden, want de benen waren totaal op, geen kracht meer.(Ik wist eigenlijk al na een halfuur dat het niet goed zou komen...slechte dag
Hetgene ik gereden heb vond ik supergoed, maar dat kan bijna niet anders in zo'n mooie streek, maar je moet het er wel uithalen en dat is de verdienste van een parcourbouwer met de nodige kennis van al het mooie onverharde die de streek rijk is
Parcour was goed en duidelijk uitgepijld met voor mij als hoogtepunt de 2de lus, die er enkel was voor de 115 kmrijders, de splitsing na de eerste bevoorradingspost.Knappe bosstukken,constant op en af,met een mooi privéstukje er in verweven, gelukkig afgewisseld met de nodige korte recuperatiestukjes op de baan, maar die duurden niet lang genoeg voor mij
Ook leuk voor ons om ongekende baantjes te leren kennen.
Tja , als je de keuze moet maken tussen de regiotoer en deze weet ik het als mountainbiker wel.
Alle ingrediënten zijn aanwezig om van deze een topper te maken, maar best met een goede conditie aan de start staan, want hij is ZWAAR!
PS aan de organisatie:
- een energiedrankje zou wel meer aanslaan en nuttiger zijn bij de bikers dan dat grenadinegedoe, alhoewel ik de eerste ben om toe te geven dat dat bij mij ook niet veel beterschap zou hebben gegeven.
- enkel bij de passage aan het heksenpad moest ik toch even de wenkbrauwen fronsen.Die "onmogelijke" eerste klim...daar kan volgens mij zelfs geen prof naar boven, maar je mag me tegenspreken
Tot volgend jaar! Doe zo verder.
En net zoals bij ons, hopen